Friday, July 24, 2009

یانیه مشترک جوانان حامی موسوی و خاتمی در محکومیت دستگیری گسترده فعالان سیاسی

پویش‌ حمایت از خاتمی و موسوی (موج سوم)، ستاد ملی جوانان حامی خاتمی (88)، گروه یاری، کمیته جوانان و دانشجویان ستاد میرحسین موسوی و ستاد دانشجویان حامی خاتمی با صدور بیانیه‌ی مشترکی دستگیری گسترده فعالان سیاسی اصلاح‌طلب را شدیدا محکوم کردند.


به گزارش «موج سوم»، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم با تخلفات و مشکلات فراوانی همراه شد که با اخلال در ارسال و دریافت پیامک آغاز شد و با *****ینگ گسترده سایت‌های اصلاح‌طلبان و تهدید روزنامه‌های اصلاح‌طلب ادامه یافت و اجازه هرگونه اطلاع‌رسانی صحیح و موثر را از اصلاح‌طلبان گرفت، اما آنچه پس از اعلام نتایج دروغین انتخابات در شامگاه روز شنبه به وقوع پیوست، قطع هر گونه امکان ارتباط تلفن همراه بود و جامعه را در بی‌خبری مطلق قرار داد. اقتدارگرایان از فرصتی که خود فراهم آورده بودند استفاده کردند و بیش از 120 فعال اصلاح‌طلب و جوانان فعال در ستادهای انتخاباتی حامی مهندس موسوی را دستگیر نمودند.

محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی،‌ مصطفی تاج‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، محسن میردامادی، سعید شریعتی، زهره آقاجری، احمد زیدآبادی، محسن صفایی فراهانی، عماد بهاور (عضو هسته مرکزی پویش «موج سوم» و شورای سیاستگذاری ستاد 88)، سمیه توحیدلو, جهانبخش خانجانی, هدی صابر, رضا علیجانی, جواد امام و تعدادی از جوانان نهضت آزادی و نیروهای ملی- مذهبی, از جمله افرادی بودند که شنبه شب بازداشت شدند. گرچه گروهی از این افراد آزاد شده‌اند، اما هنوز کسانی چون مصطفی تاج‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، جواد امام, جهانبخش خانجانی, عماد بهاور, سمیه توحیدلو و ... در سلول انفرادی در بازداشت به سر می‌برند و مقامات امنیتی تهدید کرده‌اند که افراد دیگری نیز به زودی دستگیر می‌شوند.

جوانان فعال در ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی شامل پویش حمایت از خاتمی و موسوی (موج سوم)، ستاد ملی جوانان حامی خاتمی (88)، گروه یاری، کمیته جوانان و دانشجویان ستاد میرحسین موسوی و ستاد دانشجویان حامی خاتمی ضمن محکومیت شدید این دستگیری‌ها، از دولت اقتدارگرایان و حامیانش می‌خواهد فورا نسبت به آزادی این فعالان سیاسی اقدام کنند و پس از این نیز از هر گونه برخورد مشابه اجتناب کنند. مسئولیت هر گونه واکنش به این اقدامات غیرقانونی اقتدارگرایان بر عهده خود آنان خواهد بود.

هدف این بازداشتها جلوگیری از واکنش مدنی و قانونی اصلاح طلبان به هدم جمهوریت نظام است که با این دستگیریها تنها تشدید می شود. این دستگیریها جوانان حامی موسوی و خاتمی را در اعتراض به تاراج رفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی و میراث امام (ره) راسختر می کند.

پویش حمایت از خاتمی و موسوی (موج سوم)

ستاد ملی جوانان حامی خاتمی (88)

گروه یاری

کمیته جوانان و دانشجویان ستاد میرحسین موسوی

ستاد دانشجویان حامی خاتمی

No comments:

Post a Comment