Saturday, August 15, 2009

کاریکاتور شرق الاوسط که تحمیل احمدی نجاد (نژاد) به ایران را نشان می دهد


کاریکاتور شرق الاوسط که تحمیل احمدی نجاد (نژاد) به ایران را نشان می دهد





تمبر ریاست جمهوری دوره دهم

رئیس جمهور منتخب ایران میر حسین موسوی

اتوبوس نوشته ها

شباهت مستر بین با مشائی

واقعا شبیه نیست؟؟؟؟

تهدید و فشار بر دختران ابطحی افزایش یافت

9:55 عصر شنبه، 24 مرداد 1388

اخبار رسیده به «موج سبز آزادی» حاکی از آن است که دخترهای محمدعلی ابطحی توسط بازجویان و نیروهای امنیتی به خاطر افشاگری‌هایی که اخیرا در مورد وضعیت جسمی و روحی پدر دربندش کرده بود، تحت فشار قرار دارند.


یک منبع موثق اطلاع داد که دختر بزرگ ابطحی به دلیل ذکر این نکته در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مختلف، که به پدرش قرص‌های آرام‌بخش قوی می‌دهند تا او را از حال عادی خارج کنند، توسط نیروهای امنیتی به شدت تهدید شده است و از او خواسته‌اند تا این مطالب را در اسرع وقت انکار کند و گفته‌اند که در غیر این صورت، پدرش تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

همچنین فخرالسادات محتشمی‌پور در وبلاگ شخصی خود تحت فشار بودن همسر و فرزندان ابطحی را تایید کرد و نوشت: خانواده ابطحی با حضور یک بازجوی بی‌ادب و خشن که مدام همسر و فرزندان ابطحی را در مقابل وی تحقیر می‌کرد با عزیز دربندشان در اوین شام خوردند. شامی که بیشتر به شام نفرت و حسرت شبیه بود. او همچنین از تهدید دختر نوجوان ابطی از سوی بازجوی وی برای جلوگیری از تحرکات رسانه‌ای خانواده به نفع پدرش خبر داده است.

تشکیلات «راه سبز امید» را ایجاد می‌کنیم تا حقوق مردم را استیفا کنیم / با برخوردهای اخیر، جا دارد انسان سر به زیر خاک کند


12:57 صبح شنبه، 24 مرداد 1388

میرحسین موسوی در دیدار با اعضای جامعه پزشکی:

مهندس میر حسین موسوی بعدازظهر روز پنجشنبه گذشته در جمع گروهی از اعضای جامعه‌ی پزشکی که در محل انجمن اسلامی جامعه‌ی پزشکی ایران گرد آمده بودند، حاضر شد و با آنان دیدار کرد. گزارش این دیدار از سوی گردانندگان سایت قلم که ظاهرا در روزهای اخیر با اختلالاتی مواجه شده، در اختیار موج سبز آزادی قرار گرفته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.


مهندس میرحسین موسوی گفت: آنچه موجب پیدایش جنبش اعتراضی مردم و ابعاد روزافزون آن شده است، نادیده گرفتن قانون و کرامت و حقوق ذاتی شهروندان و رفتارهای فراقانونی است.

وی که در دیدار با اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران این مطالب را عنوان می‌کرد، افزود: اگر به جای آنکه مردم را خس و خاشاک بنامند و تحقیر کنند و در صدا وسیما شروع به جوسازی کنند، مواضع منصفانه‌ای می‌گرفتند و اگر قبل از آنکه مردم به خیابان‌ها بیایند، در چارچوب قانون و با احترام به حقوق مردم با آنان برخورد می‌کردند، ما امروز با بسیاری از بحران‌ها روبه‌رو نبودیم.

او همچنین تاکید کرد: شبیه نظام جمهوری اسلامی در جهان وجود ندارد، به همین نسبت حفظ و حراست از آن هم کار دشواری است.

وی افزود: شعارهای ما در طول انتخابات در چارچوب قانون اساسی و اصولی که مردم باور دارند، انتخاب شد. امروز هم به همان شعارها پایبند هستیم و یقین داریم اگر با خواست مردم منصفانه برخورد می‌شد و دستگاه‌های تبلیغی به جای پیوند دادن حرکت‌های خودجوش مردم به بیگانگان و وارونه نشان دادن حقایق، سعی در اقناع افکار عمومی با نقد منصفانه و التزام به راست‌گویی می‌کردند، به نفع نظام بود و روح بدبینی و بی‌اعتمادی به جامعه دمیده نمی‌شد.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این دیدار همچنین به تشریح بخشی از ناگفته‌های روز انتخابات پرداخت و گفت: از چند روز قبل از 22 خرداد ستادهای ما با موج عظیمی از تماس‌های مردمی که حاکی از زمینه‌چینی گسترده برای تقلب در انتخابات بود و اطلاعات دقیقی در مورد تحرکات در دست انجام و سناریوهایی که برای روز انتخابات و بعد از آن طراحی شده است، مواجه شد؛ به صورتی که در شب انتخابات مجبور به صدور اطلاعیه‌ای برای فراخواندن مردم به خوش‌بینی نسبت به مجریان و پرهیز از قصاص قبل از جنایت شدیم. اما آنچه در فردای آن شب دیدیم، عبارت از به اجرا درآمدن پیش‌بینی‌های ارائه شده به ما، یکی پس از دیگری، و قرائن بی‌شماری بود که سلامت جریان حوادث را زیر سؤال می‌برد. آری، تعلیمات اسلامی ما را ملزم می‌کند که نسبت به اعمال مؤمنین با حسن ظن برخورد کنیم، اما همین تعلیمات به ما اجازه نمی‌‌دهد که به دروغ تن دهیم.

مهندس موسوی در ادامه‌ی صحبت خود به حوادث روز انتخابات پرداخت و گفت: با تمام این احوال، ما در ابتدا فکر کردیم که شاید آنچه شاهد آن هستیم، ناشی از سوء تدبیر است. برای همین خود من تلاش کردم با مسئولان کشور تماس بگیرم و همان روز دو بار با رئیس قوه قضائیه، دو بار با دادستان کل کشور، دو بار با رئیس مجلس و چهار بار با بیت رهبری موضوع را مطرح کردم. علاوه بر این گروهی از طرف ستاد به دیدار وزیر کشور رفتند تا نگرانی‌های مردم را منتقل کنند و عجیب بود که وزیر کشور در حالی که در آن روز قاعدتا تنها کارش باید رسیدگی به مسائل مربوط به انتخابات باشد، پس از مدت زیادی معطل کردن افراد اعزام شده، به آنان وقت ملاقات نداد. اینها قرائنی بود که یکی پس از دیگری انباشته می‌شد تا اینکه از عصر روز 22 خرداد، حمله به ستادهای انتخاباتی اینجانب آغاز شد و سپس به ستاد مرکزی و سایر ستادها در سطح کشور گسترش یافت و مشخص شد که طرح و برنامه‌ای برای تقلب در انتخابات وجود دارد.


میرحسین موسوی افزود: البته بنده یک رای بیشتر نداشتم و می‌توانستم از حق خودم بگذرم، ولی از حقوق مردم نمی‌توانستم بگذرم، چون ما مسلمان هستیم و آموز‌ه‌های دینی به ما اجازه نمی‌دهد به دروغ تن بدهیم. قصد ما این بود که پس از تلاش نفس گیر ایام انتخابات، نتیجه هرچه باشد، آن را بپذیریم، اما آنچه اتفاق افتاد، ما و جامعه را به این سمت کشاند.

مهندس موسوی در ادامه‌ی سخنان خود با نقد عملکرد متصدیان، رفتار آنان را فراقانونی و موجب اصلی حوادث اخیر کشور دانست و گفت: اگر در جریان انتخابات و حوادث پس از آن، مطابق قانون و انصاف عمل می‌شد، ما شاهد این حوادث نبودیم. بلکه اگر بنده هم بر روی مسائلی پافشاری می‌کردم، مورد اعتراض مردم قرار می‌گرفتم که چرا تندروی می‌کنم. اما نادیده گرفتن قانون و فراتر از قانون عمل کردن و نادیده گرفتن کرامت و حقوق ذاتی شهروندان، موجب پیدایش جنبش اعتراضی و ابعاد روزافزون آن شد.

وی با اشاره به عوامل تحریک احساسات مردم و تداوم موج اعتراضات، گفت: به فاصله‌ی کمی از انتخابات، فردی که به فراخور عنوانش باید نمونه‌ی ادب باشد، یک ساعت و اندی در تلویزیون صحبت کرد و 37 مرتبه نام بنده را به زبان آورد و این برنامه 3 بار از صدا وسیما پخش شد، بدون آنکه کوچک‌ترین فرصتی برای پاسخگویی داده شود. این تنها یک نمونه از رفتارهای غیرمنصفانه و تحریک‌کننده‌ای بود که مردم را عصبی کرد و موجب گسترش آشوب‌ها شد. حال آنکه اگر مردم از مسئولان نظام انصاف و احترام به حقوق ذاتی‌شان را می‌دیدند، تجمعی همانند راهپیمایی چند میلیونی 25 خرداد می‌توانست آبی بر آتش خشم آنان باشد. در حالی که با رفتارهای غلط و زشت بعدی، روز به روز از چنین سرانجامی دورتر شدیم.

نخست وزیر دوران جنگ سپس به سوء استفاده از ظرفیت و جایگاه برخی نهادها و رو در رو قرار دادن آنها با مردم اشاره کرد و گفت: همه‌ی ما به انقلاب علاقه داریم. ما به نهادهایی چون بسیج و سپاه علاقه داریم، چون فکر می‌کنیم بسیج برای مقابله با دشمن است و سپاه برای آن ایجاد شده تا در مقابل دشمنان بایستد. آیا صف کردن سپاه و بسیج در مقابل مردم، لطمه به افتخارات آنان نیست؟ و آیا تلاش برای وابسته نشان دادن حرکت خودجوش مردم از سوی صداوسیما و سایر رسانه‌های دولتی، زمینه‌ی بی‌اعتمادی مردم به دستگاه‌های تبلیغاتی را فراهم نمی‌کند؟ ما می‌گوییم به جای آنکه جمعیت‌های میلیونی مردم را متهم کنید، برای یافتن متهمان اصلی در بین کسانی بگردید که با کارگردانی و صحنه‌گردانی جنگ مسموم تبلیغاتی، اعتماد و آرامش مردم را هدف گرفتند و با تحلیل‌های مالیخوالیایی خود به دشمن خدمت می‌کنند. یقینا جریاناتی که در طول این دو ماه در صدا وسیما و همچنین در روزنامه کیهان با مردم می‌جنگیدند، تأمین کننده‌ی منافع و در طول سیاست‌های آمریکا و انگلیس هستند.

مهندس موسوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، تنها هدف دادگاه‌های نمایشی هفته‌های اخیر را اثبات یک توهم بی‌اساس دانست و اجرای این سناریوها بر علیه فرزندان انقلاب را تقبیح کرد.

او با اشاره به نقض اصول اولیه دادرسی قضایی از جمله دسترسی آزاد متهمان و خانواده‌های آنان به وکیل و آزادی‌‌ آنها در دفاع از خود، تاکید کرد: این‌چنین دادگاه‌هایی، حتی اگر برای دشمنان انقلاب برگزار می‌شد، شایسته‌ی جمهوری اسلامی نبود. آیا نباید در برپایی یک دادگاه، اصول اولیه‌ی دادرسی در مورد دسترسی متهمان و خانواده‌ی آنان به وکیل و آزادی آنان در دفاع از خود رعایت شود؟

وی افزود: اخباری که متاسفانه به تواتر رسیده است، اگر درست باشد، جا دارد انسان سر زیر خاک کند. آیا این نحوه‌ی برخورد با مردمی که با شعار الله اکبر به صحنه آمده‌اند، به نفع کشور است؟! به نظر من این‌گونه عمل کردن، موضوع را بغرنج‌تر می‌کند و راه‌حل آن را از دسترس دورتر می‌برد و زمینه‌ی بدبینی و اعتراضات را وسعت می‌بخشد.

مهندس موسوی در خاتمه‌ی سخنانش به شکل‌گیری تشکیلات «راه سبز امید» به عنوان یک نهضت فراگیر اشاره کرد و گفت: رنگ سبز، نماد این راه و مطالبه‌ی اجرای بدون تنازل قانون اساسی، شعار آن است و شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه، بدنه‌ی این جنبش هستند. در حقیقت «راه سبز امید»، ادامه‌ی شعار راهبردی «هر شهروند یک ستاد» است که این بار برای مطالبات بحق مردم و استیفای حقوق آنان شکل می‌گیرد.

او گفت: نمی‌توان بخش‌هایی از قانون اساسی را اجرا کرد و بخش‌های دیگر آن را دور انداخت. همین دادگاه‌های نمایشی و کتک‌زدن و آزار مردم در خیابان‌ها نشان‌دهنده‌ی یک ساختار‌شکنی روشن است و ربطی به قانون اساسی و اعتقادات دینی و ملی ما ندارد.


گفتنی است در ابتدای این دیدار، دکتر ظفرقندی ضمن تشریح فعالیت های صنفی، سیاسی و تشکیلاتی انجمن اسلامی جامعه‌ی پزشکی ایران، حمایت بخش اعظم جامعه‌ی پزشکی کشور از مهندس موسوی را در انتخابات اخیر و وقایع پس از آن مورد تأکید قرار داد. وی با ارائه‌ی تحلیلی از شرایط موجود، تداوم جدی این حمایت‌ها را که اکنون ابعاد وسیع‌تری یافته است، اعلام و بر خواسته‌های مشترک مردم که در کلام و بیان مهندس موسوی و چارچوب مواضع وی متجلی است، تأکید کرد.

پس از این سخنان، دکتر نوربالا، دکتر آشفته، دکتر حریرچی، دکتر شیخ رضایی، دکتر شجاعی، دکتر واعظ‌زاده، دکتر شکوری‌راد، دکتر سروش و دکتر سالاری‌فر به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

پس از این سخنان، دکتر نوربالا، دکتر آشفته، دکتر حریرچی، دکتر شیخ رضایی، دکتر شجاعی، دکتر واعظ زاده، دکتر شکوری‌راد، دکتر سروش و دکتر سالاری‌فر به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

خلاصه‌ی نکات مورد توجه و تأکید سخنرانان عبارت از موارد زیر بود:

1- فقدان رسانه‌ی فراگیر و مناسب که بتواند خلاء ارتباطی حامیان و هواداران را با رهبری جنبش برقرار کند، کاملاً محسوس است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید. عملکرد یکجانبه و همراه با تحریف و جعل اخبار در صدا و سیما، موجب توجه مردم به رسانه‌های بیگانه، که در ارائه‌ی اخبار حرفه ای عمل می‌کنند و موجب جذب مخاطب و اعتماد آنها می‌شوند، شده است. این رسانه‌ها طبیعتاً اهداف خود را دنبال می‌کنند و در غیاب رسانه‌ی مطلوب ملی، توان بیشتری در اثر گذاری می‌یابند. مردم در اعتراضات خود مصمم و پیگیر هستند. به همین دلیل تشنه‌ی یک رسانه‌ی فراگیر قابل اعتماد هستند و باید برای آن فکری بشود.

2- رفتار حاکمان فعلی، کل نظام جمهوری اسلامی را با سابقه‌ی سی ساله‌ی آن در انظار جهانیان به زیر سؤال می‌برد و این‌گونه القا می‌شود که سرنوشت همه‌ی نظام‌های دینی و ارزشی این‌چنین خواهد بود. نباید بگذاریم وجهه‌ی نظام جمهوری اسلامی که ثمره‌ی مجاهدت‌های امام، خون شهدا و فداکاری‌ها و زحمات مردم است، بیش از این تخریب شود. اگر علاقه‌مندان به نظام سینه سپر نکنند و در صف مقدم این حرکت قرار نگیرند، جای آنان را کسان دیگری پر می‌کنند که هدفشان ممکن است روشن و مشخص نباشد.

3- امیدی که در مردم ایجاد شده، برای آنان عزیزتر از جانشان است. آنها حاضرند برای حفظ این امید، جان خود و عزیزانشان فدا شود. آنهایی که در این راه شهید داده‌اند و یا آسیب دیده‌اند، نه تنها پشیمان نیستند، بلکه خواستار ادامه‌ی حرکت تا رسیدن به مقصود هستند. آنها نگران این هستند که مبادا خون شهدایشان به فراموشی سپرده شود یا پایمال شود و نوعاً قدرشناس شما (مهندس موسوی)، به خاطر عدم سازش و ایستادگی بر اصول و پیگیری مجدانه‌ی حقوق مردم، هستند.

4- جوان‌ها در این جنبش نشان دادند که همه‌ی تصورات در مورد بی‌انگیزگی و خمودگی آنها غلط بوده است و آنها بسیار جسور تر و پیگیرتر از نوع ما، که جوان‌های دوره‌ی انقلاب بوده‌ایم، در صحنه حاضر هستند. علاوه بر این روحیه‌ی بالا، آنها در تنظیم آهنگ حرکت و طرح شعارها، شعور بسیار زیادی از خود به نمایش گذاشته‌اند که به نظر می‌رسد حاصل تجربیات دوره‌ی اصلاحات است. آنها اسیر رادیکالیسم و تندروی نمی‌شوند و به شعارهای ساختارشکنانه، که می‌تواند به اصل حرکت فراگیر مردم لطمه بزند، توجه نمی‌کنند. آنها خیلی هوشمندانه حرکت خود را با رهبری جنبش هماهنگ می‌کنند، به همین دلیل، این ارتباط باید نزدیک‌تر و مستمرتر باشد.

5- ما از حضرت علی آموخته ایم که اگر مسلمان از شنیدن اینکه در قلمرو حکومت اسلامی خلخال از پای زن یهودی کشیده شده است، دق کند، بر او ملامتی نیست. آیا این‌همه شهید و مجروح به اندازه‌ی آن نبوده است که صدای برخی از علما بلند شود و اعتراضی بکنند؟ البته مردم قدرشناس مراجع و علمایی که واکنش‌های شایسته نشان داده و با آنان همراهی کرده‌اند و یا مرهم بر زخمشان گذاشته‌اند، هستند.

6- باید وقایع اخیر آسیب‌شناسی شود. به نظر می‌رسد در حرکت انقلاب اسلامی، برخی محاسبات اشتباه بوده و در مورد برخی موضوعات ساده‌اندیشی وجود داشته است که پس از سی سال کار به اینجا رسیده است.

7- رابطه‌ی نخبگان با بدنه‌ی جامعه کم شده است. ما قبلاً بیشتر به میان مردم می‌رفتیم و با آنان ارتباط داشتیم. همین که برای آنها کار می کردیم و می‌دیدند ما اهل نماز و روزه و شعائر دینی هستیم، خودش بهترین تبلیغ بود. این نوع ارتباطات کم شده و مردم ما را کمتر در کنار خود می‌بینند.

8- درباره‌ی مهدویت و امام زمان، عوام‌فریبی گسترده‌ای وجود دارد. باید در این زمینه آگاهی‌بخشی در جامعه صورت بگیرد تا از اعتقادات دینی مردم سوء استفاده نشود.

9- اگرچه نتیجه‌ی انتخابات به گونه‌ای دیگر اعلام و بدان عمل شد، ولی دستاوردهای جنبش فراتر از رئیس‌جمهور شدن نامزد مورد علاقه‌ی ما بوده است و نتیجه‌ی حرکت به هیچ وجه، یا در مجموع، شکست نبوده است. مردم در شما صداقت و صلابت را دیدند و در کنار اصلاح‌طلبی، اصولگرایی واقعی را دیدند و اعتماد کردند و با این اعتماد همچنان امیدوارند. حضور شما باعث بازپس‌گیری شعارهای اصیل انقلاب از کسانی شد که آن شعارها را به ناحق برای خود مصادره کرده بودند.

10- ما نه در این انتخابات، بلکه از سال‌های سال پیش شما را می‌شناخته‌ایم و ارادت داشته‌ایم. طیف حامیان و هواداران شما خیلی گسترده است. برخی هم این سؤال در ذهنشان است که آیا از ظرفیتی که در جریان انتخابات به دست آمد، بهتر از این نمی‌شد استفاده کرد؟ آیا ظرفیت‌های قانونی به خوبی استفاده شد؟ پاسخ این انتقادها چیست؟

11- ما نگران این هستیم که طرف مقابل برای برون‌رفت از بحرانی که گرفتارش است، به فکر ایجاد بحران بزرگ‌تری باشد که کل کشور را تهدید کند و آن نوعی حمله‌ی خارجی به ایران است. یک حمله‌ی خارجی، به آنها این فرصت را می‌دهد که هر صدای مخالفی را با شدیدترین وجهی سرکوب کنند. آنها ممکن است این نسخه را برای رهایی خود تجویز کنند، در حالی که می تواند برای کل کشور بسیار خسارت‌بار باشد.


پس از چند روز جنجال سازی ها ی محافظه کاران کروبی به همه پاسخ داد

۲۳ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۳۳: سحام نیوز : مهدی کروبی از دستور هاشمی شاهرودی برای رسیدگی به نامه وی به هاشمی رفسنجانی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان کهریزک خبر داد وگفت : " آقای هاشمی رفسنجانی نامه را به آقای هاشمی شاهرودی ارجاع داده است و ایشان نیز دستور رسیدگی به این نامه را صادر کرده و از آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواسته که با من تماس بگیرد و اعلام کند که نفراتی را به نزد من خواهند فرستاد و نقطه نظرات مرا دریافت کنند تا به مسئولان منعکس شود ."

سحام نیوز : مهدی کروبی از دستور هاشمی شاهرودی برای رسیدگی به نامه وی به هاشمی رفسنجانی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان کهریزک خبر داد وگفت : " آقای هاشمی رفسنجانی نامه را به آقای هاشمی شاهرودی ارجاع داده است و ایشان نیز دستور رسیدگی به این نامه را صادر کرده و از آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواسته که با من تماس بگیرد و اعلام کند که نفراتی را به نزد من خواهند فرستاد و نقطه نظرات مرا دریافت کنند تا به مسئولان منعکس شود ."
برای ارایه مستندات هیاتی مستقل و قابل اطمینان تعیین شود
دبیرکل حزب اعتمادملی در گفت و گویی با سایت سحام نیوز در پاسخ به سوالاتی که در واکنش به انتشار نامه وی به هاشمی رفسنجانی درباره آزار جنسی در کهریزیک مطرح شده بود دلایل نگارش چنین نامه ای را تشریح کرد . کروبی قبل از هر سخنی در پاسخ به کسانی که وی را به خاطر نگارش نامه مورد انتقاد واعتراض شدید خود قرار دادند گفت : " کسانی که این روزها به دنبال جوسازی ها هستند فضایی امن و آرام را ایجاد کنند و هیاتی مستقل و بی طرف را مسئول رسیدگی به این ماجرا کنند تا شاهد آن باشند افرادی که این مسائل را به بنده منتقل کرده اند می آیند و شکایت خود را مطرح می کنند . البته افرادی در این هیات قرار گیرند تا کسانی که مورد آزاد قرار گرفته اند و شکایتی دارند نسبت به آنها اعتماد داشته باشند و مسایلی که برایشان روی داده را با آنها در میان بگذارند اطمینان داشته باشند که این هیات نیز تا آخر از حقوق آنها دفاع می کند."
من برای نگارش این نامه به آقای هاشمی دلایل بسیاری داشتم
وی همچنین به پرسش های کسانی جواب داد که از علت نگارش این نامه به هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس مجلس خبرگان می پرسند . وی گفت : " من برای نگارش این نامه به آقای هاشمی دلایل بسیاری داشتم. نخست اینکه ایشان از ارتباط نزدیکی با رهبری برخوردار هستند و بنابراین مطمئن هستم که این مسائل را به ایشان منتقل می کنند . از طرف دیگر خود آقای هاشمی رفسنجانی نیز انتقاداتی را به حوادث اخیر داشت و در نماز جمعه نیز تا حدودی گلایه های خود را مطرح کرد و حتی درخواست کرد تا زندانیان را آزاد کنند . همچنین من طی هفته های گذشته نامه ای را به وزیر اطلاعات و رییس قوه قضائیه نوشته بودم و بنابراین تصمیم گرفتم که این نامه را به ریاست مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بنویسم . در عین حال بنده قبل از آغاز حرکت نهضت انقلاب با آقای هاشمی آشنا بودم و همواره از قبل و پس از انقلاب با ایشان همکاری و رفاقت داشته ام و من از این حق برخودارم که به ایشان نامه ای را بنویسم البته این ارتباطی به اختلاف سلیقه من با آقای هاشمی ندارد چرا که هرچند ما با هم اختلاف دیدگاه داریم ولی من معتقدم که ایشان از جایگاه خاصی برخوردار است و شاید بتواند کاری کند . همین آقایانی که امروز به آقای هاشمی رفسنجانی هتاکی و انتقاد می کنند شاید از یاد برده اند که ایشان از نزدیک ترین یاران امام بوده اند و حتی زمانی که قرار بود حکم مهندس بازرگان خوانده شود در مراسمی که همه ما حضور داشتیم ایشان کنارامام نشستند و متن حکم را قرائت کردند . "
بنابر نگرانی این نامه را منتشر کردم
وی با اشاره به انتشار برخی مطالبی که در آن مدعی شده اند کروبی نامه را زودتر از موعد مقرر منتشر کرده است، گفت : " من هنگامی که به ایشان نامه نوشتم انتظارم این بود که با توجه به ابعاد فاجعه آمیز این مسائل در مدت زمان کوتاهی ایشان پاسخ این نامه را بدهند البته از نامه هم دو نسخه تهیه شد که یکی نزد ایشان و دیگر نزد بنده بود .اما بیش از ده روز طول کشید و آقای هاشمی به این نامه پاسخی ندادند . البته این به معنای گلایه از آقای هاشمی رفسنجانی نیست بلکه من احساس کردم که ایشان نخواسته به این نامه پاسخ دهد و یا اینکه بنابر شرایط فعلی و وضعیتی که خود ایشان در آن قرار دارد نمی خواسته که وارد این معرکه شود و من هم بنابر نگرانی نسبت به اخباری که مدام به من می رسید این نامه را منتشر کردم . البته بعدها متوجه شدم که ایشان نامه را به آقای هاشمی شاهرودی ارجاع داده است و ایشان نیز دستور رسیدگی به این نامه را صادر کرده و از آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواسته که با من تماس بگیرد و اعلام کند که نفراتی را به نزد من خواهند فرستاد تا نقطه نظرات مرا دریافت کنند و به انها منعکس شود . "
پس از انتشار ، نامه مورد استقبال قرار گرفت اما عده ای هم برآشفتند
کروبی همچنین افزود : " هنگامی که این نامه منتشر شد برخوردهای متفاوتی صورت گرفت برخی استقبال کردند ، چرا که می گفتند این باعث شد تا فضا به گونه ای شود تا کسانی که در این باره مطالبی داشتند آن را مطرح کنند مانند خبری که یک خانم سنندجی مطرح کرد که من از ذکر نام ایشان خوداری می کنم و آقایان می توانند به سایت ها مراجعه و در این باره آگاهی بیشتری کسب کنند . "
وی افزود :" البته در همین میان کسانی هم بودند که از انتشار آن برآشقتند و قصد دارند تا فضایی را ایجاد کنند که کسی جرات بیان مطالبی در این باره را نداشته باشد . یعنی فضایی ایجاد شود که اگر بچه های مردم را می کشند و یا کسی را در زندان مورد اهانت قرار می دهند یا خانواده هایشان را در مقابل زندان تهدید کرده و کتک می زنند ، به خانه های مردم می ریزند و به اموال آنها خساراتی وارد می کنند کسی جرات طرح این مطالب را نداشته باشد.
به جای فحاشی به اصل ماجرا بپردازید
وی گفت : " چرا به جای اینکه چنین فضای رعب و وحشت را ایجاد کنند تا مردم را به سکوت بکشانند فضایی را ایجاد نمی کنند تا اگر مسائلی در این باره وجود دارد و کسانی هستند که شکایاتی دارند آن را در فضای آزاد و امن مطرح کنند؟ وی خطاب به مسئولان گفت : " بهتر نیست به جای آنکه برخی در برابر انتشار این نامه چنین موضعگیری و فحاشی کنند به بررسی اصل ماجرا بپردازنند نه اینکه هنوز کمیته پیگری مجلس تشکیل نشده است بگویند که محتوی این نامه بررسی و کذب محض است . به نظر من باید مسئولان با شنیدن چنین مسائلی ناراحت باشند ." وی افزود : " آخر شما فضایی ایجاد کرده اید تا کسانی که مورد آزار قرار گرفته اند جرات طرح این مباحث را نداشنه باشند و حتی شاید در شرایطی قرار گیرند که بیایند و بگویند که در زندان به ما نماز شب یاد می دادند و هیچ شکنجه ای هم روی نداده است ."
مردم حتی جرات نفس کشیدن هم ندارند
کروبی سپس تاکید کرد که باید فضای امنی در جامعه ایجاد شود تا همه آزادانه حرف بزنند ولیکن ابراز تاسف کرد از فضایی که اینک شکل گرفته مردم حتی جرات نفس کشیدن هم ندارند . وی به فضایی که در این چند سال اخیر شکل گرفته است اشاره کرد و گفت : " در جامعه ای که قتل های زنجیره ای روی می دهد و مردم را می کشند و جنازه هایشان را در کنار خیابان رها می کنند ! و یا در جامعه ای که مصطفی مولایی مسئول دفتر بنده را ربوده و آن را در کیسه می اندازند و کتک می زنند دیگر چطور افراد جرات آن را دارند که بیایند و این مسائل را مطرح کنند . در جامعه ای که زنی را در پاسداران با آن وضعیت به قتل می رسانند دیگر چگونه مردم احساس امنیت می کنند؟ "
واقعا من احساس شرم می کنم
وی افزود : " متاسفم از اینکه مردمی را که به بهانه اعتراض به یک انتخابات بازداشت کرده اند چنین مورد شکنجه قرار داده اند به طوری که من شنیده ام افرادی را در کهریزیک لخت می کردند و چهار دست و پا می نشاندند و سوار بر آنها می شدند و می گفتند صدای حیوانات را در آورید، این واقعا مایه تاسف جمهوری اسلامی است و یا اینکه برخی را دستگر کرده و آنها را لخت کرده اند و روی هم خوابانده اند و آب بر روی انها ریخته اند . حتی شنیده ام هنگامی که افراد را شکنجه می کردند به انها می گفتندباصدای بلندبگوییدکه مادرتان{ ....} است ، مانند زمان قتل های زنجیره ای که به افراد می گفتند بگویید که من بچه مادرم نیستم ! و سپس آنها را در بیابان ها کتک زده و رها می کردند. واقعا من از طرح چنین مباحثی احساس شرم می کنم . "وی تاکید کرد:" هرگز فراموش نکنیم که مردم مادر جامعه ای زندگی می کنند که خانم دکتر بنی یعقوب را به اتهام ارتباط با مردی می گیرند و سپس جنازه اش را تحویل می دهند. آیا شما وجود اینها را کتمان می کنید ؟ امروز به جای اینکه این مسائل را پیگیری کنید بدون آنکه تحقیقاتی در صحت و یا سقم مطلبی انجام شود به دفاع از عملکردتان می پردازید ؟ "
آیا این رفتارها با حکومت عدل علی (ع)‌ و دین اسلام سنخیت دارد ؟
وی تاکید کرد : " هنگامی که حضرت علی (ع) توسط ابن ملجم مورد ضربت قرار گرفت حضرت تاکید کردند ،مراقب فردی که او را مورد حمله قرار داده باشند و گفتند که چنانچه من زنده نماندم برای قصاص به او یک ضربه بزنید . ولی اینک شاهد آن هستیم در حکومتی که حکومت عدل علی (ع) الگوی آن است جوانی را به خاطر آنکه شعاری سر داده است با باتوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند و طوری برخورد می کنند که حتی برخی از آنها جان می بازند . آیا این رفتارها با حکومت عدل علی (ع)‌ و دین اسلام که دین رافت است سنخیت دارد ؟ "
امام فورا دستور آزادی میثمی را صادر کردند
کروبی با اشاره به توجه امام به چنین مسائلی گفت : " هیچ گاه یادم نمی رود هنگامی که لطف الله میثمی به دستور مرحوم لاجورد ی بازداشت شده بود همسرش نزد من آمد و گفت که به خاطر شرایط فیزیکی اش نمی تواند حتی آشغال گوشه چشم خود را پاک کند . من پس از دیدار با همسر او به همراه احمد آقا به نزد امام رفتیم و عین کلام همسر میثمی را مطرح کردم که امام فورا دستور آزادی او را صادر کردند . این درحالی است که اکنون شنیده می شود که در برخی از زندان های ما رفتارهای بدی با زندانیان صورت می گیرد به طوری که زنی که شنیده شده باردار است اینک دچار ناراحتی کلیه شده و یا زندانیان سیاسی را به بند معتادین منتقل می کنند . می گفتند که زندان ها کانون آدم سازی است ولی این طوری آدم سازی می شود؟ هنگامی که فردی را بازداشت می کنند به او می گویند تو را به کهریزیک می فرستیم که در آنجا آدم شوی و زندانیان سیاسی را ارازل و اوباش محسوب می کنند آخر این طوری می توان آدم سازی کرد؟"
ریشه این فسادهای اخلاقی و شکنجه های قرون وسطی بایدخشکانده شود
وی با انتقاد از اینکه رییس مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی که رییس کمیته پیگیری وضعیت آسیب دیدگان حوادث اخیر است بدون هیچ پشتوانه تحقیقاتی به تکذیب اصل ماجرا پرداختند، گفت : " من پیشنهاد کردم که مسولیت پیگیری این حوادث را می پذیرم ،هرچند که این مسولیت برایم افتخار آور نیست بلکه برایم زجر آور است ولی قصد دارم تا حقایق کشف و هیاتی مستقل و بی طرف تشکیل شده تا فضایی ایجاد گردد که اگر کسانی هستند که مورد آزار قرار گرفته اند خودشان بیایند و این مسائل را بازگو کنند تا ریشه این فسادهای اخلاقی و شکنجه های قرون وسطی خشکانده شود . نه آنکه مسئولان پیگیری این حوادث در مجلس شورای اسلامی در مدت 24 ساعت و قبل از آنکه کمیته پیگیری جلسه ای را تشکیل دهد به تکذیب محتوای این نامه بپردازنند! من ضمن احترام به ریاست مجلس هشتم جناب آقای دکتر لاریجانی که نسبت به ایشان و پدرشان و پدر خانم ایشان ارادت ویژه ای دارم و آقای علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم می گویم که قبل از آنکه در اظهار نظری شتاب زده اصل ماجرا را تکذیب کنید حداقل با بنده تماسی می گرفتید یا از من می خواستید که نفراتی را نزد شما بفرستم شاید من اطلاعاتی در این رابطه داشتم . آخر چطور می شود بدون آنکه تحقیقی صورت گیرد و جلسه ای تشکیل شود بگویید این ماجرا کذب محض بوده است؟ شما حداقل تحقیق می کردید تا ببینید این کسی که این حرف ها را زده از روی هوی و هوس چنین گفته و یا چون اینکه رای او را در انتخابات نادیده گرفته و تقلب کرده اند می خواهد برای عقده گشایی چنین حرف هایی را بزند و یا اینکه مطلبی دارد و بر اساس مستنداتی این حرف ها را زده است ؟ بعدا موضعگیری می کردید . "
لاریجانی و بروجردی نگران سرنوشت خود و تحت فشار هستند
وی افزود : " در شرایطی که رییس مجلس که سالها من در جایگاه ایشان و دیگر جایگاهها بودم بدون تحقیقی اصل ماجرایی را تکذیب می کند دیگران چطور می توانند بیایند و این مسائل را مطرح کنند و حتی در قبال آنچه که گفته اند مورد اهانت قرار گیرند و آبرویشان نیز برود . " وی تاکید کرد : " من احساس می کنم که این موضعگیری های شتاب زده تحت فشار صورت گرفته ، زیرا این بزرگواران نگران آن هستند که به سرنوشت دیگر دوستان خود در گذشته دچار شوند. آقای لاریجانی نگران آن است که به سرنوشت حداد عادل گرفتار شود و او را از ریاست مجلس حذف کنند و یا اینکه آقای بروجردی نگران تکرارسرنوشت دیگر دوستانش چون آقای افروغ درمجلس هفتم که اورا از ریاست کمیسیون حذف کردند و یا سرنوشت مجید انصاری و محتشمی پور در مجلس ششم هستند
وی گفت : " آخر چرا فضایی ایجاد می شود که حتی وقتی علی مطهری حرفی می زند به او حمله می شود و می گویند که به خون پدرش خیانت کرده است به طوری که حتی کسی دیگر جرات آن را نداشته باشد تا این ماجرا را پیگیری کند."
کروبی با گلایه از قضاوت های عجولانه درباره این نامه گفت : " نباید آقای لاریجانی و بروجردی این قدر شتاب زده درباره محتوی این نامه موضعگیری می کردند و شاید بهتر بود که این دوستان نیز به مانند آقای شاهرودی حداقل هیاتی را می فرستادند تا اصل ماجرا را از من جویا شوند ، نه انکه حرف های آقای بروجردی را چهل بار از تلویزیون پخش کنند ولی حتی یک کلمه از حرف های مرا پخش نکنند . بهتر بود که آقای لاریجانی همان کمیته تحقیق و پیگیری را نزد من می فرستادند تا من مستندات و مطالبی را که دارم به این کمیته منتقل کنم ."
شما نمی توانید زبان ، دست و قلم بنده را ببندید
کروبی با قاطعیت گفت : " من به مسئولان می گویم که هیچ گاه این فحاشی ها و انتقادات من را وادار به سکوت نخواهد کرد من در این 20 سال گذشته از این حرف های درشت بسیار شنیده ام و تا زمانی که زنده هستم از حقوق مردم دفاع خواهم کرد و شما نمی توانید زبان ، دست و قلم بنده را ببندید . وی گفت : " برخی از اربابان مطبوعات به گونه ای حرف می زنند که گویی با جبرئیل امین حشر و نشر دارند و او برایشان گزارش هایی می آورد و قصد دارند تا فضا را به اندازه ای سنگین کنند که دیگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد . " وی افزود : " اینها همان کسانی هستند که نمی گذاشتند تا اصل ماجرای قتل های زنجیره ای برملا شود و افراد را می کشتند و سپس پرونده هایی مبنی بر فساد اخلاقی برای آنان درست می کردند و حتی به آنها تهمت می زدند ."
مسائل مختلف بر اساس مستندات است
کروبی همچنین با اشاره به محتوای نامه ای که مورد انتقاد بسیاری از محافظه کاران قرار گرفته است گفت: " مسائل مختلفی را در این نامه بر اساس مستنداتی که موجود بود منتشر کردم ولیکن در همین باره باید دو نکته را خطاب به مسئولان بگویم . " وی تاکید کرد : " در این مدت اخبار بسیاری دراین رابطه به من رسیده است و در سایت های خبری منتشر شده است که موجب تاسف برای نظام جمهوری اسلامی است و من هم در این نامه پیشنهاد کردم که هرچند پذیرش مسئولیت پیگری این موضوع برای بنده کاری سخت است ولی من حاضرم که این مسئولیت را قبول کنم تا به این موضوعات رسیدگی شود و حتی من در این نامه تاکید کرده ام که انشاءالله چنین اخباری صحت نداشته باشد ولی اگر درست باشد باید هرچه سریعتر رسیدگی شود و من نیز تنها قصد داشتم که در این باره به مسئولان تذکراتی را بدهم ولی نمی دانم که این تذکر بنده چرا تا این حد آقایان را برآشفت و فحاشی کردند . "
کروبی در تکذیب سخنانی که گفته شده استنادات این نامه تلفن های خوانندگان روزنامه اعتمادملی بوده است گفت : " من از این سخنان تعجب می کنم چرا که یک بار از طرف روزنامه تلفن خوانندگان را به من منتقل نکرده اند و البته تلفن هایی که در این باره به روزنامه شده است پس از انتشار این نامه بوده است . بنابراین به آقایان می گویم که مستندات من کسانی بوده اند که نزد من آمده اند و یا خود مورد آزار قرار گرفته بودند و یا اینکه شاهد بوده و یا کسانی نزد آنها اقرار کرده بودند پس من آدمی نیستم که بدون مستندات و بنابر یک تلفن و یا اینکه کسی حرفی را بدون پشتوانه به من زده باشد چنین نامه ای را بنویسم . "
خانواده های شهدا را وارد دعواهای سیاسی نکنید
کروبی همچنین در پاسخ به سوالی در واکنش به مسائلی که درباره نحوه عملکرد وی در بنیاد شهید از سوی رسانه های اصولگرای تندرو مطرح می شود گفت : " طرح این مسائل اهمیتی ندارد و طرح این موضوعات نشان دهنده این است که من پرونده ای ندارم که بخواهند آن را مایه تخریب من قرار دهند و بنابراین به داستان سرایی درباره عملکردهای مدیریتی من می پردازنند در حالیکه کسانی که بنده را می شناسند و با من همراه بوده اند همیشه از من حمایت کرده اند . " وی با اشاره به ماجرای استعفایش از بنیاد شهید گفت : " بنده در دو مرحله از ریاست بنیاد شهید استعفا دادم نخست بعد از فوت امام که از حج و بنیاد شهید استعفا دادم ولی رهبری نبپذیرفت و سپس در سال 71 استعفا دادم و با اصرار من رهبری آن را قبول کردند که البته بیت امام و رهبری از جمله آیت الله محمدی گلپایگانی به خوبی در جریان این ماجرا قرار دارند . " وی در ادامه با اشاره به حمایت های خانواده شهدا از وی گفت : " خدا رو شکر که پس از گذشت 18 سال هنوز اکثریت خانواده شهدا ارتباط خودشان را با من حفظ کرده اند و من به این آقایان پیشنهاد می کنم به جای اینکه خانواده های شهدا را وارد این دعواهای سیاسی کنند بهتر است که دو ماه دیگر از همین مسئول جدید بنیاد شهید بپرسند که کارمندان و خانواده های شهدا از مدیران این بنیاد هنوز نام چه کسی را بیشتر از دیگران به خوبی یاد می کنند . "
وی گفت : " من ازآقایان خواهش می کنم که دیگر این خانواده های معزز شهدا را که با فداکاری های آنها این نظام به پیروزی رسید و تثبیت شد را وارد این دعواهای سیاسی نکنند زیرا آنها به اندازه کافی خودشان مشکلاتی دارند و دیگر نباید انها را وارد این قضایا کرد و من مطمئن هستم که اکثر این خانواده ها از وضعیتی که در جامعه حاکم شده است رنج می برند . "
هیچ رییس جمهوری نماینده خدا بر روی زمین نیست
کروبی با اشاره به نیت کسانی که این روزها علاقه خاصی به راه اندازی دعواهای سیاسی دارند و آنگاه اصلاح طلبان را به تنش زایی در کشور متهم می کنند گفت : " نزاع بر سر این است که ا اپوزیسیون نظام هستیم ولی من این را می گویم که ما مدافع نظام جمهوری اسلامی با قرائت امام هستیم . ما می گوییم که جمهوریت و اسلامیت باید در کنار هم باشد ولی آنها می گویند که رای مردم زینتی است و حتی این روزها یکی از شخصیت ها گفته که اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست که البته من می گویم این حرف ها دربرابر همان پول هایی است که به موسسه این بزگوار سرازیر می شود . از سوی دیگر یکی از نزدیکان همین آقای احمدی نژاد می گوید که او تنها چهار میلیون رای دارد و 20 میلیون باقی مانده منتقد به اصل نظام هستند . " وی تاکید کرد : " من همین جا می گویم که هیچ رییس جمهوری نه آقای احمدی نژاد و نه روسای جمهوری قبلی و یا حتی بعدی نماینده خدا بر روی زمین نیستند و نمی دانم این چه حرف هایی است که زده می شود . " وی با ذکر داستانی گفت : " زمانی برای ناصرالدین شاه بادمجان می آورند فردی که از نزدیکان وی بوده به تعریف از بادمجان می پردازد و ناصر الدین شاه نیز می خورد ولی هنگامی که قصد خروج از اتاق را داشته است از زیاد خوردن بادمجان دل درد میگیرد و آروغ می زند در همین زمان همان فرد شروع می کند در مزمت بادمجان سخن گفتن ، که ناصرالدین شاه به وی می گوید تا حالا که تو از فواید ان سخن می گفتی حالا چه شده است که در مزمت ان حرف می زنی . آن فرد می گوید آن موقع شما از آن خوشتان می آمد و بنابراین من خوب می گفتم ولی حالا شما بدتان آمده ومن باید در مزمت بادمجان سخن بگویم ،گویا به نوعی شاهد تکرار چنین وقایعی هستیم ."
وی در ادامه به خانواده های شهدا توصیه ای داشت و گفت : " من خودم به این خانواده ها می گویم که وارد این نزاع های سیاسی نشوند . البته در این جا از آقای ضرغامی قدردانی می کنم که در برابر هتاکی به همسر شهید باکری از او دفاع کرد ولی همه خانواده شهدا مانند همسر شهید باکری شناخته شده نیستند که از آنها دفاع شود ."
شرایطی که اکنون در کشور وجود دارد مطابق قرائت امام نیست
وی تاکید کرد : " من به نسل های جوان تر می گویم این شرایطی که اکنون در کشور وجود دارد همان اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی با قرائت امام نیست و این رفتارها را به نام اسلام و نظامی که بنیان گذار آن امام بوده است ننویسند . چرا که این نظام جمهوری اسلامی همان نظامی است که با فداکاری و ایثارگری های بسیاری شکل گرفت . کسانی چون سردار لشکری که 18 سال در زندان های بعثی اسیر بودند و یا اینکه در جبهه ها شهید شدند . کسانی که در تظاهرات های قبل از انقلاب به شهادت رسیدند و اکنون نیز خانواده هایشان از فضایی که در کشور حاکم شده است رنجیده خاطر هستند . "
وی در نهایت تاکید کرد : " من 20 سال است که برای دفاع از حقوق شهروندی و حقوق مردم به عنوان عضو کوچک این نظام تلاش کرده ام و اکنون هم بار دیگر تاکید می کنم که این تهت و افتراها مرا از راهی که بدان اعتقاد دارم جدا نخواهد

http://www.etemademelli.ir/published/0/00/67/6759/

کروبی در واکنش به حملات ائمه جمعه پاسخ دین فروشان را خواهم داد

۲۴ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۳۸

سحام نیوز: مهدی کروبی با ابراز تاسف از حملات شدید و توهین آمیز تعدادی از ائمه جمعه به ایشان هشدار داد به زودی و در فرصتی مناسب پاسخ این دین فروشان را خواهم داد.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز: دبیر کل حزب اعتماد ملی با ابراز تاسف از ابراز نظرهای وهن آلود به خبرنگار ما گفت: متاسفانه عده ای از ائمه جمعه با سوء استفاده از جایگاه مقدس نماز جمعه با یک مشت تهمت، افترا و دروغ به دین فروشی پرداخته و نسبت به این ساحت مقدس اهانت نموده اند.
ایشان در ادامه گفت: بنده نامه ای را از سر دلسوزی و احساس وظیفه نوشته که عده ای آن را به باد انتقاد گرفتند و عده ای هم از آن استقبال کردند اما این مسئله نباید بهانه ای شود برای تخریب، تهمت و ناسزا.
ایشان افزود بنده هم از منتقدین و هم از موافقین استقبال کردم اما نمی توانم در مقابل توهین کنندگان و دین فروشان سکوت کنم و حتماً به زودی پاسخ آنها را خواهم داد

http://www.etemademelli.ir/published/0/00/67/6797/

طائب :اگر نتواند با 4 شاهد كه نفس عمل را به عينه رويت كرده باشند ادعای خود را ثابت کند: کروبی بايد 80 ضربه شلاق بخورد

۲۴ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۹: سحام نیوز :حجت‌الاسلام والمسلمين طائب با اشاره به نامه اخير كروبي به هاشمي رفسنجاني گفت: كروبي در نامه‌اش نوشته كه در فلان اردوگاه به خانم‌ها تجاوز شده است......

سحام نیوز :حجت‌الاسلام والمسلمين طائب با اشاره به نامه اخير كروبي به هاشمي رفسنجاني گفت: كروبي در نامه‌اش نوشته كه در فلان اردوگاه به خانم‌ها تجاوز شده است، افراد اردوگاه تعدادشان معلوم است تمامي افراد اردوگاه مورد اتهام فحشا قرار گرفته‌اند، اگر كروبي نتواند با 4 شاهد كه نفس عمل را به عينه رويت كرده باشند اين اتهام را اثبات كنند 3 مساله در مورد او از نظر شرعي وجود دارد: 1- ايشان فاسق2- ايشان گناهكار است و 3- ايشان بايد 80 ضربه شلاق تازيانه بخورند و حالا اگر ثابت شود كه قضيه اصلا دروغ بوده است قضيه فرق مي‌كند و حكمش چيز ديگري است.
به نقل از جهان نیوز وی تصریح كرد: در اسلام اگر كسي به يك مؤمن يا مؤمنه نسبت فحشا بدهد و نتواند آن را با 4 شاهد اثبات كند اولا اين شخص گناهگار و فاسد است مگر اينكه توبه كند ثانيا بايد 80 ضربه شلاق بخورد.
عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در خصوص نامه اخير كروبي به هاشمي رفسنجاني گفت: بحث آزادي بيان تا حدي است كه كسي از حدود شرعي تجاوز نكند و خلاف نگويد ولي آقايان از حدود شرعي تجاوز كرده‌‌اند و دستگاه قضايي در اين خصوص موظف است آنها را بخواهد.

سخنرانی محسن سازگارا 24 مرداد

Friday, August 14, 2009

ننگ بر دولت مردم فریب

نظر خامنه ای قبل از انتخابات و جهت دادن انتخابات
روی عکس کلیک کنید تا تصویر را واضح ببینید


گروهی از مقامات ارشد و مدیران گذشته و حال ایران درباره بحرانی بودن وضعیت کشور هشدار دادند

گروهی از مدیران و مقامات جمهوری اسلامی ایران، که در ۳۰ سال گذشته مسئولیت هایی برعهده داشته اند، در بیانیه ای مشترک نسبت به وضعیت فعلی کشور هشدار دادند.

در این بیانیه که تعداد زیادی از وزیران، معاونان، استانداران، فرمانداران، رؤسا و استادان برجسته دانشگاه ها و نمایندگان ادوار مجلس، آنرا امضا کرده اند و روز پنجشنبه در روزنامه اعتماد منتشر شده است، از جمله گفته می شود:«انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری صحنه ای بی نظیراز نشاط ملی، امید به آینده، اعتماد به نفس و انسجام اجتماعی آفرید. اما در جریان انتخابات و نیز پس از آن متأسفانه شرایطی پیش آمد که از هر نظر با این زمینه و باور متفاوت بود.»

امضا کنندگان بیانیه به «محدود و وابسته شدن فضای رسانه ای و اطلاع رسانی کشور به نفع یک جریان خاص» از اولین روز پس از انتخابات اشاره می کنند، دستگیری «بی سابقه فعالان شناخته شده سیاسی و تبلیغات وسیع و پردامنه علیه نامزدها و جریان های انتخاباتی رقیب دولت» را یادآور می شوند و می گویند با «سلب هر امکان قانونی رأی معترضان به نحوه برگزاری انتخابات»، مردم بر آن شدند درخواست های «روشن و ساده» خود را از طریق راه پیمایی های مسالمت آمیز میلیونی و «سکوت اعتراض آمیز مدنی» بیان کنند. اما به نوشته این بیانیه «متأسفانه با پاسخ ضرب و شتم و حبس بی سابقه مواجه شدند.»

امضا کنندگان بیانیه، که می گویند «افتخار داشته ایم بخش های عمده عمر خویش را با حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی سپری کنیم»، از همه «دلسوزان»، از رهبر جمهوری اسلامی گرفته تا مراجع و علما و روشنفکران و نهادها و مسئولان درخواست می کنند تا برای خروج کشور از شرایط فعلی چاره جویی کنند.

این نامه که ده ها تن از مدیران و اساتید شاخص گذشته و حال ایران آن را امضا کرده اند یاد آور می شود که امروز «برجسته ترین علما، روشنفکران و دانشمندان جامعه و با تجربه ترین و آگاه ترین مقامات اجرایی و تقنینی کشور نگران وضع هستند و می گویند مردم در برابر خواسته های مدنی خود در انتخابات و برخوردهای خشن پس از آن با فرزندانشان و دلسوزان انقلاب پرسش های اساسی دارند. پاسخ به این پرسش ها با تلاش برای به زور قرار دادن همه وقایع و حقایق دور و نزدیک سیاسی در قالب مدعای اداره کنندگان وضعیت فعلی بدست نمی آید.»

امضا کنندگان بیانیه، یک «اقدام همه جانبه و فوری برای جلب اعتماد عمومی و ترمیم شکاف های سیاسی و اجتماعی پیش آمده» را ضروری می دانند و می گویند «اصرار بر حذف بخش مهمی از نیروهای اصیل انقلاب و اصلاح طلبان در قالب دستگیری های وسیع و محاکمه های ناموجه و نادیده گرفتن خواسته ها و اعتراض های بخش عمده ای از جامعه به نتایج انتخابات و نیز بی توجهی به پدیده های شومی مانند پدیده کهریزک که زشتی آن در عرصه ملی و بین المللی بر کسی پوشیده نیست، این بحران را روز بروز شدید تر و سرمایه های اجتماعی نظام را تخریب می کند.»

شعارنویسی در بندرعباس

درخواست تلویحی برای برکناری رهبر ایران

به روز شده: 15:19 گرينويچ - پنج شنبه 13 اوت 2009 - 22 مرداد 1388

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در ایران در نامه به رئیس مجلس خبرگان این کشور خواستار "بررسی های قانونی وفق اصل ۱۱۱ قانون اساسی" شده است که به موضوع عزل رهبری اختصاص دارد.

این مجمع در نامه سرگشاده به اکبر هاشمی رفسنجانی که روز پنجشنبه ۲۲ مرداد (۱۳ اوت) منتشر شد، نوشته است که رهبر جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی با سایر افراد کشور در مقابل قانون برابر است و "همه مسئولیت های ناشی از ولایت امر را بر عهده دارد".

در این نامه به "یورش" ماموران حکومت به مردم و "به خاک و خون کشیدن" آنها و همچنین "داستان شکنجه های بازداشت شدگان کهریزک" اشاره شده و آمده است: "نمایشگاه دادگاه صد نفری که یادآور محاکمات استالین است، دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد".

اصول مورد اشاره در اصل ۱۱۱ قانون اساسی ایران

  • اصل ۵- در زمان‏ غیب‏ حضرت‏ ولی‏ عصر "عجل‏ الله‏ تعالی‏ فرجه‏" در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ ولایت‏ امر و امامت‏ امت‏ بر عهده‏ فقیه‏ عادل‏ و با تقوی‏، آگاه‏ به‏ زمان‏، شجاع‏، مدیر و مدبر است‏ که‏ طبق‏ اصل‏ یکصد و هفتم‏ عهده‏ دار آن‏ می‏ گردد.

  • اصل ۱۰۹- شرایط و صفات‏ رهبر: ۱ - صلاحیت‏ علمی‏ لازم‏ برای‏ افتا در ابواب‏ مختلف‏ فقه‏. ۲ - عدالت‏ و تقوای‏ لازم‏ برای‏ رهبری‏ امت‏ اسلام‏. ۳ - بینش‏ صحیح‏ سیاسی‏ و اجتماعی‏، تدبیر، شجاعت‏، مدیریت‏ و قدرت‏ کافی‏ برای‏ رهبری‏. در صورت‏ تعدد واجدین‏ شرایط فوق‏، شخصی‏ که‏ دارای‏ بینش‏ فقهی‏ و سیاسی‏ قوی‏ تر باشد مقدم‏ است‏.

مجمع نمایندگان ادوار همچنین با حمایت از درخواست مهدی کروبی برای بررسی موضوع تجاوز جنسی به دختران و پسران جوان در بازداشتگاه ها نوشته است: "نمی توان در برابر این وقایع شوم سکوت پیشه کرد".

این مجمع در نامه خود رهبر جمهوری اسلامی را مسئول اوضاع کشور معرفی می کند و از اعضای مجلس خبرگان می خواهد که به عملکرد نهادهای انتظامی، نظامی و امنیتی زیر نظر آیت الله علی خامنه ای رسیدگی کنند.

در این نامه خطاب به رئیس مجلس خبرگان آمده است: "مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی لزوم بررسی های قانونی وفق اصل ۱۱۱ قانون اساسی را که از وظایف خبرگان رهبری است مورد درخواست قرار داده و از حضرتعالی انتظار دارد که بنا به وظیفه و رسالت قانونی، اقدامات لازم را به عمل آورید".

اصل ۱۱۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: "هر گاه‏ رهبر از انجام‏ وظایف‏ قانونی‏ خود ناتوان‏ شود، یا فاقد یکی‏ از شرایط مذکور در اصول‏ پنجم‏ و یکصد و نهم‏ گردد، یا معلوم‏ شود از آغاز فاقد بعضی‏ از شرایط بوده‏ است‏، از مقام‏ خود بر کنار خواهد شد. تشخیص‏ این‏ امر به‏ عهده‏ خبرگان‏ مذکور در اصل‏ یکصد و هشتم‏ می‏ باشد...".

یک روز پیش از انتشار نامه سرگشاده مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، علی محمد دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز خواستار تشکیل جلسه فوری مجلس خبرگان شده بود.

آقای دستغیب نوشته بود: "اینجانب صادقانه و خیرخواهانه عرض می کنم تا دیر نشده خبرگان برای اعاده حیثیت از مرجعیت، تشکیل جلسه دهد آن هم علنی و مطالب بررسی گردد و به خواست مردم که همان قانون اساسی است جواب داده شود و به شکایات آنها به وسیله نمایندگان آنها یعنی آقای موسوی و آقای کروبی رسیدگی شود".

سخنرانی محسن سازگارا 23 مرداد

23 مرداد

میر حسین موسوي:‌ آيا اهانت به كروبي خدمت به بيگانه نيست؟

۲۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۵ به نقل از روزنامه اعتماد ملی:
گروه سياسي: ميرحسين موسوي ديروز پاسخي به اهانت كنندگان به مهدي كروبي داشت. او اهانت به كروبي را خدمت به بيگانگان توصيف كرد.

گروه سياسي: ميرحسين موسوي ديروز پاسخي به اهانت كنندگان به مهدي كروبي داشت. او اهانت به كروبي را خدمت به بيگانگان توصيف كرد. ميرحسين موسوي در ديداري كه با اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات داشت در انتقاد و اعتراض به اظهاراتي كه عليه بزرگان كشور مطرح مي‌شود و به ويژه با انتقاد به عملكرد صدا و سيما چنين واكنشي را نشان داد. وي گفت: ‌«آيا آمريکا ترجيح مي‌دهد صدا و سيماي ما يک رسانه منصف و مورد اطمينان باشد يا با دروغگويي‌هاي پي در پي اعتماد مردم را از دست بدهد؟ آيا کساني که باعث شده‌اند مردم براي گرفتن خبر به رسانه‌هاي خارجي مراجعه کنند به دنبال منافع بيگانگان هستند يا کساني که مي‌گويند رسانه ملي بي‌طرف باشد و اخبار را شفاف بيان کند؟ آيا اگر آمريکا تمام قدرتش را بسيج مي‌کرد مي‌توانست به اندازه اتفاقاتي که در زندان‌ها افتاده است به کشور و انقلاب لطمه بزند؟ آيا روزنامه کيهان که قشر فرهيخته و روشنفکر را مقابل نظام قرار مي‌دهد ناخواسته همسو با بيگانگان قدم برنمي‌دارد که همطراز منافقين با نظام دشمني مي‌کند و در جهت منافع آمريکا و انگلستان گام برمي‌دارد. آيا اهانت به آقاي کروبي که توان بسيج جمع‌هاي مومن و دلسوز به نظام و کشور را دارد خدمت به منافع بيگانه نيست؟»
وي با اشاره به اينکه هيچ‌ يک از نيروهاي دلسوز انقلاب نمي‌خواستند اين حوادث روي دهد با تأکيد بر سوءظن مردم کشورمان نسبت به نيات بيگانگان افزود: «مردم خواهان طرح خواسته‌ها و اعتراضات خود در جوي آرام و عاري از تشنج بوده و هستند و آن کساني که با برهم زدن تجمعات آرام مردم آن را خونين کردند به منافع بيگانگان خدمت مي‌کنند.»

Thursday, August 13, 2009

کاریکاتور؛ سخنرانیهای احمدی نژاد

حکم اعدام زندانی سیاسی کرد، حسین خزری تائید شد

2009 08 11 - 20:29


حکم اعدام یکی دیگر از زندانیان سیاسی کرد به نام حسین خزری، از سوی شعبه ی ده دادگاه تجدید استان اورمیه تائید شد.محمد اولیایی فر، وکیل مدافع زندانی سیاسی کرد به نام حسین خزری، ضمن تائید این خبر اظهار داشت: این حکم روز یکشنبه 9 آگوست تائید شده است.فعال سیاسی کرد، حسین خزری، ماه آگوست سال 2008 از سوی نیروهای اطلاعات رژیم بازداشت شده و در تاریخ 9 ژوئن 2009، پس از هشت ماه شکنجه ی شدید، از سوی دادگاه انقلاب ارومیه و به اتهام تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان، به اعدام محکوم شد. گفتنی است نامبرده بر اثر شکنجه های شدید، 25 درصد از بینایی خود را از دست داده است.از سوی دیگر و در ادامه ی فشار نیروهای رژیم بر زندانیان کرد، روز 3 آگوست زندانی سیاسی کرد، احسان فتاحیان که به اعدام محکوم شده است، ساعت 4 صبح روز گذشته با هدف اجرای حکم اعدام منتقل شده بود.

اما با درخواست وکیل وی، اجرای حکم اعدام وی، دو ماه به تعویق افتاد.احسان فتاحیان، اهل کرماشان، به اتهام محاربه، در شهر کامیاران بازداشت شده بود و پس از سه ماه بازداشت در سلولهای انفرادی زندان اطلاعات در شهر سنه، تحت شدیدترین شکنجه ها به سر برد. وی سپس به زندان مرکزی این شهر منتقل شد و از سوی شعبهء اول دادگاه انقلاب شهر سنه به ده زندان محکوم شد. ولی این حکم از سوی شعبهء چهار دادگاه تجدیدنظر رژیم در استان سنه، به اعدام تغییر یافت.

در همین حال، خبرهای رسیده حاکی از این است که زینب جلالیان، فعال حقوق زنان محکوم به اعدام که از دو سال پیش در سلولهای انفرادی اطلاعات کرماشان به سر می برد، در وضعیت وخیم جسمی به سر می برد. نامبرده به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کردی به اعدام محکوم شده است.لازم به ذکر است، هم اینک 13 تن از فعالین سیاسی و مدنی کرد در زندان های ایران با حکم اعدام مواجه شده اند که عبارتند از:فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، فصیح یاسمنی، شیرکو معارفی، زینب جلالیان، رمضان احمد، فرهاد چالش، رستم ارکیا، حبیب الله لطیفی، احسان فتاحیان، حسین خزری و رشید آغکندی.

http://www.rojhelat.nu/files/farsi.php?id=7547

تفکرات خطرناکی که باید از ترویج آن هراس داشت

در تحلیل اظهارات جدید رحيم ‌مشايي؛

تاريخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷

اسفندیار رحیم‌ مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد و معاون اول پیشنهادی وی در كابینه دهم كه برخی از او به عنوان سخنگوی دولت آینده نیز نام می‌برند، بر این باور است كه در انتخابات اخیر، احمدی‌نژاد تنها چهار میلیون رأی ایجابی داشته و بیست میلیون دیگر «منتقد نظام» هستند.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، روزنامه اعتماد ملی به نقل از یك هفته‌نامه اصولگرا خبر داد كه رحیم‌ مشایی این سخنان را به تازگی در نشستی گفته و تأكید كرده است كه این بیست میلیون نفر كه منتقد نظام هستند، در این انتقاد خود حتی از آن سیزده میلیون هم جدی‌تر هستند. این هفته‌نامه به مدیرمسئولی علیرضا زاكانی، نماینده اصولگرای مجلس هشتم كه سابقا رئیس بسیج دانشجویی بود، منتشر می‌شود و در شورای سیاستگذاری آن افرادی مانند فرید‌الدین حدادعادل، علیرضا زاكانی، علی‌عسگری و سیدامیرحسن دهقانی حضور دارند.
اعتماد ملی افزود: این خبر در آخرین شماره هفته‌نامه پنجره، یكشنبه هجدهم مرداد ماه منتشر شده و تاكنون كه چهار روز از انتشار آن می‌گذرد، از سوی دولت یا دفتر احمدی‌‌نژاد تكذیب نشده است.
اما نکته جالب این که اسفندیار رحیم ‌مشایی در این سخنان، به چگونگی ظهور امام زمان(عج) نیز اشاره كرده كه جای تأمل دارد. این هفته‌نامه در خبر خود آورده است: «اسفندیار رحیم ‌مشایی به تازگی در جلسه‌ای خصوصی با تعدادی از دانشجویان گفته است: معتقدم برای آمدن حضرت حجت، لازم نیست در كره زمین همه مسلمان باشند. ما به این نتیجه رسیده‌ایم كه برای آماده ‌كردن جهان برای ظهور حضرت، نمی‌توانیم از ادبیات دینی استفاده كنیم، چون همزبانی ایجاد نمی‌كند. باید سراغ ادبیات مشترك انسانی برویم و به این دلیل باید از ادبیاتی همه فهم مانند عدالت، ظلم‌ستیزی، مهرورزی و یگانه‌پرستی استفاده كنیم. مشایی با بیان اینكه مسلمان كردن همه انسان‌ها شدنی نیست، معادلاتی درباره ضریب رشد جمعیت جهان، نرخ رشد مسیحیت و نرخ رشد اسلام ارایه كرد و به تحلیل این مطلب پرداخت كه نمی‌شود همه انسان‌ها را مسلمان كرد.»
وی ادامه داد: با توجه به نشانه‌های دوران ظهور مانند تكرار نام حضرت در مجامع و منابر، معتقدیم كه در دوران ظهور هستیم. مشایی همچنین به نقش خود به عنوان معاون اول كه قرار بود در زمینه‌سازی ظهور فعالیت داشته باشد، نیز اشاراتی كرده است.
به نظر می‌رسد، اعتقاد آقای مشایی مبنی بر مأموریت وی و برخی همفکرانش در زمینه سازی برای ظهور امام عصر بسیار محکمتر و عزمش راسختر از آن است که انتقاد وسیع علما و اعتراضات محافل مذهبی و سیاسی بتواند خللی در آن ایجاد کند.
بر پایه این گزارش، مشایی درباره آرای احمدی‌نژاد گفته است: از 24 میلیون رأی احمدی‌نژاد، بیست میلیون منتقد به نظام هستند كه در این انتقاد خود، حتی از آن سیزده میلیون هم جدی‌تر هستند، چراكه آن سیزده میلیون تنها دولت احمدی‌نژاد را زیر سؤال بردند، ولی این بیست میلیون به كل روند سال‌های گذشته پیش از احمدی‌نژاد نه گفتند و در حقیقت احمدی‌‌نژاد در این میان فقط چهار میلیون رأی ایجابی دارد.
اعتماد ملی در این باره نوشت: سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی از دو زاویه مهمه است؛ نخست از زاویه آرای آقای محمود احمدی‌نژاد. از آنجا كه خبر منتشره در یكی از هفته‌نامه‌های اصولگرا و معتمد منتشر شده است، می‌توان به درستی آن استناد كرد. در سال‌های اخیر، كسانی كه به تحلیل‌آرای محمود احمدی‌نژاد در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نشستند، عموما بر یك نكته تأكید داشتند كه احمدی‌نژاد را به علت گفتمان انتقادی به نظام جمهوری اسلامی و عملكرد مدیران ارشد آن، توانسته آرایی را به سبد خود اضافه كند كه این آرا، نه تنها اصالتاً متعلق به او نیست، بلكه به اپوزیسیون و كسانی كه مخالف نظام هستند، تعلق دارد.
در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 و حتی 88، محمود احمدی‌نژاد محور تبلیغات خود را بر انتقاد از عملكرد جمهوری اسلامی كه از سوی رؤسای جمهور سابق یا نخست‌وزیر دوران جنگ در پیش گرفته شده بود، استوار كرد. او در واقع با اینكه خود را یك اصولگرا معرفی می‌كرد، بیشترین انتقادات را به ‌دوره امام و پس از ایشان وارد و تلاش كرد خود را مدافع مردم نشان دهد. سخنان او معمولا از تریبون صداوسیما پخش می‌شد، اما كسانی كه مورد تهمت، افترا و انتقاد قرار گرفته بودند، این اجازه را پیدا نمی‌كردند كه به تلویزیون بروند و پاسخ او را بدهند. به این ترتیب، محمود احمدی‌نژاد كه خود را از درون نیروهای اصولگرا و با حمایت‌های آشكار برخی نهادها به قدرت رسید، در هر دو دوره خود را در جایگاه اپوزیسیون نظام نشاند و توانست آرای مخالفان را به سبد خود بریزد.
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه می‌نویسد: نكته مهمه اینجاست كه بنا بر گفته رحیم ‌مشایی، در این دوره احمدی‌نژاد فقط چهار میلیون رأی ایجابی داشت و نه بیشتر. به عبارتی، احمدی‌نژاد نه تنها نتوانست آرای دوره پیش خود را به لحاظ كیفی ارتقا دهد، بلكه به لحاظ كمی نیز دچار ریزش نیرو شده است. نكته دوم به آرای جناح رقیب احمدی‌نژاد برمی‌گردد. در تحلیل رحیم‌ مشایی، سیزده میلیون ‌نفری كه به اصلاح‌طلبان رأی داده‌اند، فقط دولت احمدی‌نژاد را زیر سؤال بردند، در حالی كه بیست میلیون نفر از كسانی كه به احمدی‌نژاد رأی دادند، منتقد نظام هستند، اما به رغم این نگاه تأمل برانگیز، حامیان آقای احمدی‌نژاد بلافاصله پس از انتخابات، شرایط را بحرانی جلوه دادند و در نشریات خود به توجیه بازداشت‌ها و دستگیری‌های پس از انتخابات پرداختند. آیا اگر كسی منتقد دولت احمدی‌نژاد بود، ولو سیزده میلیون‌ نفر، باید آنها را بازداشت‌ كرد و به آنها گفت كه درصدد انقلاب رنگی یا كودتای مخملی بودند؟ به این ترتیب، این خبر كوتاه، نگاه جدیدی را عرضه كرد. نخست این كه احمدی‌نژاد چهار میلیون‌ رأی داشته است. دوم بیست میلیون ‌از كسانی كه به او رای داده‌اند به ادعای رحیم‌مشایی، منتقد نظام هستند و سیزده میلیون نفر كه به اصلاح‌طلبان رأی داده‌اند فقط منتقد احمدی‌نژاد هستند.
با توجه به اینکه مشایی تاکنون این خبر را تکذیب نکرده و توجه به سابقه ایشان در بیان حرف‌هایی از این دست، به نظر می‌رسد چنین سخنانی به صحت نزدیک‌تر باشد که اگر اینگونه باشد، مهمتر از تحلیل‌های انتخاباتی و حرف‌های معنادار وی مبنی بر پایگاه رأی آقای احمدی‌نژاد، موضوع مأموریت‌های مطرح برای تسهیل ظهور امام زمان(عج) و باور عمیق آقای مشایی مبنی بر اینکه این مأموریت به طور ویژه به وی و همفکرانش واگذار شده تفکر خطرناکی است که باید از ترویج آن ترسید.
چه بسا همین نوع نگاه است که بسیاری از اقدامات را مشروعیت خواهد بخشید، البته صراحت آقای مشایی درباره بیان دیدگاه‌هایش خارج از ارزشگذاری این دیدگاه‌ها قابل تقدیر است، اما اگر مجموعه تیم مدیریتی دولت دهم با چنین تفکراتی قصد مدیریت کشور را داشته باشند، به نظر می‌رسد، در آینده شاهد رفتارهایی به مراتب عجیب‌تر و انتقاد آمیزتر نسبت به دولت پیشین آقای احمدی‌نژاد خواهیم بود.
منبع: تابناک

فتوای مصباح یزدی ناپدید شد

روز گذشته استقبال گسترده و شگفت انگیز رسانه ها از فتوای جدید آیت ا.. مصباح یزدی مبنی بر این که "وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست " باعث شد ایرنا و رجانیوز، سایت حامی دولت هم این یک جمله را از خبر خود حذف کند.

نامه افشاگرانه یک معلم اخلاق آزاد شده از زندان به رهبری

1:12 عصر پنج‌شنبه، 22 مرداد 1388


نامه افشاگرانه یک معلم اخلاق آزاد شده از زندان به رهبری
رفتارهای شنیع با یک روحانی منتقد
شنیده شده که یکی از روحانیون زندانی، پس از آزادی با ارسال نامه‌ای به رهبر نظام، فجایع روی داده در بازداشتگاه را به طور تفصیلی برای وی شرح داده است.
به گزارش موج سبز آزادی، این روحانی جانباز و معلم اخلاق که برادر یکی از شهدای سرشناس دوران انقلاب و جنگ نیز هست، در روز هفتم تیر و در نزدیکی مسجد قبا، پس از آنکه به رفتار هتاکانه و ضرب و شتم چند خانم توسط لباس شخصی‌ها اعتراض می‌کند، با خشونت و ضرب و شتم توسط لباس شخصی‌ها دستگیر و و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
این گزارش حاکی است، وی که بعد از حدود ده روز آزاد شده است، در این مدت تحت شکنجه‌های فجیع و آزار و اذیت‌های جسمی تکان‌دهنده‌ای بوده که شرح کامل ماوقع را در نامه‌ای با ذکر جزئیات برای رهبری فرستاده و در این نامه، داستان اهانت‌ها و برخوردهای وحشیانه و ناسزاهای رکیک و وضعیت بازداشتگاه را به تفصیل به اطلاع آقای خامنه‌ای رسانده است.
این روحانی منتقد در نامه به رهبر خاطرنشان کرده است که در زمان آزادی نیز او را به صورت نیمه عریان و تنها با لباس زیر پایین‌تنه در خیابان رها می‌کنند. او همچنین شرحی از رفتارهای شرم‌آور مأموران جمهوری اسلامی را برای رهبر نظام فرستاده که ذکر جزئیات آن به دلایلی مقدور نیست.

انصاری: گزارش تجاوز به بازداشتی‌ها برای مقامات ارسال شده است




۱۳۸۸/۰۵/۲۲

همزمان با افزايش حملات طرفداران دولت به مهدی کروبی به دليل درخواست بررسی احتمال تجاوز به بازداشتی‌ها، مجيد انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز، می‌گويد: اصل قضيه ثابت و گزارش آن برای مقامات ارسال شده است.مهدی کروبی، يکی از نامزدهای اصلاح طلب معترض به نتايج انتخابات در ايران، در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان، نوشته بود: «عده ‌ای از افراد بازداشت‌ شده مطرح نموده ‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌ اند که منجر به ايجاد جراحات و پارگی در سيستم تناسلی آنان گرديده است.»مجيد انصاری، معاون سابق رييس جمهوری ايران و عضو مجمع روحانيون مبارز، در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، درباره درخواست مهدی کروبی از هاشمی رفسنجانی، برای بررسی موضوع «تجاوز به زندانيان» گفته است: «با کمال تاسف اينها صحت دارد و آدم بايد به قول اميرالمومنين آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اينجا برسد که چنين فجايعی رخ دهد... نه يک مورد بلکه متعدد بوده است.» آقای انصاری در ادامه گفت وگوی چالشی خود با خبرگزاری دولتی «ايرنا» گفته است: «شما به عنوان يک شهروند وقتی خبر اين موارد را می‌شنويد نبايد آرام و قرار داشته باشيد. آن هم يکی دو مورد نيست.» اين عضو مجمع روحانيون مبارز تاکيد کرده است: «اصل قضيه قطعی و اثبات شده و گزارش آن برای مقامات رفته است.»آقای انصاری نام اين مقامات را نگفته است، اما به نظر می رسد منظور وی رهبر جمهوری اسلامی ایران باشد.مجيد انصاری درباره دليل نامه‌نگاری مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی به جای رییس قوه قضاییه گفت: «در اين زمينه لابد اميدی به رسيدگی نداشته است. وی به هاشمی از باب خبرگان نوشت.»
«آدم بايد به قول اميرالمومنين آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اينجا برسد که چنين فجايعی رخ دهد... نه يک مورد بلکه متعدد بوده است.»مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز مجید انصاری همچنین در واکنش به اظهارات خبرنگار «ایرنا» مبنی بر این که «در سايت حزب اعتماد ملی نوشته است که کروبی اين نامه را به دليل بی پاسخ ماندن آن از سوی هاشمی منتشر کرده است»، در اين زمينه اظهار بی‌اطلاعی کرد.با این حال آقای انصاری گفته است:« من نپرسيدم. شايد آقای هاشمی به رهبری انعکاس داده باشد، من خبر ندارم اما اصل قضيه قطعی است». مهدی کروبی در نامه خود نوشته بود: «افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشيانه تجاوز کرده ‌اند به طوری ‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گرديده ‌اند و در کنج خانه‌های خود خزيده ‌اند.»دبير کل حزب اعتماد ملی می گويد: «افرادی اين مطالب را به من گفته ‌اند که دارای پست‌های حساس در اين کشور بوده ‌اند... اين افراد اظهار داشته ‌اند، اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنانچه حتی اگر يک مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه ‌ای است برای جمهوری اسلامی که ... روی بسياری از حکومت‌های ديکتاتور از جمله رژيم ستمشاهی را سفيد خواهد کرد.»«آقای کروبی مستندات خود را ارائه کند»در همين زمينه علی لاريجانی، رييس مجلس ، می گويد: به دنبال نامه آقای کروبی، کميته ويژه مجلس اين موضوع را پيگيری کرده، ولی هيج موردی را مشاهده نکرده است.آقای لاريجانی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس گفت: «در بررسی های دقيق انجام شده از بازداشت شدگان در کهريزک و اوين هيچگونه موردی که مبنی بر آزار و تجاوز جنسی باشد مشاهده نشده است.» وی از مهدی کروبی خواسته است تا مستندات خود در اين زمينه را در اختيار مجلس قرار دهد.از سوی دیگر، علاءالدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی، نيز گفته است: مبنای نامه مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی «منطق قابل قبولی نداشت»آقای بروجردی افزوده است: «صبح امروز با دادستان تهران در مورد اين نامه صحبت کردم و گفتم که نکات مندرج در اين نامه موجب وهن نظام است. آقای مرتضوی هم گفت که در تماس شان با حسين کروبی (فرزند کروبی) متوجه شده است که مستندات اين نامه بر مبنای تلفن هايی است که افراد مختلف با دفتر روزنامه اعتماد ملی داشته اند.»اين نماينده مجلس اضافه کرده است: «اگر مبنای نامه چنين چيزی باشد واقعاً مايه تاسف است چون پايه های آن سست است چون هر فردی می تواند با هر ادعايی مطلبی را عنوان کند و با روزنامه تماس بگيرد.»اين در حالی است که حسين کروبی، از اين که علاءالدين بروجردی به نقل از وی مستندات نامه مهدی کروبی را تلفن ها به روزنامه اعتماد ملی دانسته، ابراز تاسف کرده است.وی درباره گفت گوی خود با سعيد مرتضوی، دادستان تهران، گفت: «‌من به ايشان گفتم که پس از انتشار نامه کروبی تماس های تلفنی بسياری با روزنامه اعتمادملی داشتيم که يا از انتشار آن تشکر می کردند و يا اينکه اظهار می کردند خودشان جز کسانی بوده اند که در بازداشت مورد آزار قرار گرفته اند.»حسين کروبی همچنين گفته است: «بنده بسيار متاسفم که آقای بروجردی به عنوان رييس کميته پيگيری بازداشت شدگان در مجلس بدون اينکه تحقيقات لازم را انجام دهد عجولانه قضاوت کرده است و شايد بايد چنين نتيجه گيری کرد که اگر تحقيقات اين کميته درباره مسائل بازداشت شدگان چنين باشد نتايج آن مشخص است که چگونه خواهد شد.»در همين زمينه، محمدابراهيم نکونام ، رييس کميسيون اصل نود مجلس، گفته است: اگر مهدی کروبی نتواند سندی در جهت اثبات ادعای خود ارائه کند، مجازات چنين تهمت هايی زندان و شلاق است.وی افزوده است: مهدی کروبی اگر نتواند ادعاهايش را ثابت کند از نظر اخلاقی مرتکب خلاف بزرگی شده است و بايد با او برخورد شود.در جريان اعتراض های پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری، به گفته سخنگوی قوه قضاییه، چهار هزار نفر از فعالان سياسی، مدنی، روزنامه نگاران و مردم عادی از سوی نيروهای امنيتی و بسيجی بازداشت و تعداد زيادی از آنها به نقاط نامعلومی انتقال داده شده اند.در دو ماه گذشته گزارش های زيادی از بدرفتاری شديد با زندانيان، ضرب و شتم آنها، تجاوز و همچنين قتل تعدادی از بازداشتی ها زير شکنجه منتشر شده است.به دنبال تاييد خبر مرگ محسن روح الامينی، فرزند مشاور محسن رضايی، از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری، در بازداشتگاه کهريزک، رهبر ايران دستور داد اين بازداشتگاه که زير نظر نيروی انتظامی بود تعطيل شود.کميته پيگيری وضعيت بازداشت شدگان ستادهای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی می گويند دست کم ۶۹ نفر در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری کشته شده اند.


چرا آيت الله خامنه ای هدف افشای خبر تجاوز به زندانيان را «نابودی بنای جمهوری اسلامی» دانسته است

در پی انتشار محتوای متن نامه مهدی کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی به ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام واکنشهای عجولانه و متفاوت بلند پايه ترين مقامات جمهوری اسلامی را به همراه داشته است.در اين نامه از آيت الله هاشمی رفسنجانی خواسته شده است درباره خبرهای مربوط به تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاه های ايران در روزهای پس از برگزاری انتخابات تحقيق کند. اما رهبر جمهوری اسلامی، در ديدار با اعضای دفتر رهبری، بدون اشاره به نام کروبی گفته است: «متاسفانه برخی از نخبگان دچار بی بصيرتی هستند. اصلاً ملتفت نيستند. يک حرفی يکهو به نفع جبهه‌ای می ‌پرانند که همتش نابودی بنای جمهوری اسلامی است.»
اين درحاليست که آقای کروبی در نامه خود از هاشمی رفسنجانی درخواست کرده که اين اتهامات را «به صورتی که صلاح می داند» با آيت الله علی خامنه ای، رهبر ايران، در ميان بگذارد و نيز هياتی برای بررسی اين مساله تشکيل دهد.آقای خامنه ای در سخنان خود نه تنها اشاره ای به تشکيل هياتی برای تحقيق و بررسی اين اتهامات سنگين که در زندان های کشور در روزهای پس از برگزاری انتخابات روی داده است نکرده بلکه با شتابزدگی، صرف انتشار خبر تجاوز به زندانيان را نيز معادل با نابودی نظام جمهوری اسلامی دانسته است.رهبر جمهوری اسلامی توضيح نداده که چگونه تنها امر تقاضای تحقيق در موضوع تجاوز به زندانيان در روزهای پس از انتخابات می تواند منجر به نابودی نظامی گردد که شعار آن گسترش عدالت است و وی رهبريش را به عهده دارد.

از طرفی در همين رابطه، محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام روز چهارشنبه ٢١ مرداد ماه گفته است با شنيدن اخبار مربوط به رفتار خلاف ماموران عليه جوانان کشور باید عزای ملی اعلام کرد.در سايت اينترنتی تابناک آمده است آقای رضايی در نشست خود با جمعيت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر که برای ارائه گزارشی از رويدادهای اخير با وی ملاقات کرده بودند گفته است: «اگر در جمهوری اسلامی، رفتار خلاف حيثيت و اخلاقی از سوی يکی از ماموران انجام گيرد، بايد عزای ملی اعلام شود، چه برسد به اينکه اعمال شنيع عليه تعدادی از جوانان کشور صورت گرفته باشد.»در همين حال بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، مجيد انصاری عضو مجمع روحانيون مبارز که يکی از روحانيون بلند پايه و از چهره های شاخص نظام است درباره درخواست مهدی کروبی از هاشمی رفسنجانی، برای بررسی موضوع تجاوز به زندانيان گفته است:

«با کمال تاسف اينها صحت دارد و آدم بايد به قول اميرالمؤمنين آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اينجا برسد که چنين فجايعی رخ دهد... نه يک مورد بلکه متعدد بوده است.» آقای انصاری به ايرنا می گويد: «اصل قضيه قطعی و اثبات شده و گزارش آن برای مقامات رفته است.»مهدی کروبی در گوشه ای از نامه خود به هاشمی رفسنجانی نوشته است: «عده ‌ای از افراد بازداشت‌ شده مطرح نموده‌ اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده ‌اند که منجر به ايجاد جراحات و پارگی در سيستم تناسلی آنان گرديده است.»

در مقابل علی لاريجانی ریيس مجلس شورای اسلامی نيز در واکنش به درخواست مهدی کروبی بدون انتشار جزیيات و يا چگونگی تحقيقات مستقل کميته ويژه مجلس گفته است «موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است.»اما در همين گزارش «کميته ويژه مجلس برای بررسی وضعيت بازداشت شدگان» که آقای لاريجانی به آن استناد کرده تاکيد شده است که اگر «آقای کروبی شواهدی مبنی بر آزار و تجاوز جنسی در اختيار دارد» در اختيار مجلس بگذارد. آقای لاريجانی موارد اعمال تجاوز جنسی در زندان های ايران را در حالی کذب محض ميداند که کميته منتخب وی هرگز اظهارات مهدی کروبی را نشنيده است .

از بدو تاسيس جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته ، اتهام تجاوز به زنان ومردان به عنوان ابزار شکنجه توسط بازجويان در زندان های کشورهمواره مطرح بوده است. سازمانهای غير دولتی مستقل ملی و بين المللی مدافع حقوق بشر نيز هرگز به زندانهای کشور برای تهيه گزارش دسترسی نداشته اند. حال اين سوال مطرح است که چه نهادی در جمهوری اسلامی موظف به پاسخگويی به درخواست مهدی کروبی است. اين اولين بار در تاريخ جمهوری اسلامی است که يکی ازمقامات درون حاکميت با شجاعتی بی سابقه بطور علنی خواستار تحقيق در مورد احتمال تجاوز به زنان و مردان در زندانهای کشور شده است.چرا قوه قضایيه جمهوری اسلامی که طبق قوانين ايران مسئول اداره امور زندان های کشور و حفظ جان و تضمين امنيت زندانيان است تا کنون هيچ واکنشی از خود نشان نداده است؟

سازمان ملل متحد: بان کی مون به احمدی نژاد 'تبریک' نگفته است

به روز شده: 19:29 گرينويچ - چهارشنبه 12 اوت 2009 - 21 مرداد 1388

سازمان ملل متحد می گوید که نامه بان کی مون، دبیرکل این سازمان به محمود احمدی نژاد، پیام تبریک به رئیس جمهوری ایران نبوده است.
ماری اوکابه، یکی از سخنگویان بان کی مون، روز چهارشنبه 21 مرداد (12 اوت) گفت، این نامه که روز دوشنبه این هفته به ایران فرستاده شد، نباید به عنوان نامه تبریک به محمود احمدی نژاد قلمداد شود.
او در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد که نامه بان کی مون بر اساس رسوم سازمان ملل متحد به وی ارسال شده است.
این سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: "این صحیح نیست که از این نامه به عنوان نامه تبریک یاد شود. این نامه از مناسبت تحلیف محمود احمدی نژاد استفاده کرده تا ابراز امیدواری کند که ایران و سازمان ملل متحد در مورد موضوع های منطقه ای و جهانی همکاری کنند."
با این همه، دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد از انتشار این نامه خودداری کرده است.
برخی از خبرنگاران خواهان علنی شدن این نامه شده اند تا در مورد ماهیت آن برای عموم تردیدی باقی نماند.
اما به گفته ماری اوکابه، نامه های دبیر کل سازمان ملل متحد به روسای کشورها به مناسبت مراسم تحلیف آن ها، در اختیار مطبوعات قرار نمی گیرد.
خانم اوکابه روز سه شنبه این هفته نیز تاکید کرده بود که ارسال نامه بان کی مون به محمود احمدی نژاد به معنی "تایید" نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران نیست.
او بار دیگر تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت انتخاب همه روسای جمهور و روسای دولت برای آنها پیام تبریک می فرستد.
تاکنون سران چند کشور جهان از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا گفته اند که به محمود احمدی نژاد تبریک نخواهند گفت.
محمود احمدی نژاد در مراسم تحلیف خود گفته بود: "کسی منتظر تبریک شما نیست و ملت ایران نه برای اخم ها و تشرهای شما ارزشی قائل است و نه برای تبریک های شما ارزشی قائل خواهد بود."
دولت آمریکا تاکید دارد که موضوع مشروع یا نامشروع بودن دولت محمود احمدی نژاد یک موضوع داخلیست که به گفته کاخ سفید قضاوت در مورد آن به مردم ایران مربوط است.
برخی از مخالفان محمود احمدی که او را به تقلب در انتخابات متهم کرده اند خواهان تحریم سیاسی دولت وی از سوی جامعه بین المللی شده اند.
یکی از این افراد شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، است.
شیرین عبادی همچنین از بان کی مون خواسته است برای اطلاع از موارد نقض حقوق بشر به ایران سفر کند.
خانم عبادی که برای دریافت جایزه صلح مانهه به سئول، پایتخت کره جنوبی سفر کرده است، به خبرنگاران گفت: "از آقای بان می خواهم به ایران سفر کند ... او باید با خانواده های بازداشت شدگان و کشته شدگان گفتگو کند."
سخنگویان بان کی مون روز چهارشنبه در واکنش به این درخواست گفت که بان کی مون با شیرین عبادی صحبت نکرده است. او از اظهار نظر بیشتر در اینباره خودداری کرد.

Wednesday, August 12, 2009

قسمتهای سانسور شده نامه کروبی به رفسنجانی

آقای کروبی در نامه خود خطاب به آقای هاشمی می نویسد: “عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند.”

آقای کروبی گفته است اگر “این رفتارهای شناعت آمیز” را “به طور متواتر از افراد مختلف که در روزهای اخیر آزاد شده اند” نشنیده بود، باورشان برایش سخت بود.

آقای کروبی از رئیس مجلس خبرگان رهبری خواسته است این موضوع را “به صورتی که صلاح می داند” با آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، در میان بگذارد و نیز هیاتی برای بررسی این مساله تشکیل دهد. آقای کروبی اعلام آمادگی کرده است که مسئولیت تحقیق و بررسی جهت تعیین صحت و سقم این اخبار را برعهده گیرد.

مهدی کروبی در نامه خود از منابع خبری خود نام نبرده، اما نوشته است: “افرادی این مطالب را به من گفته‌اند که دارای پست‌های حساس در این کشور بوده‌اند. نیروهای نام و نشان داری که تعدادی از آنها نیز از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند. این افراد اظهار داشته‌اند اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنانچه حتی اگر یک مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی.”

آقای کروبی گفته است که گمان نمی کند کسانی که در ۱۵ سال مبارزه با حکومت پهلوی (از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷) در زندان بوده اند، از جمله خود او و آقای هاشمی، چنین چیزهایی را “دیده یا شنیده باشند”.

مهدی کروبی در بخش دیگری از نامه خود به “حوادث تلخ” دیگری که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران رخ داد اشاره کرده است: “از دستگیری‌های بی‌حساب و کتاب، از ضرب و شتم و وارد کردن جراحات تا شهادت فرزندان این کشور، از حمله به خانه‌های مردم تا فاجعه خونین کوی دانشگاه و برخوردهای خشن و وحشت‌انگیز حتی با خانم‌ها در سطح خیابان‌های شهر، که تاکنون سابقه نداشته است … از برخوردهای خشن و بی‌محابا، بر سر مردم باتوم را خرد کردن، آنچنان که بعد از گذشت قریب به ۴۰ روز همچنان اوضاعشان غیرعادی است و عوارض آن روی بدنشان قابل مشاهده است. هتاکی و ابراز دشنام و فحاشی رکیک به افراد و نثار نوامیس بازداشت‌شدگان و مردمی که برای نماز جمعه آمده بودند.”

آقای کروبی در پایان نامه خود تاکید کرده که فقط دو نسخه از این نامه تهیه کرده که یکی مهر و موم شده برای آقای هاشمی ارسال و دیگری نزد خود او نگه داشته شده است. اما به گفته پسر آقای کروبی، با توجه به این که آقای هاشمی هنوز هیچ واکنشی به این نامه نشان نداده، پدرش تصمیم به انتشار عمومی آن گرفته است.

آیت‌الله‌دستغیب خواستار جلسه‌فوری‌خبرگان شد

اینجانب صادقانه و خیرخواهانه عرض می کنم تا دیر نشده خبرگان برای اعادۀ حیثیت از مرجعیت، تشکیل جلسه دهد آن هم علنی و مطالب بررسی گردد و به خواست مردم که همان قانون اساسی است جواب داده شود و به شکایات آنها به وسیلۀ نمایندگان آنها یعنی آقای موسوی و آقای کروبی رسیدگی شود. متن کامل این درخواست که در وب سایت شخصی ایشان منتشر شده به شرح زیر است:

بنابر آنچه از کتاب و سنت و عقل و اجماع فهمیده می شود لازم است که در احکام شرع جاهل به عالم رجوع کند. در این میان وظیفه فقیه عادل است که مردم را از پلیدی (رجس) دور کند که مهمترین مصداق آن جهل است و این خود جهادی است بزرگ؛ لذا معصوم می فرماید: «مداد العلماء أفضل من دماء الشهداء» فقیه عادل یعنی با فهم و ادراک نسبت به قرآن و سنت و عامل به آن و آزاد از زنجیرهای حبّ دنیا و ریاست و غالب بر هوای نفس، چنین شخص فقیه و مجتهد در هر زمان و مکانی باشد بر آن عدّه که از او استقبال می کنند ولایت دارد؛ یعنی از امتحان الهی خوب در آمده و نیز مورد استقبال مردم واقع شده. امّا اینکه گفته شود این شخص بر همه نقاط کره زمین ولایت دارد بی مدرک است.

در زمان امام خمینی (ره) تمام فقهاء و مراجع خودجوش مرجعیّت و فقاهت ایشان را امضاء کردند و اکثریّت قریب به اتفاق مردم با میل و رغبت استقبال نمودند؛ در آن موقع علماء و مردم هر دو متّفقاً دست به دست هم دادند و ایشان را مرجع و ملجأ و رهبر خویش قرار دادند، لذا پیروزی به این صورت و در مدّت کوتاهی به دست آمد. چنان چه این معنی از زمان غیبت صغری تا به حال برقرار بوده و از مرجعیت و زعامت میرزای شیرازی (سیّد محمّد حسن(ره)) که با امضای چهارصد نفر مجتهد و استقبال عظیم مردم تحقّق یافت، چندان مدّتی نگذشته و ایشان با گریه این سمت را پذیرفتند.

بنابر روایات، هر فقیهی فی الجمله ولایت دارد چنان چه امام خمینی(ره) نیز فرمودند؛ امّا ولایت مطلقه، اعلمیت و اعدلیت و پشتیبانی قاطع علما و مردم را می طلبد.

این که امام خمینی(ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این انقلاب ضربه نخورد یعنی همین که اگر مردم حمایتشان را از این ولایت فقیه برداشتند، دیگر از این ولایت کاری ساخته نیست و در واقع ارزشی ندارد.

وظیفه خبرگان است که از بند بند قانون اساسی دفاع کند و مردم را همراه داشته باشد. فلسفه وجودی خبرگان حفظ قانون اساسی است. مردم به خبرگان به عنوان وکلای خود رأی دادند که نگهبان قانون اساسی باشند. این قانون حاصل خون هزاران شهید و جانباز و نتیجه تحمّل زندان ها و شکنجه های استبداد شاهنشاهی و تبعید شدن علما و روحانیون و نخبگان است، که در اوّلین فرصت بعد از انقلاب به دستور امام امّت و نجات دهنده مردم ایران از استبداد و استعمار و استثمار، به وسیله خبرگان ملّت، از فقها و روشنفکران تدوین شد، و برای تأمین نظرات حضرت امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه در آن گنجانده شد و مردم، قانون اساسی را تأیید کرده و رأی دادند و به دنبال آن هستند. در وقایع اخیر (انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری) اعتراض مردم در راهپیمایی ها که هنوز هم معترضند، به نتیجه انتخابات و روند آن، به خاطر عمل نشدن به قانون بوده و هست. اگر قانون به خوبی اجرا می گردید مردم اعتراضی نداشتند، چون خودشان به آن رأی داده اند.

چه کسانی جز خبرگان، حافظ و نگهبان قانون اساسی هستند. مجلس خبرگان قانون اساسی مجلسی بود نظیر همین خبرگان فعلی و بعضی از اعضای این مجلس از اعضای آن بودند و در تدوین قانون اساسی شرکت داشتند. مردم از ایشان می خواهند که به خواسته های آنها بر طبق قانون اساسی رسیدگی شود.

معلوم اینجانب است که اگر مردم متوجّه شوند که خبرگان در جهت احقاق حق مردم سعی دارند و برای حفظ قانون اساسی و رأی آنها احترام قائلند، ساکت می شوند و راضی به تحقّق قانون اساسی هستند، چون خودشان شعار دادند و نسل امروز هم شعارش این است که: ـ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ـ امّا باید خود خبرگان متوجّه کیفیّت و نظر جامعه باشند.

در انتخابات چند دوره قبل بیش از بیست میلیون از مردم به سیّد بزرگوار حجّت الاسلام و المسلمین سیّد محمّد خاتمی رأی دادند و در دو دوره رئیس جمهورشان بود. ما با آن بزرگوار چه کردیم، روحانی که از صنف خودمان بود، پدرشان از فقها و خودشان مورد تأیید امام امّت(ره) و مقبول جامعه، آیا یک بار از ایشان دعوت شد که در جلسه ای از شانزده اجلاسیه خبرگان بیایند و به سؤالات پاسخ دهند یا او را از خود دور کردیم و حتّی گفته شد او اجنبی است و اتّهامات دیگر.

امّا رئیس دولت نهم که در کسوت روحانیت نبود چند بار از او دعوت شد و به سؤالات هم پاسخ نداد و دیگری را برای این جهت معیّن کرد و بعضی از اعضای خبرگان اعتراض به نامربوط بودن مطالب نمودند. آیا این محلّ سؤال برای مردم نیست که چرا خبرگان این همه تبعض قائل می شوند؟

اینجانب صادقانه و خیرخواهانه عرض می کنم تا دیر نشده خبرگان برای اعادۀ حیثیت از مرجعیت، تشکیل جلسه دهد آن هم علنی و مطالب بررسی گردد و به خواست مردم که همان قانون اساسی است جواب داده شود و به شکایات آنها به وسیلۀ نمایندگان آنها یعنی آقای موسوی و آقای کروبی رسیدگی شود، ببینید چه قدر محبوب خواهید شد و حفظ نظام این است، که باید بماند، و اشخاص می روند امّا اعمال و رفتار آنها باقی است. مخفی نباشد که خبرگان مجتهد هستند و تقلید بر مجتهد حرام است. یعنی تشخیص صدق و کذب هر موضوعی باید با تحقیق و تفحّص بر طبق شرع و قانون صورت گیرد.


و السلام
سیّد علی محمّد دستغیب
21 / 5 / 88

مهندس موسوی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

زمان انتشار:چهارشنبه 21 مرداد 1388 - 19:15:28
مهندس موسوی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

عملکرد صدا و سیما در جهت منافع بیگانگان است

قلم - میرحسین موسوی با اشاره به موج سنگین تبلیغاتی علیه خواسته به حق مردم گفت: یک اراده سیاسی می‌خواهد خواست طبیعی مردم را به بیگانگان پیوند دهد و با به راه انداختن جنگ روانی – تبلیغاتی حرکت خودجوش و اعتراض مردم را در جهت منافع بیگانه و یا دخالت آنان معرفی کند، حال آن که وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم طی دو ماه اخیر هیچ کس به اندازه خود آنان به منافع بیگانگان خدمت نکرده است.

صبح امروز (چهارشنبه) اعضای شورای هنماهنگی جبهه اصلاحات با دکتر زهرا رهنورد و مهندس میر حسین موسوی دیدار کردند و نظرات و پیشنهادات خود را در مورد وضعیت کنونی کشور و هرچه پربارتر شدن حرکت مردم مطرح کردند. در این دیدار مهندس موسوی با گرامی‌داشت یاد تعدادی از اعضای این شورا که در زندان به سر می‌برند گفت: آنچه امروز در زندان‌های می‌گذرد به خوبی نشان‌‌دهنده ضرورت یک اصلاح عمیق در کشور است. وی با اشاره به این که هیچ‌ یک از نیروهای دلسوز انقلاب نمی‌خواستند این حوادث روی دهد و بدتر آن با دروغ‌های پی در پی توجیه شود گفت: بزرگترین دروغ آن است که خواست طبیعی مردم برای اصلاح را به بیگانگان نسبت دهند. وی با تأکید بر سوظن مردم کشورمان نسبت به نیات بیگانگان افزود: مردم خواهان طرح خواسته‌ها و اعتراضات خود در جوی آرام و عاری از تشنج بوده و هستند و آن کسانی که با برهم زدن تجمعات آرام مردم آن را خونین کردند به منافع بیگانگان خدمت می‌کنند.

کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری در همین ابطه و با اشاره به دادگاه‌های نمایشی اخیر اظهار داشت: آیا حرکت اعتراضی مردم که بر پایه گفتمانی در چارچوبه قانون اساسی استوار است و با شعارهای برگرفته از شعارهای انقلاب شکل گرفته در جهت منافع بیگانگان است یا برگزاری دادگاه‌های نمایشی که در آن منافقین منفور را در کنار فرزندان و شخصیت‌های انقلاب می‌نشانند. کدام یک به نفع آمریکا و انگلیس است؟

مهندس موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به رواج تهمت در صدا و سیما گفت: آیا آمریکا ترجیح می‌دهد صدا و سیمای ما یک رسانه منصف و مورد اطمینان باشد یا با دروغ‌گویی‌های پی در پی اعتماد مردم را از دست بدهد؟ آیا کسانی که باعث شده‌اند مردم برای گرفتن خبر به رسانه‌های خارجی مراجعه کنند به دنبال منافع بیگانگان هستند یا کسانی که می‌گویند رسانه ملی بی‌طرف باشد و اخبار را شفاف بیان کند؟ آیا اگر آمریکا تمام قدرتش را بسیج می‌کرد می‌توانست به اندازه اتفاقاتی که در زندان‌ها افتاده است به کشور و انقلاب لطمه بزند؟ آیا روزنامه کیهان که قشر فرهیخته و روشنفکر را مقابل نظام قرار می‌دهد یک جریان همسو با بیگانگان نیست که همطراز منافقین با نظام دشمنی می‌کند و در جهت منافع آمریکا و انگلستان گام برمی‌دارد. آیا اهانت به آقای کروبی که توان بسیج جمع‌های مؤمن و دلسوز به نظام و کشور را دارد خدمت به منافع بیگانه نیست؟

مهندس میرحسین موسوی در این نشست با تجلیل از چهره‌ها و فعالین سیاسی در بند به خصوص اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای آزادی آنان از بند دعا کرد


حضور سبز در نماز جمعه این هفته

23 مرداد
تا الان قراره که نماز جمعه سبز بشه

آيت الله بيات زنجانی: ولی فقيه بايد از قانون اساسی تبعيت کند وگرنه از جايگاه خود محروم می شود

دیدار اعضای شورای سیاستگذاری سایت خبری-تحلیلی سلام با مرجع عالیقدر - 20/05/1388

اعضای شورای سیاستگذاری سایت خبری-تحلیلی سلام با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله) دیدار و گفتگو کردند.


در اين ديدار اعضاي شوراي سياستگذاري سايت سلام، ضمن ارائه گزارشي از روند فعاليت سايت، نسبت به دور شدن از خط امام اظهار نگراني كرده و خواستار مداخله بزرگان قوم از جمله مراجع معظم براي جلوگيري از انحراف از خط امام شدند.

مرجع عالیقدر نيز با تاكيد بر مستقل بودن رسانه ها و بيان واقعيت از جانب آنها، نسبت به تحولات بعد از انتخابات سخنان مهمي مطرح كردند.

حضرت آيت‌الله العظمی بيات زنجاني در ابتدای این ديدار فرمودند: ولي فقيه غير از اينكه بايد عادل باشد بايد از قانون اساسي و خبرگان رهبري هم تبعيت كند وهرگاه اين شرايط را از دست بدهد خود به خود از جايگاه خود محروم مي شود.

مرجع عالیقدر در خصوص ولايت فقيه و نقش آن در جامعه و چگونگي نظارت بر آن گفتند: كلمه مطلقه معناي فوق قانون بودن نيست بلكه به معناي ولايت عام است، ولايت عامه در مقابل ولايت امور حسبيه است. امثال مرحوم آیت الله خويي معتقد بودند كه ولايت فقط در امور حسبيه است ولی ما مي گوييم منحصر به امور حسبيه نيست بلكه مي تواند حاكم سياسي باشد نه اينكه به معناي فوق قانون باشد در واقع اين نظر در برابر برخي فقها بود كه مي گفتند ولایت مجتهد در عصر غيبت فقط در امور حسبيه است.

ایشان خاطر نشان كردند: ولايت مطلقه از دو چيز نشات مي گيرد علم مطلق و قدرت مطلق كه فقط در خداست. خداوند عالم ولايت مطلق را دارد و ولايت رسول اكرم(ص) و اميرالمومنين(ع) محدود است؛ ولي فقيه غير از اينكه بايد عادل باشد بايد از قانون اساسي و خبرگان رهبري هم تبعيت كند ضمن آنكه بايد قانون عادي را هم رعايت نمايد و جالب است كه هرگاه اين شرايط را از دست بدهد خود به خود از جايگاه خود محروم مي شود و اين نص صريح قانون اساسي است نه حرف من.

معظم له در واكنش به اظهار نگراني اعضاي شوراي سياستگذاري سايت سلام و نااميدی بخش عظيمي از مردم نسبت به آينده گفتند: الان بيشتر بايد اميدوار بود اين جريان يك نعمت الهي بود تا مردم به مباني فكري شان برگردند.

مرجع عالیقدر تصريح كردند: بنده معتقدم خبرگان بايد به آيين نامه دوران امام برگردد و به معناي واقعي از ميان علما انتخاب شوند نه اينكه شوراي نگهبان اينها را تاييد كند.

ایشان در پایان تاكيد كردند: وقتي خبرگان مستقل شد مي تواند به اعمال رهبري نظارت كند چراکه رابطه خبرگان با رهبري عيناً مثل رابطه مجلس و دولت است.


اقتباس از سایت آیت الله بیات زنجانی
http://bayatzanjani.net/fa/news/article-85.html

تظاهرات چهارشنبه 21 مرداد 1388


اعتصاب، تظاهرات و درگيری در بازار تهران، گزارش های فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران از تجمعات امروز

حضور گسترده نيروهای سرکوبگر در بازار و خيابان های اطراف آن

نيروهای سرکوبگر گارد ويژه و نيروی انتظامی ،بسيج و لباس شخصی را از صبح امروز در بازار تهران مستقر شدند. نيروهای سرکوبگر در ميدان ۱۵ خرداد و مقابل دادستانی بصورت گسترده مستقر شدند. واين ۲ نقطه را بصورت گسترده در اشغال آنها است. علاوه بر نيروهای فوق نيروهای کلانتريهای مختلف تهران را به اين نقطه گسيل کرده اند.

از لحظاتی پيش نيروهای موتور سوار گارد ويژه و لباس شخصی برای ايجاد رعب و وحشت بصورت گله های چند ده موتوره فواصال بين ميدان ۱۵ خرداد تا ناصر خسرو و ميدان بهارستان به گشت زنی و مانور وحشت مشغول هستند.

مردم بصورت گسترده در نقاط مختلف بازار و خيابان های اطراف آن حضور دارند و خود را برای اعتراضات آماده می کنند.نيروهای سرکوبگر در پی افزايش يافتن تعداد جمعيت اقدام به مانور دادن با نيروهای موتور سوار خود هستند.

***

آغاز تظاهرات مردم با شعار مرگ بر ديکتاتور در جلوی بازار سرپوشيده

لحظاتی پيش تعداد زيادی از مردم در جلوی بازار سر پوشيده تهران در خيابان ۱۵ خرداد تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند . مردم با شعارهای مرگ بر ديکتاتور تظاهرات خود را آغاز کردند. در حال حاضر مردم در پياده روها رو در روی نيروهای سرکوبگر ايستاده اند. آنها ابتدا با چندين بار هو کشيده نيروهای سرکوبگر را به سخره گرفتند.صدای هو کردن نيروهای سرکوبگر از چندين نقطه به گوش می رسيد. بعد از هو کردن نيروهای سرکوبگر جمعيت در جلوی بازار اقدام به شعار مرگ بر ديکتاتور سر دادند.

نيروهای سرکوبگر موتور سوار بصورت وحشيانه بسوی تظاهر کنندگان يورش بردند و با باتون آنها را مورد ضرب وجرح قرار دادند.

نيروهای سرکوبگر گارد ويژه و نيروی انتظامی ،بسيج و لباس شخصی ها در بازار تهران ،ميدان ۱۵ خرداد ،و مقابل دادستانی مستقر هستند. عمده نيروهای سرکوبگر در ميدان ۱۵ خرداد و دادستانی می باشند. علاوه بر نيروهای فوق نيروهای کلانتريها و همچنين تعدادی از نيروهای لباس مشکی سوار بر موتور و باتون بدست در ميدان ۱۵ خرداد مستقر شدند.

نيروهای موتور سوار همچنان به مانور وحشت خود که بصورت گله ای و در حد فواصل ۱۵ خرداد ،ناصر خسرو و ميدان بهارستان ادامه ميدهند.

تعداد زيادی از مردم در آنجا حضور دارند و پياده روها مملو از جمعيت است و مردم از نيروهای سرکوبگر حراسی ندارند.

***

اعتصاب، تظاهرات و درگيری در بازار تهران

حوالی ساعت ۱۳:۲۵ در ميدان ۱۵ خرداد مقابل مترو ۲ مورد درگيری بين تظاهرکنندگان و نيروهای سرکوبگر روی داد.مردم شعار مرگ بر ديکتاتور را سر می دادند و در حالی که دست خود را به نشانی پيروزی بالا گرفته بودند به سمت بازار حرکت می کردند.پياده روها مملو از جمعيت بود .

نيروهای سرکوبگر به سوی مردم يورش بردند و آنها را آماج باتون های خود قرار دادند. در اثر يورشهای وحشيانه تعدادی از مردم زخمی شدند. نيروهای سرکوبگر ضربات باتون را بر سر و صورت مردم می کوبيدند.شاهدان عينی در يک نقطه شاهد ۴ نفر که بشدت زخمی و دچار خونريزی بودند.

از طرفی ديگر بخش عمده ای از بازار در اعتصاب بسر می برد و با اين حرکت همبستگی خود را با قيام مردم اعلام کردند.همچنين تعدادی از بازاريان در اعتراضات امروز شرکت داشتند و به تظاهر کنندگان می گفتند اعتصاب امروز ما همبستگی با مردم است.


دستگيری و مجروح شدن تعدادی از معترضان در بازار تهران، جرس

شبکه جنبش راه سبز ( جرس): بنا برگزارش های رسيده از ساعاتی پيش تعداد زيادی از مردم در جلوی بازار سر پوشيده تهران در خيابان ۱۵ خرداد و مقابل مترو تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند . مردم هم اکنون با سردادن شعارهايی مثل شعارهای «مرگ بر ديکتاتور» ، «اين دولت بيچاره ،مشروعيت نداره» و.. اعتراض خود را آغاز کرده و در خيابان ها و پياده روهای بازار رو در روی نيروهای سرکوبگر امنيتی و لباس شخصی ايستاده اند.