Saturday, August 29, 2009

گزارش تحقیقی «موج سبز آزادی» درباره مدرک دانشگاهی وزیر علوم پیشنهادی دولت کودتا

کامران دانشجو درباره مدرک دکترای خود دروغ می‌گوید

در روزهای گذشته، ایمیل‌های زیادی درباره وضعیت مدرک تحصیلی گزینه پیشنهادی رئیس دولت کودتا برای تصدی وزارت علوم برایمان ارسال شد که ما را ملزم به بررسی بیشتر این موضوع ساخت. بررسی‌های اولیه «موج سبز آزادی» نشان می‌دهد که آقای دانشجو، همانند کسی که او را قائم‌مقام وزیر کشور کرد یعنی علی کردان، درباره مدرک تحصیلی‌اش دروغ‌های متعددی گفته و لازم است که نمایندگان مستقل مجلس قبل از آنکه او عامل دولت در وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری شود، از وی بخواهند که درباره مدرکش توضیح دهد تا مانند ماجرای علی کردان چند ماه بعد مجبور به استیضاحش نشوند.


به گزارش موج سبز آزادی، آقای کامران دانشجو که به عنوان عامل دولت کودتا در وزارت علوم پیشنهاد شده و قرار است مسئولیت دانشگاهیان کل کشور را به عهده بگیرد، خود با ابهام‌های جدی در خصوص مدرک دانشگاهی‌اش روبه‌روست. این در حالی است که او از سال‌ها قبل در دانشگاه علم و صنعت به عنوان «استاد تمام» مشغول تدریس است و با همین مدرک دانشگاهی در چندین مسئولیت مهم دولتی نیز حضور یافته است.

وی در معرفی‌نامه‌اش به عنوان فرد پیشنهادی احمدی‌نژاد برای تصدی وزارتخانه، ادعا کرده که دارای مدرک «دکترای هوافضا از کالج لندن» است و مسئولان دولت نیز در تبلیغات برای رای اعتماد، همین عنوان را برای وی ذکر کرده‌اند. اما مشکل در اینجاست که در تاریخ انگلستان، دانشگاهی به نام «کالج لندن» وجود نداشته و ندارد!

با این حال فرض می‌کنیم که تنها بیان نام فارسی دانشگاه دقیق نبوده و مشکل‌ساز شده است، مثلا شاید منظور کالج سلطنتی لندن است و یا کالج دانشگاهی لندن! از این رو به صفحه معرفی او در سایت دانشگاه علم و صنعت مراجعه می‌کنیم تا عنوان دقیق دانشگاه محل تحصیل وی در مقطع دکترا را پیدا کنیم. به هرحال اگر کسی سال‌ها در یک دانشگاه تحصیل کرده باشد، لااقل باید نام دقیق آن را بداند. اما با کمال تعجب می‌بینیم که در این صفحه، «دانشگاه منچستر انگلستان» به عنوان محل تحصیل آقای دانشجو در مقطع دکترا اعلام شده است! این تناقض، باعث تعجب بیشتر می‌شود و برای رفع ابهام مجبور می‌شویم به صفحه انگلیسی کامران دانشجو در سایت دانشگاه علم و صنعت برویم، اما باز می‌بینیم که در این صفحه نام جدیدی برای دانشگاه به شکل انستیتو امپریال منچستر اعلام شده است:
Manchester Imperial Institute of Science and Technology, U.K.

این عنوان ربطی به عنوان دانشگاه منچستر ندارد. اما باز تردید می‌کنیم و عنوان این مؤسسه آموزشی (که در واقع دانشگاه نیست) را در سایت گوگل جست‌وجو می‌کنیم تا از کیفیت و اعتبار آن مطلع شویم. ولی با کمال تعجب می‌بینیم که غیر از صفحات مربوط به آقای کامران دانشجو، در هیچ جای دیگر جهان اثری از این دانشگاه نیست! جالب است که در صفحه آقای دانشجو در سایت دانشگاه علم و صنعت، نام دانشگاه «کویین ماری» که در لندن قرار دارد اما ربطی به عنوان کالج لندن ندارد، به عنوان محل تحصیل مقطع لیسانس و نه دکترای آقای دانشجو اشاره شده است.

این مجموعه تناقض‌ها، «موج سبز آزادی» را وادار کرد که بیشتر درباره سوابق دانشگاهی وی تحقیق کند. به لیست مقالات آقای دکتر مراجعه می‌کنیم. لیست بلند بالای مقالات ایشان هم در صفحه فارسی و هم در صفحه انگلیسی سایت دانشگاه علم و صنعت موجود است. این مقالات هم در ژورنال‌ها و هم سمینارهای داخلی و خارجی به همراه دانشجویانشان اسم ایشان را درج کرده است. اما با بررسی تک تک این مقالات از سایتهای مختلف، متوجه می‌شویم که نام دانشگاه ایشان همان دانشگاه علم و صنعت است و در دانشگاه‌های انگلیسی وی هیچ مقاله‌ای تولید نشده است. با دقت به تاریخ این مقالات متوجه می شویم که اولین مقاله وی در سال 1999 منتشر شده است. عجیب است! ایشان سال فارغ‌التحصیلی خود از هر دانشگاه مفروضی در انگلستان را ننوشته، اما سوابق اجرایی‌اش نشان می‌دهد که از سال 1368 به بعد در ایران حضور داشته است و در هر صورت از محالات است که ایشان دوره فوق لیسانس و دکترا را در لندن گذرانده باشد و محض رضای خدا حتی یک مقاله علمی هم نداشته باشد؛ تا آنکه اولین مقاله علمی را در سال 1999 نوشته باشند.

تردید بیشتر می‌شود. به کتابخانه امپریال کالج لندن مراجعه می‌کنیم و پایان‌نامه‌ای به نام کامران دانشجو پیدا نمی کنیم. در کتابخانه دانشگاه منچستر هم چیزی پیدا نمی‌شود. به آرشیو پایان‌نامه‌های دکترای دانشجویان در کتابخانه ethos.bl.uk مراجعه می‌کنیم که باز هم در آنجا اثری از اسامی daneshjo یا daneshjoo یا daneshjou یافت نمی‌شود. هیچ اثری از تحصیل او در مقطع دکترا در انگلستان وجود ندارد، غیر از ادعای خود او.

تحقیقات را گسترش می‌دهیم. به فرضیه‌ای بر می‌خوریم مبنی بر اینکه ایشان یکی از هشت دانشجوی ایرانی است که در جریان ماجرای سلمان رشدی از انگلیس اخراج شدند و در ایران دکترا گرفتند. هرچند اگر این درست باشد، خود نشانه‌ی دروغ بزرگ وی مبنی بر اخذ دکترا از دانشگاه‌های لندن و یا منچستر است، اما باز این فرض را بیشتر بررسی می‌کنیم. به روزنامه قدس 26 اسفند ماه می‌رسیم که خبری را به نقل از ایرنا نقل کرده است. عین خبر را ببینید:

دانشجو: سفير ايران در لندن نمي شوم
ايرنا- استاندار تهران با رد شايعه انتصاب خود به عنوان سفير ايران در لندن گفت كه پس از اخراج از انگليس در دوران دانشجويي، به اين كشور و همه كشورهاي عضو پيمان شينگن ممنوع الورود شده است. دكتر كامران دانشجو، استاندار تهران درباره برخي اخبار منتشرشده غيررسمي در مورد احتمال سفير شدن وي در لندن، گفت: من به انگليس ممنوع الورود هستم. وي توضيح داد: من در قضيه سلمان رشدي به همراه هفت دانشجوي ديگر، از انگلستان اخراج شديم و در گذرنامه من درج شده تا زماني كه موضوع سلمان رشدي وجود داشته باشد، من حق ورود به انگلستان و كشورهاي پيمان شينگن را ندارم.

پس آقای دانشجو، دانشجو بوده که از انگلستان اخراج شده و لذا مدرکی دریافت نکرده است. تا این جای مشکل حل شد و دروغ اول وی ثابت شد. ایشان در سال 1989 از انگلستان اخراج شده، حق بازگشت هم نداشته و در عین حال ادعا می‌کند که سه مدرک دانشگاهی از آنجا گرفته است! قرار است با همین مدارک، وزیر علوم ایران هم بشود و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور را مدیریت کند. آیا اینها همه برای نمایندگان برانگیز غیر وابسته به دولت کودتا سؤال‌برانگیز نیست؟

اما ابهامات همچنان باقی است. بر فرض که او در ایران دکترا گرفته باشد؛ سؤال اول این است که از کدام دانشگاه؟ دست‌کم در سایت‌های دو دانشگاه صنعتی شریف و علم و صنعت تهران که بررسی‌های «موج سبز آزادی» نشان داد هیچ اثری از پایان‌نامه آقای دانشجو پیدا نمی‌شود. جا دارد نمایندگان مستقل مجلس از ایشان بخواهند جدا از دروغی که درباره اخذ مدرک دانشگاهی از کالج لندن و یا موسسه امپریال منچستر گفته است، توضیح دهد که مثلا اگر در ایران مدرک معادل گرفته، از کدام دانشگاه بوده و پایان‌نامه‌اش کجاست.

و سؤال دوم اینکه ایشان در دانشگاه علم و صنعت تهران به رتبه استاد نائل شده است. دانشگاهیان به خوبی می‌دانند که طی مدارج مختلف برای رسیدن به مرحله استاد تمامی، بسیار سخت است و نیاز به تولید مقالات بسیار و سرپرستی تعداد زیادی دانشجوی دکترا و فوق لیسانس دارد. اکنون با مقایسه رزومه تحصیلی جناب آقای دانشجو با یکی دیگر از اعضای هیات علمی همان دانشگاه که اتفاقا به واقع هم در دانشگاه منچستر تحصیل کرده است، هم می‌توان دید که چگونه باید ارجاعات معتبر به دانشگاه استاد و پایان‌نامه دکتری و فوق لیسانس داشت، و هم می‌توان مقایسه کرد حجم مقالات و فعالیتهای علمی دو طرف را، در حالی که یکی دانشیار باقی مانده است و دیگری که طی این مدت همواره مشغول فعالیت‌های اجرایی در مناصب دولتی مانند استانداری، معاونت و ... بوده و فرصتی برای کار دانشگاهی نداشته، توانسته به درجه استاد تمام برسد. این دو صفحه را ببینید و مقایسه کنید:

http://www.iust.ac.ir/find-14.1958.1488.fa.html

http://webpages.iust.ac.ir/msharifi

کامران دانشجو که در انتخابات پر حرف و حدیث دهم ریاست‌جمهوری، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور بود، توسط علی کردان به قائم مقامی این وزارتخانه منصوب شد. کردان هنوز دو ماه از امضای این حکم نگذشته بود که به جعل و تقلب متهم و برکنار شد. حال آیا نوبت کامران دانشجو رسیده است؟ و آیا اگر ثابت شود که او در اعلام آخرین مدرک دانشگاهی‌اش دروغ گفته و تقلب کرده، نمی‌توان حدس زد که چنین فردی می‌تواند در آرای مردم نیز دست ببرد، عامل تقلب باشد و همزمان در روز روشن در صداوسیما به مردم دروغ بگوید؟

دادگاه تاج‌زاده و میردامادی این هفته برگزار نخواهد شد

۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۴۷


ایلنا: وکیل تاج زاده و میردامادی از ملاقات نیم ساعته خود با موکلانش روز گذشته در زندان اوین خیرداد.
امیر حسین آبادی که به همراه هوشنگ پوربابایی وکالت تاج‌زاده و ميردامادي رابرعهده دارند،‌درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ازملاقات با موکلان خود درروزگذشته و در زندان اوین خبر داد و گفت:‌ روز گذشته با هریک از موکلین در حدود نیم ساعت ملاقات کردم.
وی ادامه داد:تاج زاده در این ملاقات اعلام کرد که بازجویی‌هایش به اتمام رسیده و به زودی محاکمه خواهد شد.
حسین‌آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان محاکمه موکلانتان اعلام شده ، اظهارداشت:‌صبح امروز به همراه هوشنگ پوربابایی به شعبه 15 دادگاه انقلاب مراجعه کردیم واعلام کرد که هنوز پرونده به وی واصل نشده است.
این وکیل دادگستری اظهارداشت:‌ با دادستان تهران دراین مورد صحبت کردم و وی اعلام کرد که محاکمه تاج زاده و میردامادی در هفته اخیر برگزار نخواهد شد و قطعا 5 یا 6 روز قبل از جلسه دادگاه به وکلای پرونده ابلاغ خواهد شد تا درجلسه حاضر شوند.
وکیل تاج زاده و میردامادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه برخی شنیده‌ها حاکی از غیر علنی برگزار شدن جلسه موکلان شما است،آیا این موضوع صحت دارد؟گفت:احتمال اینکه جلسه دادگاه در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی و به این صورت که فیلمبرداری و نمایش داده شود ،‌ برگزار نشود زياد است اما این امر دلیلی بر غیر علنی برگزار کردن جلسه نیست چرا که در خصوص غیرعلنی بودن، دادگاه باید مستدل قرار غیر علنی بودن محکمه را صادر کند.
حسین‌آبادی تاکید کرد: بدلیل اینکه کیفر خواست عمومی قرائت شد و از این به بعد کیفرخواست اختصاصی قرائت خواهد شد ممکن است دادگاه درسالن عمومی برگزار نشود گرچه اصولی و عادلانه این است که کسانی که نسبت به آنها در کیفرخواست عمومی ،مطالبی عنوان شده و از رسانه ملی پخش شده مدافعات و توضیحات آنها نیز پخش شود.

مطهری: اگر قرار است به اتهامات سران حوادث اخیر رسیدگی شود، باید احمدی‌نژاد هم پاسخگو باشد

پارلمان‌نیوز: چهره برجسته اصولگرایان مجلس، سخنان رئیس دولت درباره ارتباط عاملان حوادث کوی دانشگاه و بازداشتگاه‌ها با دشمن را در تعارض با بیانات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت:«اگر قرار است به اتهام همه کسانی که در دامن زدن به حوادث اخیر نقش داشتند رسیدگی شود، آقای احمدی‌نژاد هم باید پاسخگوی رفتار و گفتارهای انتخاباتی خود باشد.»

دکتر علی مطهری در گفتگو با مهر، درباره اظهارات دیروز رئیس دولت در نماز جمعه تهران مبنی بر اینکه "کارهایی که در کوی دانشگاه و بازداشتگاه و امثال این انجام شد هم اجزای سناریوی دشمن بود و توسط وابستگان به جریان براندازی صورت گرفت "، گفت:«برای من هم خیلی روشن نبود که مقصود ایشان چیست. شاید ایشان می‌خواهد مسئولیت رسیدگی به این تخلفات را از خود به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و مدیر بحران سلب کند.»

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد باید بیشتر در این مورد توضیح می‌داد، تاکید کرد:«کمیته ویژه مجلس باید با جدیت کار خود را ادامه دهد. سخنان صریح مقام معظم رهبری در چند روز گذشته موید این مسئله است که تخلفات و بلکه جنایاتی توسط معدودی از ماموران صورت گرفته است، اما حرفهای آقای احمدی‌نژاد منافی با این فرمایشات رهبری است. به هرحال تعدادی از ماموران و مسئولان آنها متهم هستند و باید محاکمه شوند. همین طور قضاتی که بازداشت‌شدگان را به جاهایی مثل کهریزک فرستادند باید محاکمه شوند.»

فرزند شهید مطهری ادامه داد:«این افراد متهم هستند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید پاسخگو باشند و با آنها برخورد جدی شود. لذا سخنان آقای احمدی نژاد در این زمینه صرفا یک ادعا است و هیچ دادگاهی تا کنون این مسئله را بررسی نکرده است.»

مطهری تاکید کرد:« همانطور که آشوبگران مقصر بودند متاسفانه برخی ماموران امنیتی و انتظامی نیز علی رغم خدماتشان مقصر بودند که بدون ملاحظه باید به اتهامات آنان به طور موازی با اتهامات آشوبگران رسیدگی شود.البته همان طور که رهبر انقلاب فرمودند ظلم بزرگتر توسط کسانی انجام شد که به بهانه تقلب، مردم را به خیابانها کشیدند.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا منظور رئیس دولت از عناصر اصلی اغتشاشات که خواستار برخورد و مجازات آنان شد، افرادی همچون حجت الاسلام مهدی کروبی، آیت الله هاشمی رفسنجانی ، حجت الاسلام خاتمی و میرحسین موسوی است، گفت:«ظاهرا مقصود آقای احمدی نژاد این افراد هستند ، اما باید از خود ایشان سئوال شود و به طور دقیق و شفاف توضیح دهند منظورشان چه کسانی هستند.»

نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد:«اگر آنها باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشند، خود آقای احمدی‌نژاد هم باید درباره نحوه مناظره خود با موسوی که آغاز این ماجراها بود و به طور کلی درباره رفتار انتخاباتی خود به ملت پاسخگو باشد.»

وی ادامه داد:«در مجموع فکر می‌کنم حرفهای دیروز رئیس جمهور با سخنان رهبری هماهنگ نبود زیرا رهبر انقلاب حتی نسبت به وابستگی این افراد به خارج نیز ابراز تردید کردند و تاکید داشتند براساس احتمالات و شایعات نمی‌شود تصمیم گیری کرد.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «کشور در شرایط خاص و حساسی است. بحث دولت آقای احمدی نژاد و شخص آقای موسوی مطرح نیست. هم اکنون اساس نظام درخطر است. همه باید بکوشیم تا آنجا که ممکن است فضا را آرام کنیم و از احساس و هیجان پرهیز نماییم . باید فضا را منطقی و معقول کنیم. اگر بناست رهبران حوادث اخیر محاکمه شوند باید همه کسانی که در این حوادث دخیل بودند محاکمه شوند.»

مطهری تاکید کرد:«اگر بناست به اتهامات مقصران بپردازیم رئیس جمهور خود یکی از این افراد است و باید به طور همزمان اتهامات موسوی و اتهامات احمدی نژاد در این قضیه بررسی شود. چون دو طرف در ایجاد این حوادث مقصر هستند.»

وی ادامه داد:«هم اکنون کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی و کمیته ویژه مجلس به طور همزمان تحقیقات خود را ادامه می دهند و رهبری هم مصمم هستند این تحقیقات به نتیجه برسد. احساس می‌کنم قوه قضائیه نسبت به این موضوع مصمم است و رئیس جدید قوه قضائیه نسبت به تخلفات رخ داده در حوادث اخیر از حساسیت لازم برخوردار است.»

نماینده تهران گفت: «در صورت اثبات جرم متهمان در ارتباط با برخورد با بازداشت‌شدگان، نباید به بهانه حفظ نظام ملاحظه‌کاری کرد و منافع افراد را به مصالح نظام ترجیح داد.»

وی با اشاره به مشخص شدن 12 نفر از ماموران متخلف نیروی انتظامی و برکناری برخی قضات خاطرنشان کرد:«تا الان تحقیقات مسیر خوبی را طی کرده است و مقام معظم رهبری نیز به طور جدی موضوع را دنبال می‌کنند و خواهان مجازات مجریان حوادث بازداشتگاه‌ها هستند.»

مطهری درخصوص دیدار خود با مهدی کروبی که به همراه اعضای کمیته ویژه انجام شد نیز گفت:«در این دیدار آقای کروبی همچنان بر مواضع قبلی خود اصرار داشتند و درباره 4 نفری که مستقیما به وی مراجعه کرده‌اند خواهان بررسی دقیق بودند.»

وی ادامه داد: «درخواست تامین جانی برای این افراد حرف درستی است که آقای کروبی خواستار آن شد. به هر حال باید این افراد تامین جانی داشته باشند تا بتوانند اطلاعات لازم را در اختیار کمیته ویژه بگذارند.»

نماینده تهران همچنین در ادامه این گفتگو تاکید کرد که با وجود اینکه عضو کمیته ویژه نیست اما مطلع است که شایعات مطرح درخصوص دفن تعدادی از بازداشت شدگان حوادث اخیر در بهشت زهرا ، بدون نام، نیز به طور جدی در دستور کار کمیته ویژه مجلس قرار دارد تا صحت و سقم آن بررسی شود.

وی گفت:«در این میان چند نفر از اعضای کمیته در این مسئله توجه جدی تری دارند تا موضوع به سرانجام برسد.»

مطهری ابراز امیدواری کرد این موضوع و موضوع بررسی برخورد نامناسب با بازداشت شدگان هرچه زودتر به نتیجه برسد.


تاریخ انتشار: ٧ شهريور ١٣٨٨

محمد هاشمی: هاشمی نماز جمعه را ترک نمی‌کند/ عروس آیت‌الله را کتک زدند

پارلمان‌نیوز: بعد از 30سال که از تاسیس نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد خانواده هاشمی رفسنجانی همچنان در کانون توجهات سیاسی و رسانه‌یی هستند. بعد از اعتراضات به انتخابات دو بار خبر دستگیری خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد. محمد هاشمی برادر رئیس مجلس خبرگان در گزارش کوتاهی که در اعتماد منتشر شده، ناگفته هایی از برخورد ماموران با عروس آیت الله هاشمی رفسنجانی را بازگو می کند.

---

-ماجرای دستگیری برخی از اعضای خانواده آقای هاشمی چه بود؟

در نوبت اول که خانم فائزه و چند تن از بستگان دستگیر شدند، اعلام کردند نیروی انتظامی دختر آقای هاشمی را گرفته برای اینکه مردم به ایشان آسیب نرسانند، در حقیقت توجیه آنها برای این اقدام این بود. ولی در مورد دوم که عروس ایشان همسر آقای مهدی هاشمی دستگیر شد، نمی دانم ایشان را شناسایی کرده بودند یا ایشان را به عنوان یک فرد عادی دستگیر کرده بودند چون نسبت به ایشان بدرفتاری کرده و ایشان را ضرب و شتم کرده بودند. اما از اطلاع یا عدم اطلاع آنها از اینکه ایشان عروس آقای هاشمی است، آگاه نیستم. رفتاری که با ایشان شده بود حتی به عنوان یک فرد عادی دور از ارزش های اسلامی و انسانی بوده است.

-از نگاه شما منشاء این خصومت و دشمنی چیست؟

این طور به نظر می رسد که شخص آقای هاشمی مطرح نیست، شخصیت هاشمی است که مطرح است. آنانی که می خواهند قرائتی متفاوت از قرائت فکر امام را در جامعه پیاده کنند به خوبی می دانند افرادی چون هاشمی مانع بزرگی برایشان محسوب می شود و نمی توانند به راحتی از این مانع عبور کنند. پایگاه حضرت امام(ره) هنوز آنقدر ضعیف نشده است که آنها هر کاری می خواهند انجام دهند. یاران امام در صحنه حضور دارند. اعتراضاتی که نسبت به این جملات مطرح شد نشان می دهد طرفداران امام در صحنه هستند. شفافیت مرزها نمی گذارد آقایان شرایط کشور را به 30 سال پیش برگردانند. اسلام و امام تمام افتخارش این بود که حضورشان پایانی بود بر این نوع تفکرات. بنابراین دوران سختی پیش رو داریم و ان شاءالله خدا کمک کند از این مرحله سخت عبور کنیم.

-چگونه می توانید یا می خواهید از این مرحله عبور کنید؟

تمام تلاش امام در دورانی که در تبعید به سر می بردند این بود که به عده یی در حوزه ها ثابت کنند اسلام حکومت دارد. مگر می شود دین حکومت نداشته باشد. ایشان حکومت دینی را حکومت مردمی کردند. در صحبت های مختلف همیشه حرف های منتقدان را مبنی بر اینکه اسلام برنامه ندارد، نقض کردند و با این کار خود می خواستند اسلام واقعی را به همگان نشان دهند. ایشان کارهایی را که خود مردم می توانستند انجام دهند به مردم سپردند. اما امروز می بینیم حتی به این مساله نیز خدشه وارد می کنند. با رفتارهایی که با مردم می شود چهره نظام را خدشه دار می کنند. حتی دستاورد حکومتی زمان امام زیر سوال می رود.

می خواهم بگویم راه برون رفت از این وضعیت این است که رفتار و سیره امام را به عنوان الگوی حکومتی در عصر حاضر قرار دهیم و تلاش کنیم این سیره الگوی جمهوری اسلامی قرار بگیرد. اگر هم قرار است وحدتی برقرار شود باید حول امام، راه امام و اندیشه امام وحدت به وجود آید و با تمام دشمنان این نگاه برخورد شود.

-شما اشاره کردید این نگاه دشمنی با نگاه امام دارد. آیا وحدت با دشمن امکان پذیر است؟

با دشمن نمی شود وحدت برقرار کرد اما می شود به تفاهم رسید. البته همه کسانی که با سیره و اندیشه امام مخالفت می کنند قصد دشمنی ندارند بلکه مخالفت آنها ناشی از برداشت های غلط و کج سلیقگی است. البته در این میان هستند افرادی که عناد دارند و هدف شان انحراف از خط امام است.

-چگونه می‌توان به این وحدت دست یافت؟

در حال حاضر چون شفاف سازی صورت گرفته به راحتی می شود فهمید با چه کسانی امکان وحدت وجود دارد.

-آیا می شود گفت نیروهای خط امام در یک جبهه قرار گرفته اند؟

این طور به نظر می رسد. اظهارنظر درباره اینکه همه لزوماً در یک جبهه هستند یا نه، دشوار است. ولی بسیاری از یاران قدیمی دغدغه های فکری مشترکی پیدا کرده اند اما ممکن است از نظر سیاسی در یک جبهه نباشند.

-در انتخابات گذشته خانواده آقای هاشمی یک طرف ماجرا بودند یا به عنوان نامزد انتخابات یا به عنوان مجری انتخابات. این انتخابات از آن دست انتخاباتی بود که خانواده آقای هاشمی هیچ نقشی نداشتند. اما باز هم نوک پیکان انتقادات و اعتراضات متوجه ایشان بود. شما تا حالا به این موضوع فکر کرده اید، چرا؟

در مثل مناقشه نیست. ما در تاریخ از این گونه موارد زیاد داریم. یکی از موارد مشهور آن صحرای کربلا است. زمانی که امام حسین(ع) فرمودند به چه جرمی قصد کشتن مرا دارید، عده یی گفتند «بذنب ابی»، یعنی از روی کینه یی که به حضرت علی(ع) داریم چنین قصدی داریم. در امام حسین موضوعی ندیدند که مستوجب قتل باشد. حالا هم می بینم همین منطق در مورد آقای هاشمی وجود دارد. نقشی که آقای هاشمی از پیدایش نهضت امام(ره) تاکنون ایفا کرده‌اند برای عده‌یی کینه شده است و نمی توانند از آن بگذرند. ایشان را ترور کردند، موفق نشدند. ترور شخصیتی کردند اما باز هم نتوانستند ایشان را از قلب مردم بیرون کنند چون بالاخره یاران امام به آقای هاشمی به عنوان یک قهرمان مبارز می‌نگرند. الان هم آقای هاشمی می‌تواند از انحرافات و پایمال شدن اندیشه های امام جلوگیری کند. الان افرادی پیدا شده اند که مهم ترین وظیفه شان تهمت زدن به آقای هاشمی است.

-فکر می کنید این افراد متوجه جایگاه آقای هاشمی در بین مردم هستند و این تهمت‌ها را می‌زنند؟

اتفاقاً بحث من این است. اگر مردم از آقای هاشمی استقبال نمی کردند و فکر نمی کردند آقای هاشمی جایگاهی ندارد که مهم نبود. آنها وقتی فهمیدند نتوانسته اند مردم را از آقای هاشمی و آقای هاشمی را از مردم بگیرند دقیقاً صحبت های امام را یادآوری می کند که فرمودند؛ «ملت بزرگ اسلام مصمم است به نهضت اسلامی خود ادامه دهد و اجازه دخالت خیانتکاران را در کشور خود ندهد». چیزی که ما امروز در آینه می بینیم، امام 30 سال پیش در خشت خام می دیدند. پیام امام برای آقای هاشمی در 30 سال پیش مثل این است که امروز صادر شده است.

-پیش بینی می‌کردید از نماز جمعه آقای هاشمی تا این اندازه استقبال شود؟

اینچنین جمعیتی برای من غیرقابل پیش‌بینی نبود. هفته‌یی که اعلام شد نماز را آقای هاشمی اقامه می کنند هیجانی در بین مردم به چشم خورد. بنابراین غیرقابل پیش بینی نبود. نکته مهم این ماجرا این است که وقتی بدخواهان آقای هاشمی (به تعبیر امام) فهمیدند هیچ کدام از تهمت ها و ناسزاهایشان نه تنها تاثیری در ذهن مردم نداشته بلکه باعث تثبیت جایگاه ایشان نیز شده این عاملی برای تشدید کینه شد.

-به همین دلیل نماز جمعه دوم برگزار نشد؟

دلایل لغو شدن نماز جمعه ایشان را نمی دانم. پیرامون نماز جمعه، دفعه قبل مردم را کتک زدند و ایشان بسیار ناراحت و کسل شدند و گفتند چرا باید در نماز مردم را کتک بزنند؟ بعد به خاطر اینکه این حوادث تکرار نشود از حضور در نماز جمعه خودداری کردند.

-هر بار که ایشان بخواهند نماز جمعه را اقامه کنند حتماً با چنین استقبالی روبه رو خواهند بود. آیا این به این معناست که باید تریبون نماز جمعه را ترک کنند؟

اولاً من تصور نمی‌کنم ایشان نماز جمعه را ترک کنند. ثانیاً ما امیدواریم مخالفان آقای هاشمی واقعاً مصلحت نظام را در نظر بگیرند. اگر نماز جمعه نمازی دشمن شکن است و باید باشکوه برگزار شود، این نشانه اقتدار نظام است و به شخص آقای هاشمی مربوط نمی شود. ایشان یکی از ارکان نظام هستند. بنابراین اگر بخواهند اقتدار نظام حفظ شود باید ارکان نظام مثل آقای هاشمی حفظ شوند و این بعد از 30 سال افتخار بزرگی برای ملت و مسوولان نظام است که ما می بینیم به رغم همه اتهاماتی که دشمنان خارجی و دوستان نادان داخلی به ما زدند و رفتار ناشایستی داشتند باز هم وقتی جایی سخن از یاران نظام و اصالت نظام به میان می آید مردم در صحنه حاضر می شوند.

-آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی این را دارد با این شرایطی که کشور در آن قرار گرفته به سمت تلطیف فضا برود؟

این مساله جزء مسوولیت های مجمع است. یعنی در قانون اساسی ظرفیتی که برای حل موضوع یا معضلات پیش بینی شده، مجمع است. مجمع است که این مهم را بر عهده دارد. اما اینجا شیوه یی داریم به این معنی که رهبری معضلات را ارجاع دهند. اگر رهبری ارجاع بدهند قاعدتاً چون این از وظایف مجمع است و ظرفیت قانونی لازم را دارد، مجمع سر باز نمی زند.

-در مجمع برای خروج از این وضعیت چنین بحثی شده است؟

در آخرین جلسه مجلس هنوز مسائل تا این حد بحرانی نشده بود. بنابراین بحث بر اینکه مجمع مسائل را حل کند، مطرح نبود. اما عده یی خارج از مجمع به بعضی از اعضای مجمع پیشنهاداتی می دادند. الان حدود یک ماه است که مجمع تعطیلات تابستانی داشت حالا اگر رهبری ارجاع دهند چون وظیفه مجمع است که رسیدگی کند حتماً اقدام می کند.

تاریخ انتشار: ٧ شهريور ١٣٨٨

«آیت الله منتظری می خواهند حساب اسلام را از کارهای خلاف جدا کنند»

«آیت الله منتظری می خواهند حساب اسلام را از کارهای خلاف جدا کنند»


حمید فاطمی
آیت الله حسینعلی منتظری در پاسخ به نامه ۲۹۳ تن از روشنفکران و نخبگان ایرانی از مسئولین جمهوری اسلامی خواست، به گفته او، «به سناریوهای نمایشی دادگاه ها و پخش اعترافات آنچنانی پایان دهند و بیش از این قضای اسلامی را مسخره نکنند یا لااقل شجاعت این را داشته باشند که اعلام کنند این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی».

احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری، در گفتوگویی با رادیوفردا می گوید: «هدف آیت الله منتظری از این بیانیه ها و هشدارها جدا کردن حساب اسلام واقعی از کارهای خلافی است که تحت عنوان اسلام انجام می گیرد.»

احمد منتظری: انگيزه اصلی آيت الله منتظری از صدور اين بيانيه ها اين است که حساب اسلام واقعی را از اسلامی که متأسفانه خيلی بد معرفی شده و کارهايی که برخی مأموران حکومتی انجام می دهند و خود را هم عين اسلام و نظام می دانند جدا کنند.

دين واقعی اسلام دين رحمت و عطوفت است و با برخوردهای خشنی که صورت می گيرد فاصله بسيار دارد. حضرت علی عليه السلام وقتی حاکم مسلمين بود در دادگاهی از او شکايت شد و حضرت علی مانند يک فرد عادی به دادگاه رفت. شاکی يک اقليت مذهبی نصرانی يا يهودی بوده که برای شکايت خود بينه [مدرک] داشته و مطابق قانون حضرت علی در آن دادگاه محکوم می شود. بنابراين زره حضرت علی که حاکم مسلمين بوده را می گيرند و به آن فرد يهودی يا نصرانی می دهند.

اما اکنون به اسم همين اسلام توده های مردم که طبق قانون اساسی کشور اعتراض مسالمت جويانه داشتند سرکوب شده و به زندان و اعترافات آنچنانی در صدا و سيما محکوم می شوند. مردمی که گناهی نکرده اند محکوم می شوند، ولی يک نفر از مأموران خطاکار که مردم را کشته اند يا به افراد تجاوز کرده اند و يا مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده اند نه بازداشت و نه محکوم شده اند. يک نفر از آنها در تلويزيون نشان داده نشده تا بگويد چرا اين کار را انجام داده است.

ولی مردم بیگناه و رهبران آنها از جمله آقايان حجاريان، ميردامادی، نبوی و سايرين به عنوان مجرم به مردم نشان داده می شوند. اين ظلمی آشکار است.

آقای منتظری! آيت الله منتظری علاوه بر بيانيه هايی که صادر کرده اند برای پيشبرد نظريات خودشان ديداره ای شخصی هم داشته اند؟

در يک ماه گذشته ديداری با آيت الله موسوی اردبيلی و آيت الله شبيری زنجانی داشتند و اين موارد را به صورت ابراز همدردی و همفکری در مورد اين وقايع و اين که چه بايد کرد مطرح کردند.

با مقامات اجرايی حکومت هم ديدار داشته اند؟

خير چنين ديداری نداشتند.

آقای منتظری! آيت الله خامنه ای در آخرين سخنان خود تأييد کرد که پس از انتخابات جناياتی رخ داده و بايد با اين جنايات برخورد کرد و همچنين گفته که مطمئن نيست قافله سالاران اين حرکت های اخير وابسته به بيگانه باشند. به نظر می رسد که آيت الله خامنه ای کمی مواضع خود را تعديل کرده است. به عقيده شما تغيير در لحن آقای خامنه ای ناشی از چيست؟ آيا هشدارهای مراجع در اين تغيير لحن مؤثر بوده است؟

بله، مسلم است هم هشدارها مؤثر بوده و هم جنايات بسيار بزرگ بوده است. اين که رهبری جمهوری اسلامی دستور داده زندان کهريزک را تعطيل کنند نشان می دهد که ايشان واقف شده که جناياتی رخ داده است. صددرصد مشخص است که افرادی را دستگير کرده اند و در زندان به قتل رسانده اند، اين چيزی است که هم مسئولان حکومتی اعتراف دارند و هم مردم می دانند.

غایب مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان های حضرت امام (ره)، سید حسن خمینی به مراسم نرفت

۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۰۰: سحام نیوز :‌سید حسن خمینی نوه حضرت امام (ره) امروز درمراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان های امام (ره)‌ در مرقد امام شرکت نکرد .

برای نخستین بار در سالهای اخیر، حجت الاسلام سید حسن خمینی به عنوان تولیت آستان امام خمینی، در مراسم تجدید میثاق هیات دولت که طبق سنت هرساله در هشتم شهریور ماه با حضور اعضای هیات دولت برگزار می شود، حضور نیافت.
در مراسم امروز که آخرین حضور اعضای دولت نهم در آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است، تنها محمدعلی انصاری ازمسئولان موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی حضور داشت.
گفتنی است حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تحلیف و تنفیذ احمدی نژاد حاضر نشده بود و اخبار غیررسمی حاکی از نارضایتی شدید وی از وضعیت فعلی کشور و به خصوص حوادث بعد از انتخابات است.
اخیرا اخباری مبنی بر اصرار و فشار برخی محافل سیاسی به وی برای لغو سخنرانی سیدمحمد خاتمی در شبهای قدر نیز منتشر شده بود.
تاریخ انتشار: ٧ شهريور ١٣٨٨، ١٥:٥٨

کاتوزیان: موضوع دفن افراد در قطعه 302 تنها با ذکر شماره دفن صحت دارد/ فكر نمی‌كنم موضوع به نبش قبر كشیده شود

پارلمان‌نیوز:حمیدرضا كاتوزیان با اشاره به بازدیدی كه از قطعه‌ 302 بهشت‌زهرا داشته است، گفت:«این موضوع كه افرادی در بهشت‌زهرا دفن شده و روی محل دفن آن‌ها شماره دفن به جای نام آن‌ها حك شده، صحت دارد؛ اما مسئولیت بررسی در این رابطه متوجه شهرداری یا سازمان بهشت‌زهرا نیست، بلكه باید برای مشخص شدن دقیق‌تر این مطلب از سوی پزشكی قانونی استعلام شود كه در این رابطه با مسئولان مربوطه در مجلس صحبت كردم تا مكاتباتی با پزشكی قانونی در این رابطه انجام شود و تكلیف این ماجرا نیز روشن شود.»

عضو كمیته‌ ویژه مجلس شورای اسلامی در رابطه با بررسی حوادث پس از انتخابات در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت:«در بازدید از قطعه 302 بهشت زهرا این موضوع مشخص شد كه در این قطعه تعدادی از افرادی كه به هر صورت در حوادثی فوت می‌كنند و هویت آن‌ها نامشخص است، پس از مدتی كه در پزشكی قانونی این اجساد می‌ماند و بستگان آن‌ها مشخص نمی‌شود به این قطعه از بهشت‌زهرا منتقل شده و در اینجا دفن می‌شوند.»

كاتوزیان در ادامه توضیح داد:«به طور مثال ممكن است فردی در مترو سكته كند یا نیمه‌ شب در خیابان و موقع عبور با خودرویی تصادف كرده و آن خودرو متواری شود و فرد فوت كند یا این‌كه افرادی معتاد در خیابان فوت شوند، اجساد این افراد به پزشكی قانونی منتقل می‌شود و اگر پس از مدتی بستگان آن‌ها به پزشكی قانونی مراجعه نكنند این جنازه‌ها به بهشت‌زهرا منتقل شده و در آنجا مدفون می‌شوند. از آنجا كه هویت این افراد نامشخص است روی قبر آن‌ها تنها شماره جواز دفن نوشته می‌شود، چرا كه نام آن‌ها مشخص نیست و نمی‌توان نام این افراد را روی قبرشان نوشت. البته در همین مدت تعدادی از بستگان اجسادی كه در این قطعه دفن شده و هویت نامشخصی داشتند به پزشكی قانونی مراجعه كرده و هویت این اجساد مشخص شد.»

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: «طبق توضیحاتی كه مسئولان بهشت زهرا به بنده دادند برخی از افرادی كه در این قطعه دفن شده بودند شرایط این چنینی برایشان پیش آمده بود؛ اما این‌كه لابه‌لای این اجساد، اجساد كسانی كه در حوادث اخیر كشته شده‌اند نیز وجود دارد یا نه، را بهشت‌زهرا نمی‌تواند تعیین كند به عبارت دیگر بهشت‌زهرا و شهرداری مسئولیتی در این ارتباط ندارند چرا كه وظیفه آن‌ها تنها كفن و دفن و تدفین اجساد است، بنابراین برای مشخص شدن دقیق‌تر این مطلب باید از پزشكی قانونی استعلام شود.»

وی افزود: «با این وجود در حال حاضر تعدادی از اجساد با هویت نامعلوم وجود دارد كه ممكن است بعدا بستگان آن‌ها مشخص و هویت این اجساد نیز معلوم شود؛ اما اگر این اجساد در ارتباط با حوادث اخیر بوده‌اند بهشت زهرا نمی‌تواند این موضوع را روشن كند و شهرداری متولی این مسئله نیست بلكه باید با مكاتبه با پزشكی قانونی مراحل لازم صورت گیرد.»

عضو كمیته‌ ویژه مجلس برای بررسی حوادث پس از انتخابات هم‌چنین گفت:«بنده فكر نمی‌كنم كه بررسی این موضوع به نبش قبر كشیده شود، چرا كه پزشكی قانونی به راحتی می‌تواند شفاف‌سازی لازم را در این مورد انجام دهد.»

تاریخ انتشار: ٧ شهريور ١٣٨٨

از سوی بهشتی اعلام شد:شماره حساب کمک به آسیب‌دیدگان حوادث بعد از انتخابات

۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۹

سحام نیوز : از سوی كمیته پیگیری امور بازداشت‌شدگان و آسیب‌دیدگان حوادث بعد از انتخابات شماره حسابی برای دریافت كمك‌های نقدی مردم جهت اهدا به آسیب‌دیدگان اعلام شد.
علیرضا حسینی بهشتی با اعلام این خبر به ایلنا گفت:«در پی تماس‌های مكرر شهروندان با كمیته پیگیری امور بازداشت‌شدگان و آسیب‌دیدگان حوادث بعد از انتخابات جهت كمك به آسیب‌دیدگان،این كمیته مبادرت به افتتاح حسابی به همین منظور كرده است.»
مشاور مهندس میرحسین موسوی و فرزند شهید آیت الله بهشتی خاطر نشان كرد:«مردمی كه خواهان كمك به آسیب‌دیدگان حوادث بعد از انتخابات هستند می‌توانند كمك‌های نقدی خود را به شماره حساب 8007967 بانك ملی شعبه چیذر به نام ”مجتمع نیكوكاری شهیدان رحمانی“ واریز نمایند.»

http://www.etemademelli.ir/published/0/00/73/7375/

مهمانی‌های شبانه احمدی‌نژاد در پاستور

۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۱

پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس«پارلمان‌نیوز»، اعظم ویسمه:همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و معرفی کابینه دهم به مجلس ترافیک افطاری برای جلب رای اعتماد نمایندگان در پاستور شکل گرفته است.
محمود احمدی‌نژاد این بار بدون آنکه به رایزنی با بزرگان و هیات رییسه مجلس بپردازد، به مذاکرات چند نفره با نمایندگان که بعضا از مناطق محروم و شهرستان‌ها هستند، رو آورده است.بدین ترتیب هر شب ضیافت افطاری در دفتر احمدی‌نژاد برپا است.
رایزنی‌های شبانه احمدی‌نژاد با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه کوچک در شرایطی صورت می‌گیرد که رییس دولت دهم حاضر به مشورت با نمایندگان در انتخاب وزرا نشد و احمدی‌نژاد بدون آنکه نظر مجلسیان را در معرفی کابینه خود جویا شود، وزرایش را به پارلمان معرفی کرد.
اگر در دوره گذشته چهره‌هایی چون محمدرضا باهنر، احمد توکلی و برخی دیگر از رهبران سیاسی مجلس در چینش کابینه نقش‌آفرینی کردند و با معرفی برخی از وزرا برای جلب رای اعتماد برای سایر اعضای کابینه پیشنهادی احمدی‌نژاد رایزنی گسترده‌ای با نمایندگان انجام دادند، اما اکنون با حوادثی که در انتخابات این دوره ریاست جمهوری رخ داد ترکیب سیاسی مجلس نیز تغییر یافته و دیگر احمدی‌نژاد تمایلی به امتیاز دادن به برخی از سران مجلس برای امتیاز متقابل گرفتن ندارد؛ هر چند احمدی‌نژاد که در دوره گذشته تن به لابی و مذاکره با بزرگان داده بود نیز در طول چهار سال دولت نهم، 9 وزیر را از کابینه خود برکنار کرد و مدعی شد برخی از این وزرا از ابتدا به او تحمیل شده بودند.
با حمایت چهره‌های شاخص مجلس از مهندس میرحسین موسوی، احمدی‌نژاد به جای تکیه بر بزرگان در پارلمان، شخصا وارد مذاکره با نمایندگان شده تا برای وزرای پیشنهادیش رای اعتماد کسب کند.
گرچه وزرای پیشنهادی احمدی‌نژاد این روزها اتاق به اتاق در رفت‌و‌آمد به فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف مجلس هستند اما رایزنی‌های اصلی در گردهم‌آیی‌های شبانه و ضیافت‌های افطار در دفتر احمدی‌نژاد رقم می‌خورد.
به گزارش پارلمان‌نیوز، احمدی‌نژاد تصمیم دارد این بار به جای امتیاز دادن به بزرگان مجلس(سهمی در کابینه) وارد مذاکره با نمایندگان مجامع استان‌های مختلف شود تا با حذف واسطه‌ها خواسته‌اش را از پارلمان برآورده کند.
رایزنی با نمایندگان شهرستان‌ها از جهاتی برای رییس دولت دهم آسان‌ترهم است؛ نگاه سیاسی و تخصصی که برخی چهره‌های شاخص مجلس به انتخاب وزرا دارند حذف شده و در مقابل وعده چند طرح عمرانی و رفع مشکلات حوزه‌های انتخابیه کوچک هم کار نماینده برای انتخابات دوره بعد مجلس در شهرستان را تسهیل می کند و هم بدنه مجلس را همراه با خواسته رییس دولت می‌کند.
درمهمانی‌‌های شبانه پاستور تاکنون فراکسیون مناطق محروم، نمایندگانی از استان‌های خوزستان، خراسان و شمال کشور حضور یافته اند و به گفته برخی از نمایندگان قرار است این مهمانی‌ها تا زمان بررسی صلاحیت وزرا در شب‌های آینده نیز ادامه یابد.
گرچه ترافیک مهمانی در پاستور سنگین شده اما مهمانان استقبال چشم‌گیری نداشته‌اند. حضور تقریبا یک سوم از اعضای فراکسیون مناطق محروم در ضیافت افطاری و استقبال سرد سایر نمایندگان مجامع استان‌ها میزان تاثیرگذاری این میهمانی‌ها برای کسب رای اعتماد را با چالش مواجه کرده است.
در این میان نکته جالب‌تر نارضایتی چهره‌های حامی احمدی‌نژاد از ترکیب کابینه معرفی شده است، بر اساس شنیده‌ها در راهروهای پارلمان، گرچه برخی از نمایندگان حامی دولت احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گوهای خود از رای بالا به وزرای پیشنهادی سخن می‌گویند اما در پشت پرده تلاش چشمگیری را برای عدم رای نمایندگان به برخی از وزرا به کار گرفته‌اند.
در این میان شنیده شد یکی از نمایندگان حامی دولت عنوان کرده هشت وزیر پیشنهادی فاقد صلاحیت برای کسب رای اعتماد هستند.
روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده ماراتن نفس‌گیر برای وزرای پیشنهادی برای کسب رای اعتماد از پارلمان آغاز می‌شود تا آن زمان باید منتظر ماند و دید عدم رایزنی احمدی‌نژاد با رهبران مجلس، نارضایتی حامیان احمدی‌نژاد از عدم دریافت پست و مخالفت با وزرای پیشنهادی او، تصمیمی که نمایندگان شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه کوچک رای به منافع کوچک یا رای به مصالح کشور می‌گیرند و لحن توهین‌آمیز احمدی‌نژاد به مجلسیان در آخرین گفت‌و‌گویی تلویزیونی خود با مردم چه نتیجه‌ای را به بار خواهد آورد و چه میزان از وزرا نمره قبولی کسب خواهند کرد و چه تعداد مردود خواهند شد.

اعلام آمادگی کروبی برای ارائه مستندات و معرفی افراد آسیب دیده به لاریجانی / هنوز سرنوشت بسیاری از بازداشت شدگان نامعلوم است

۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۲۳: سحام نیوز : مهدی کروبی با نگارش نامه ای سرگشاده به صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه اعلام آمادگی کرد تا بخشی از مستندات خود را درباره آنچه روی داده به او ارایه کند و در صورت تامین امنیت آسیب دیدگان برخی از انها را به وی معرفی تا نسبت به احقاق حق انها اقدامات لازم انجام شود .

سحام نیوز : مهدی کروبی با نگارش نامه ای سرگشاده به صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه اعلام آمادگی کرد تا بخشی از مستندات خود را درباره آنچه روی داده به او ارایه کند و در صورت تامین امنیت آسیب دیدگان برخی از انها را به وی معرفی تا نسبت به احقاق حق انها اقدامات لازم انجام شود .
متن کامل نامه کروبی به صادق لاریجانی به شرح زیر است :
باسمه تعالی

رئیس محترم قوه قضائيه
حضرت آيت‌الله صادق لاريجانی(دامت برکاته)
با سلام و تحيت و تبريک انتصاب جناب‌عالی به سمت ریاست خطیر قوه قضائيه و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات آن‌جناب در ماه پر برکت رمضان.
از خداوند بزرگ برايتان در اين مسؤوليت جديد و قرار گرفتن در مسندی که به موجب طبع اوليه، جايگاه انبيای الهی و اوصيای ايشان برای اجرای عدالت و احقاق حق است، آرزوی توفيق دارم.
امیدوارم که آن محقق فرزانه و تربيت يافته بيت فقاهت و مرجعیت و تقوی با ابتکار و نوآوری مبتنی بر آموزه‌‌های غنی اسلام و درک دقيق شرايط زمان و مکان و بذل مساعی جميله جهت حفظ و تقويت استقلال عدالتخانه، گامی بلند در راستای تحقق عدالت به عنوان هدف غايی اديان الهی و تضمين حقوق آحاد مردم و تحکيم اساسی ملک بردارند و کارآمدی احکام نورانی اسلام ناب محمدی و تربيت‌يافتگان آن حکمت را به اثبات برسانند.
در ادامه خاطر مبارک را مستحضر می‌دارم که در جريان انتخابات با شکوه و افتخارآفرين اخیر ملت بزرگ ايران و متعاقب آن، متأسفانه رفتارها و حوادث و ماجراهای تلخ و سنگينی از ناحيه برخی افراد غيرمسؤول و نيروهای خودسر و افراطی داغ‌تر از آش و صد البته با سوءاستفاده از خطاها و اشتباهات بعضی از مسؤولان و مراجع قانونی و در باغ سبزی که باز شده بود بر نظام و جامعه تحميل و خسارات جبران‌ناپذيری بر ملک و ملت وارد شد که موجبات خدشه‌دار شدن حيثيت نظام و ورود آسيب به باور عمومی را فراهم آورد و با کمال تأسف در 30 سالگی انقلاب اسلامی که باید شاهد به ثمر رسیدن آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی بعد از گذشت سه دهه از ایثار و فداکاری ملت شریف و عزیز ایران می‌بودیم، همگان دیدیم که چگونه برخی از نیروهای متجاسر به صورت سازمان‌یافته علاوه بر ايجاد رعب و وحشت و ضرب و جرح گسترده مردم عمدتا بی‌گناه در کوی دانشگاه، مجتمع سبحان، خيابان‌های تهران و برخی شهرستان‌ها و بازداشت‌های فله‌ای و غيرقانونی و نگهداری فرزندان عزیز اين آب و خاک در محل‌ها و اماکن مخوف و نامناسب، هزاران نفر را در معرض شکنجه و آزارهای سخت و غيرقابل جبران قرار دادند که در موارد عديده‌ای، منتهی به شهادت و نقص عضو و معلوليت پيشرفته وسنگين شد و تئوری«النصر بالرعب» برخی از تئوریسین های خشونت به منصه ظهور رسید و از این طریق فضای حاکمیت رعب و وحشت، نه تنها برای افراد گرفتار و خانواده‌ها و نزديکان، بلکه به نحوی برای کل جامعه فراهم آمد.
البته بلند شدن فریاد مظلومان و انعکاس وسیع این بی‌عدالتی‌ها در جهان، بعضا واکنش تند برخی از مقامات ارشد نظام و مطالبه جبران خسارت‌ها و ضرورت ترمیم آسیب‌های وارده به اعتماد عمومی را به دنبال داشت، ولی با کمال تأسف علی‌رغم این واکنش‌ها و پيگيری آيت‌الله شاهرودی رئیس محترم وقت قوه قضائيه و نيز اقدامات خوب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمايندگان مجلس، هنوز که هنوز است، اين اوضاع آشفته به سامان نرسيده و تا کنون هم سرنوشت برخی بازداشت‌شدگان که شبانه از خانه خود ربوده و يا به طور غافلگيرانه در خيابان بازداشت شده‌اند، نامعلوم است و هنوز هم ستادی کارآمد و پاسخگو که در قبال حال و روز بازداشت شدگان و مراجع مختلف، طرف حساب داغ‌دیدگان و آسیب‌دیدگان و زندانيان و ... باشد وجود ندارد.
هنوز هیچ‌گونه اقدام مورد قبول ملت در خصوص سوله‌های کهريزک و بازداشتگاه‌های غیرقانونی محتمل دیگر و مجازات خاطیان و متعدیان به حقوق ملت، توسط دست‌اندرکاران این بازداشتگاه‌ها به اطلاع مردم نرسیده است.
بدون تردید، عمده رفتارهای انجام شده با فرزندان ایران عزیز، نه تنها بر اساس اصول حقوق بشر مورد ادعای غرب، بلکه بر اساس موازین فقه اسلامی، قوانين و مقررات و آیين‌نامه‌های حاکم در نظام قضایی کشور جرم و خلاف محسوب می‌شوند و متعدیان از این موازین و مقررات ، ضامن می‌باشند و در هر لباس و مقامی باید به مجازات برسند.
جناب آقای لاریجانی
حضرت‌عالی واقفید که در بسیاری از موارد حقوق افراد و گروه‌ها و احزاب و ... با زير پا گذاشتن قوانين و مقررات و حقوق قانونی متهم از قبيل برخورداری از حق جلب و احضار به وسيله قاضی و احضار در ساعات روز و تفهيم اتهام در مدت معين و صدور قرار مناسب و حق استفاده از وکيل و تشکيل دادگاه با حضور هيأت منصفه تضییع شده و نمونه‌هايی از دادگاه‌های هيأتی و شبيه کشتی نوح برگزار و با ابتکاری جديد و خلاف مقررات و رویه قضایی، تحت‌عنوان کيفرخواست عمومی و تحميل لباس خاص و احضار افراد شناخته شده با دمپايی به قصد تحقير آنان در دادگاه و متعاقبا وادار کردن آنان به سخنرانی‌ و نه دفاع از خود ، ضربه‌ای سنگین به قضای اسلامی وارد شد، به طوری‌که برخی از بزرگان از این قضاوت‌ها به «وهن قضای اسلامی» تعبیر کردند.
جناب آقای لاریجانی
همان‌طوری که مستحضریداین‌جانب پس از حوادث دلخراش انتخابات و گذشته از مصاحبه ها و بیانیه های خود، نامه‌هايی را در باره مظالم روی داده برای رفع نگرانی ها و دفاع از حقوق مردم ، خدمت مسؤولان محترم کشور از جمله آيت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس محترم وقت قوه قضائيه، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسنی‌اژه‌ای وزير محترم وقت اطلاعات، جناب آقای هاشمی رفسنجانی رئیس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و دکتر لاريجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، ارسال کرده و خواستار بررسی و رسيدگی عاجل به تخلفات صورت گرفته شده‌ام حتی شفاهاً گفتگوهایی با مسئولین قضایی از جمله برادر بسیار ارجمند و دلسوز حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دری نجف آبادی دادستان سابق کل کشور و مشاور عالی جنابعالی داشتم که ایشان انصافاً با جدیت و دلسوزی ِتمام ، موضوع را پیگیری نمودند. اکنون نیز آمادگی خود را برای ديدار با شما و ارائه بخشی از مستندات و معرفی برخی از افراد آسیب‌دیده را به حضورتان در هر زمان و مکانی که صلاح بدانيد اعلام مي‌دارم، مشروط به تمهيد مقدمات مناسب و تضمين امنيت خواهان‌ها و با اميد به احقاق حق و برخورد قانونی با خوانده‌ها در هر پست و مقام در صورت اثبات جرایم آن‌ها و با اطمينان از اين‌که ترازوی عدالت ، مخصوص ضعيفان نيست و در برابر صاحبان قدرت از کار نمی‌افتد.
اکنون این آخرين نامه‌ای است که برای دادخواهی از جانب کسانی که بناحق در حوادث پس از انتخابات مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند، به حضور جناب‌عالی ارسال می‌دارم و اميدوارم که در طلیعه حضور شما بر مسند ریاست قوه قضائیه، شاهد اجرای عدالت باشيم و دیگر نیازی به این نباشد که مردم بزرگوار و رنج‌دیده ایران به صورت مستقیم مورد خطاب واقع شوند و موجبات تکدرخاطر و ناراحتی آنان بیش از این فراهم آید.
ضمنا به استحضار می‌رسانم، اخیرا در جلسه‌ای صميمی و راهگشا با حضور اعضای محترم کميته حقيقت‌ياب مجلس در دفتر اين‌جانب که انصافا با هوشياری و دقت لازم و دل‌سوزانه امور را پيگيری می‌کردند، بخشی از مستندات جرایم روی داده را به اطلاع آنان رساندم که موجب تنویر افکار و اظهار تاسف شدید آنان شد. حتی اظهارات یکی از افرادی که بنا به گفته خود ، متاسفانه مورد تجاوز قرار گرفته بود را قرائت و تقدیم آن کمیته نمودم که در آن ، گزارش برخورد یکی از مسئولان قضایی مشاهده می شد که از یک شیوه معمول و مرسوم قضایی جهت کشف حقیقت برخوردار نبود و عبارات تهدید آمیزی از سوی آن مسئول بکار رفته بود بگونه ای که اینطور به نظر می رسید ، علیه فرد آسیب دیده و له عده ای دیگر رفتار نموده و حتی فرد آسیب دیده را متهم کرده که « تو را تطمیع کرده اند» . در پایان جلسه ، اعلام آمادگی نمودم که در صورت نیاز ، اشخاص آسیب دیده را به این کمیته معرفی نمایم به شرطی که امنیت لازم برای این افراد فراهم آید تا بتوانند اظهارات خود را بدون ترس بیان نمایند .
اگر چه این نشست دارای ظرفيت همکاری، بررسی و حقيقت‌يابی مسائل تلخ پيش آمده پس از انتخابات را دارا بود ولی برای به ثمر نشستن این تلاش‌ها از جناب‌عالی انتظار می‌رود که شرایط لازم را جهت ادامه راه خطير اين کميته به نحوی فراهم آورید که اعضای محترم آن بتوانند آزادانه و با حفظ اصل بی‌طرفی سياسی مسائل را پیگیری نمایند . چرا که فشارهای سیاسی که به برخی از این افراد وارد می شود موجب شده که صحبت ها و موضع گیری های متفاوت و بعضاً مغایر با یکدیگر داشته باشند.
امیرالمؤمنین علی(ع) در فرمان حكومتي خويش به مالك اشتر فرمود: «فانى سمعت رسول‌الله(ص) یقول فى‌غیر موطن: «لن تقدس امه لایؤ خذ للضعیف فیها حقه من‌القوى غیرمتعتع‏؛ من در موقعیت‌های مختلف و به طور مکرر از رسول خدا(ص) شنیدم که می‌فرمود: هر گز به سعادت و خوشبختى نرسد ملتى که در آن حق ضعیف از قوی با صراحت و بدون لکنت زبان گرفته نشود».(1)
در پایان از جناب‌عالی می‌خواهم که با تذکر به برخی از مسؤولان قضايی و نیروهایی که با دخالت غیرقانونی در امر قضا، استقلال قوه قضائیه را مخدوش می‌کنند اهميت موضوع را تفهيم و با اخطار جدی، آنان را از ايجاد رعب و وحشت در شاکیان برای پاک کردن صورت مسأله منع کنید؛ چرا که همگان می‌دانيم بدن سالم، غذای فاسد را پس می‌زند و از این طریق، خود را از خطر می‌رهاند. از این‌رو، نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز که برآمده از تلاش‌ها و مبارزات تاریخی ملت بزرگ ایران و شهدای به خون خفته این دیار می‌باشد می‌باید بدون واهمه، افراد آلوده و فاسد را حذف و متخلفان و متعدیان به حقوق مردم را به سزای اعمالشان برساند و از این طریق موجبات پالايش درونی خویش و اصلاح ساختار خود را فراهم سازد.

والسلام- مهدی کروبی –7/6/1388
1. نهج‌البلاغه صبحى‌صالح، نامه‏53.

فرمانده پلیس تهران: هیچ کس در کهریزک کشته نشد

سرتیپ پاسدار عزیزالله رجب زاده

۱۳۸۸/۰۶/۰۷

در حالی که غیراستاندارد بودن بازداشتگاه کهریزک موجب تعطیلی این بازداشتگاه به دستور رهبر ایران شد، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ میگوید افراد بازداشت شده در مجموع بیش از سه روز هم در این بازداشتگاه نبوده اند.

سرتیپ پاسدار عزیزالله رجب زاده در گفتوگو با خبرنگاران گفت که «حدود ۱۴۰ تا ۱۴۵ نفر از بازداشت شدگان اغتشاش اخیر به علت نبود مکان به مدت سه روز در در کهریزک نگهداری شده اند و هیچ کس بدون حکم قضایی بازداشت و به این بازداشتگاه منتقل نشده و همچنین کسی در این بازداشتگاه کشته نشده است».

واژه اغتشاش عنوانی است که مقامات جمهوری اسلامی به اعتراضهای عمدتاً مسالمت آمیز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری میدهند، اعتراضهایی که در مجموع و به دلیل برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی با معترضان، به کشته شدن دست کم ۳۰ نفر، آن طور که مقامات رسمی جمهوری اسلامی میگویند، منجر شده است.

در قالب همین اعتراضها بیش از چهار هزار نفر نیز، به گفته سخنگوی قوه قضائیه، بازداشت شده اند که نزدیک به یکصد و پنجاه نفر از آنها به دادگاه معرفی شدند و دادگاه بررسی اتهامات این افراد در حال برگزاری است.

با این حال نهادهای مستقل حقوق بشری آمار کشته شدگان و بازداشت شدگان وقایع اخیر را بسیار بیش از این تعداد میدانند. علیرضا بهشتی، نماینده میرحسین موسوی در کمیته رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان، نیز در گفتوگو با رادیوفردا اعلام کرده بود که فهرست ۶۹ نفر از قربانیان این حوادث را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده است.

موضوع بازداشتگاه کهریزک از زمانی مورد توجه قرار گرفت که پس از کشته شدن محسن روح الامینی، فرزند یکی از مشاوران ارشد محسن رضایی، سعید جلیلی نماینده رهبر ایران در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که یکی از بازداشتگاهها که از استانداردهای لازم برای حفظ حقوق متهمین برخوردار نبوده است به دستور آیت الله علی خامنه ای تعطیل شده است.

یک روز بعد، کاظم جلالی، سخنگوی وقت کمیته ویژه مجلس، نام بازداشتگاه تعطیل شده را بازداشتگاه کهریزک خواند و همچنین از عزم این هیئت برای بررسی برخی مکانهای غیرقانونی دیگر از جمله بازداشتگاهی که در زیرزمین وزارت کشور قرار دارد خبر داد.

وقایع رخ داده در بازداشتگاه کهریزک از سوی محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، جنایت خوانده شد و آقای خاتمی تصریح کرد که «جنایتها با تعطیلی یک بازداشتگاه توجیه نمیشوند».

اظهارات فرمانده نیروی انتظامی تهران در مورد اینکه هیچ کس در بازداشتگاه کهریزک کشته نشده است در حالی است که پیشتر حمیدرضا کاتوزیان، نماینده تهران و عضو کمیته حقیقتیاب رویدادهای پس از انتخابات، نیز شخص اسماعیل احمدی مقدم را مسئول تخلفات و قتل در بازداشتگاه کهریزک معرفی کرده بود.

آقای کاتوزیان در حالی از وقوع قتل در بازداشتگاه کهریزک زیر شکنجه سخن گفته بود که اسماعیل احمدی مقدم هم در همان روز در گفتوگو با خبرنگاران مرگ زندانیان در کهریزک را تأیید کرده، اما آن را ناشی از شیوع بیماری دانسته بود.

علاوه بر این بازرسی نیروی انتظامی هم در نیمه مرداد ماه با صدور بیانیه ای با تأکید بر اینکه اعزام بازداشت شدگان به بازداشتگاه کهریزک «صحیح نبوده است»، از عزل و تنبیه شماری از مسئولان و مأموران این بازداشتگاه خبر داد.

«نقش پلیس در ماجرای کوی دانشگاه منفی نبود»

فرمانده نیروی انتظامی تهران، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجرای کوی دانشگاه تهران، اعلام کرد که کمیته ای در حال بررسی نقش نیروی انتظامی و لباس شخصیها در ماجرای کوی دانشگاه است.

آقای رجب زاده در عین حال گفت که «در هر صورت فکر نمیکنم پلیس در این موضوع نقش منفی داشته باشد».

به رغم این اظهارات، یکی از شاهدان عینی پس از ماجرای حمله به کوی دانشگاه گفته بود که «نیروهای ضد شورش حوالی ساعت دوی بامداد با قطع شدن تمام تلفنها در منطقه امیرآباد، وارد کوی دانشگاه شدند و محل تجمع دانشجویان را به هم ریختند و راه را باز کردند و پشت سر آنها نیروهای لباس شخصی با همراهی نیروهای پلیس به کوی دانشگاه هجوم بردند».

حمله به کوی دانشگاه تهران، در شامگاه یکشنبه شب ۲۴ خرداد رخ داد و نیروهای مهاجم در جریان این ماجرا از گاز اشک آور، تيراندازی زمينی و نارنجک صوتی استفاده کرده اند.

در ماجرای حمله به کوی دانشگاه تهران همچنین دهها دانشجوی ساکن کوی توسط نیروهای ویژه و لباس شخصیها بازداشت شدند.

حمله به کوی دانشگاه از سوی آیتالله خامنه ای رهبر ایران، تخلف خوانده شد و وی در این باره گفت: «در حادثه كوى دانشگاه تخلفات بزرگى انجام شده كه پرونده ويژهاى براى آن تشكيل شده تا مجرمان بدون توجه به وابستگى سازمانى به مجازات برسند».

«یگان ویژه راه فرار را به مردم نشان میداد»

فرمانده پلیس تهران همچنین گفت که نیروی انتظامی پس از انتخابات در سه لایه مأموریت خود را انجام داده است که در مرحله اول پلیس انتظامی هر جا که تجمعی شکل میگرفت کار انتظامب خشی را برعهده داشت و اجازه درگیری با دیگران را نمیداد.

آقای رجب زاده اشاره کرد که در لایه دوم، زمانی که وضعیت از توان نیروهای انتظامی خارج میشد، یگان امداد وارد عمل میشد. این مقام ارشد انتظامی همچنین تصریح کرد که مسلماً برخورد یگانهای امداد نسبت به مأموران انتظامی محکمتر و آمرانه تر بود.

وی لایه سوم مأموریت نیروی انتظامی را زمانی دانست که «اغتشاشات به آشوب میرسید» و یگان ویژه در این زمان وارد عمل میشد.

آقای رجب زاده هدف عملیات یگانهای ویژه را پراکنده کردن جمعیت، دستگیری عوامل اصلی و تخریبگر، و تأمین امنیت منطقه عنوان کرد و گفت که یگان ویژه با کسی شوخی نداشت، اما در عین حال راههای فرار را هم به مردم نشان میداد.

فرمانده پلیس تهران در عین حال ضرب و شتم افراد بیگناه توسط مأموران انتظامی را مورد تأیید پلیس ندانست و گفت که «اگر شکایاتی در این رابطه صورت گرفته باشد، برای مأموران خاطی در بازرسی ناجا پرونده تشکیل شده و برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت».

Friday, August 28, 2009

آیت‌الله منتظری: این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی!

9:28 عصر چهارشنبه، 4 شهریور 1388

مرجع بزرگ تقلید شیعیان، حضرت آیت‌الله منتظری در پاسه به نامه ۲۹۳ تن از نخبگان ضمن انتقاد شدید از وضع موجود کشور نوشت: این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی. متن کامل این نامه که در سایت شخصی ایشان منتشر شده را در زیر می‌خوانید:


بسم الله الرحمن الرحيم

( انما يوفى الصابرون اجرهم بغير حساب )

حضور محترم برادران و خواهران عزيز، روشنفكران و نخبگان محترم
پس از سلام و تحيت ; در رابطه با نامه ارسالى مورخ 1/6/88 آن عزيزان ، ضمن قدردانى و ارج نهادن به ايثارگرى و شهامت و پايدارى شما و ملت بزرگوار و عزيز ايران ، معروض میدارم كه اينجانب بارها تذكرات و پيشنهادهايى را براى بيرون رفتن از اين بحران ويرانگر ارائه نموده ام ، ولى ظاهرا حضرات براى رسيدن به مقاصد دنيوى خويش چنان چشم و گوش و دل بر حقايق بسته اند كه نه مِبينند و نه مِشنوند، ولى از آنجا كه هنوز مبارزات با رژيم گذشته در اذهان بسيارى از افراد زنده است و در ميان سردمداران حكومتى بعضا كسانى هستند كه خود طعم شكنجه و زندان و... را چشيده اند اينجانب هنوز نا اميد نيستم و اميدوارم تا كاملا دير نشده مسئولين امر به خود آيند و بيش از اين وجهه نظام جمهورى اسلامى را در بين توده هاى زجر كشيده و سيلى خورده ايران و در سطح جهانى خدشه دار نكنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند.

دين اسلام ، دين كامل الهى است و در آن آزادى عقيده و بيان چنان روشن و واضح است كه قرآن كريم در مورد اصل پذيرش دين مى فرمايد: ( لا اكراه فى الدين ) يعنى زور و اجبارى در پذيرش دين نيست ; و بايد پذيرفتن اصول دين با استدلال و برهان باشد. و سيره و روش رسول خدا(ص ) و ائمه معصومين (ع ) نيز اين گونه بوده كه مردم در كمال آزادى و بدون لكنت زبان و بدون هيچگونه ترس و واهمه اى درباره مسائل انتقاد و اظهارنظر نمايند. بزرگترين ستم و ظلم به اسلام عزيز رفتار مستبدانه با مردم تحت عنوان حكومت دينى و اسلامى است .

اميدوارم مسئولين امر از اين راه انحرافى كه در پيش گرفته اند دست برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استيفا نمايند، خسارات را جبران نموده و بى گناهان را بيش از اين در زندان نگه ندارند، و با پايان دادن به سناريوهاى نمايشى دادگاهها و پخش اعترافات آنچنانى بيش از اين قضاء اسلامى را مسخره نكنند; و يا لااقل شجاعت اين را داشته باشند كه اعلام كنند اين حكومت نه جمهورى است و نه اسلامى و هيچ كس هم حق اعتراض و اظهارنظر و انتقاد ندارد.

اميدوارم خداوند كريم در اين ماه مبارك رمضان همه ما را از كجروى ها باز داشته و مشمول هدايت هاى مستمر خويش قرار دهد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

4 شهريور ماه 1388
قم المقدسة - حسينعلى منتظرى
منبع: سایت دفتر آیت الله العظمی منتظری

سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای جبهه اصلاحات:

12:03 صبح جمعه، 6 شهریور 1388

سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای جبهه اصلاحات:

در صحنه می‌مانیم و «تغییر» را پیگیری می‌کنیم

سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای جبهه اصلاحات ضمن تاکید بر حضور قوی‌تر اصلاح‌طلبان در صحنه و ادامه تلاش بیشتر با وجود هزینه‌ها برای «تغییر» کم‌هزینه در کشور، تاکید کرد که انتظار مردم، تشکیل دادگاه‌های علنی برای رسیدگی به جنایات مسلم و مشمئز کننده‌ای چون به رگبار بستن مردم و دستگیری‌های غیرقانونی است.


به گزارش موج سبز آزادی به نقل از روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی، اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با رییس جمهور سابق کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی ‌ضمن تشکر از حضور و بیان نقطه نظرات اعضای این شورا و آرزوی برخورداری همگان از برکات ماه مبارک رمضان تلاش و فعالیت مستمر جبهه اصلاحات را ستود.

وی گفت:«:لازم می‌دانم بر این نکته تأکید کنم که اصلاح‌طلبان چه در قالب جمع حاضر و چه در قالب سایر تشکلها، باید با قوت در صحنه حضور یافته و به فعالیت خود ادامه دهند.»

رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد:«آنچه که در این ایام رخ داده خود دلیلی است محکم برای حضوری قوی‌تر در صحنه با شعار اصلاح طلبی؛ چرا که ما همه دلبسته به انقلاب هستیم نه پشیمان از انقلاب.»

وی با بیان اینکه«انقلاب اسلامی‌ایران یکی از مهم‌ترین فرازهای تاریخی ایران زمین است»، اظهار داشت:« این انقلاب مایه افتخار ما ایرانیان است، حرکتی مردمی‌ برای رسیدن به استقلال، آزادی و پیشرفت، در عین پایبندی به موازین دینی با هدایت رهبری بزرگ.»

خاتمی افزود:« آنچه موجب می‌شود اصلاح‌طلبان قوی‌تر از قبل در صحنه بمانند این است که امروز مدعیان و احیانا متصدیان بی‌اعتقاد به انقلاب و راه امام(ره) و یا افرادی که از انقلاب پشیمان‌اند با تمام قوا در صدد مسخ و تحریف انقلاب‌اند، اگرچه در ظاهر خود را انقلابی می‌دانند.»

وی یاد آور شد:«جمهوری اسلامی‌ در عصر پذیرش اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و عصر نفی استبداد و خودکامگی به عنوان شاهکار حرکت آزادی‌خواهی مردم ایران به رهبری حضرت امام(ره) مطرح شد و با تکیه بر رأی مردم به عنوان محور و مدار در کنار ارزشهای اسلامی ‌به سرعت نگاه‌ها را به خود معطوف ساخت.»

رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«آنچه امروز مایه نگرانی است خطری است که جمهوری اسلامی‌، یعنی هم جمهوریت و هم اسلامیت را تهدید می‌کند.»

رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها تصریح کرد:« امروز باید مصمم‌تر از پیش بر خواسته به حق جنبش اصلاح‌طلبی یعنی "تغییر" پای فشاریم. مراد ما از تغییر همانگونه که از ابتدا گفتیم و در انتخابات اخیر هم بر آن تأکید کردیم بازگشت دوباره به اصول قانونی اساسی و آرمانهای امام و انقلاب است.»

وی در ادامه اظهار داشت:« مگر آنچه مردم در انتخابات فریاد زدند چیزی جز این بود؟ مگر مردم چیزی جز حاکمیت رأی مردم و عدالت و کرامت انسان و اخلاق و بازگشت به اصول قانونی اساسی و حتی بازگشت به مسیر رسیدن اهداف سند چشم انداز مطالبه کردند؟»

رئیس جمهور سابق کشورمان افزود:« تمامی ‌آنچه امروز نظاره‌گر آن هستیم، انگیزه‌ای بسیار قوی است برای پافشاری مردم بر خواسته‌های به حق خویش و مایه قوت و اعتبار بیشتر جنبشی که خواستار تغییر جهت‌گیری نظام به سمت احیاء اصول متروک و زیر پا گذاشته شده قانون اساسی و ارزشهایی است که از امام آموخته‌ایم.»

سید محمد خاتمی تاکید کرد:«امروز هم سخن ما این است که "شائبه بی‌اثر شدن رأی مردم در نظام باید برطرف شود و اعتماد خدشه دار شده مردم به عنوان مهم‌ترین پایگاه و پشتوانه اعتبار نظام به سرعت ترمیم شود."»

وی ادامه داد:« اتفاقاً این حرف حرف انقلابی است و هرکس خلاف آن را دنبال کند، بر ضد انقلاب و مسیری که امام و مردم در انقلاب برگزیدند، حرکت می‌کند.»

رئیس دولت اصلاحات با اشاره به حوادث بعد از انتخابات، اظهار داشت:« بی‌اعتنایی آشکار به نظر خیرخواهان و برخوردهای نامناسب زیان‌های هنگفتی را متوجه نظام ساخت؛ دشمنی با انقلاب و نظام امری است که همواره پس از پیروزی انقلاب به اشکال نظامی، تبلیغاتی و سیاسی و ... وجود داشته و دارد، اما تلاش برای نسبت دادن حرکت آرام و متین مردم در اعتراض به نتایج انتخابات به اغتشاشی که عامل بیرونی دارد اشتباهی بسیار بزرگ و توهمی‌ زیان‌بار وپرهزینه برای نظام بود.»

رئیس بنیاد باران یادآور شد:«از ابتدای استقرار جمهوری اسلامی ‌در ایران، بزرگترین هدف دشمنان نظام جدایی مردم از حکومت و حذف سرمایه‌های اجتماعی کشور بوده است.»

خاتمی ادامه داد:« آیا آنچه امروز شاهد آن هستیم و همه خیرخواهان نسبت به وقوع آن هشدار داده‌اند جز این است که چهره نظام در جهان غیرمنطقی، خشن، ناسازگار با معیاری مسلم انسانی و اخلاقی، بی‌اعتنا به رأی مردم و حتی بی‌اعتنا به قوانین و موازین خود نشان داده می‌شود؟»
رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:«تهاجم یک طرفه به مردم و نیروهای مورد علاقه مردم و تبلیغات ناجوانمردانه تمامی‌ دستگاه‌ها و تریبونهای در دست حکومت بر علیه چهره‌های محبوب و ارزشمند کشور و وابسته نشان دادن اعتراضات مردمی ‌به جریانات پلید و خطرناک تنها با هدف توجیه برخوردهای خشن، غیر قانونی و انحصار طلبانه است.»

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:«آنچه تاکنون رخ داده از جمله برگزاری دادگاه‌های کذایی از سوی هیچ یک از علمای بزرگ دینی، نخبگان حوزه و دانشگاه و جامعه و فرهیختگان، جریان‌های مستقل سیاسی و حتی افکار عمومی‌ مورد پذیرش و تأیید قرار نگرفته است و این خود نشانگر اشتباه بزرگی است که رخ داده است.»

خاتمی یادآور شد:«حقوقدانان برجسته و فرهیختگان جامعه، به اتفاق روند بازداشت‌ها، نگهداری دستگیرشدگان، برخورد با خانواده‌ها و وکلای آنها و برگزاری دادگاه را با استدلالهای روشن حقوقی زیر سؤال برده‌اند و این هشداری است جدی به نظام که به فکر چاره‌اندیشی باشد.»

رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد:«جریانی خاص امروز به هر روشی و با هر نسبت ناروایی قصد دارد چهره‌های خوش سابقه نظام را به جرم دفاع از حقوق مردم دشمن معرفی کند! این مایه سرافکندگی است که کسانی امروز به خاطر دفاع از حقوق مردم و خواست تطبیق روش‌ها با اصول قانون اساسی، آیین دادرسی و حقوق شهروندی مورد حمله‌ای اینچنین ناجوانمردانه قرار گرفته‌اند.»

وی ادامه داد:« تریبون مقدس نماز جمعه در اختیار عده‌ای قرار گرفته که به شخصیتهای برجسته نظام و مراجع بزرگوار شیعه اهانت کرده و حتی در مقام دادستان خواستار برخورد با آنان می‌شوند، حال آنکه خود در پیشگاه وجدان عمومی ‌متهم به خیانت در امانت‌اند. مگر همین‌ها نبودند که با گستاخی تمام مرجعی بزرگوار را که افتخار عالم تشیع است دست نشانده انگلیس معرفی کردند؟و بحمدالله در نزد مردم هم از اعتباری برخوردار نیستند.»

خاتمی سپس به برخوردهای دستگاه قضائیه با فعالان سیاسی و مردم بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت:«در جریان حوادث پس از انتخابات به آیت الله شاهرودی که برایشان احترام قائلم تذکر دادم و ایشان را به عنوان مسؤول قوه قضائیه مورد خطاب قرار داده و خواستار رعایت اصول قانون اساسی و موازین آئین دادرسی و حقوق شهروندی در برخوردها شدم و اینکه جلو با اهانت‌ها، دستگیری‌ها و نگهداری‌های غیرقانونی متهمان و برگزاری دادگاه‌های ناسازگار با موازین را بگیرند، شدم و صد افسوس که ایشان در پایان دوران مسئولیتشان که به اعتقاد من می‌توانستند بسیار پرشکوه‌تر منصب را ترک کنند نخواستند یا نتوانستند اقدام کنند.»

رئیس بنیاد باران افزود:«حرفی که امروز هم خواست مردم و ما از رئیس محترم جدید قوه قضائیه است، جلوگیری از سم‌پاسی و فضاسازی برای تخریب افراد با نسبت های ناروا و یک سویه خلاف قانون و شرع و نیز رعایت موازین از جمله آیین دادرسی در بازداشت و محاکمات است.»

به گفته رئیس‌جمهور سابق کشورمان، نمی‌توان براساس اعترافاتی که به اصل آن اشکالات جدی حقوقی و قانونی وارد است یک سویه همه را مورد تهاجم قرار داد، بی آنکه کوچکترین حقی برای دفاع در نظر گرفته شود.

خاتمی تصریح کرد:«از سوی دیگر انتظار مردم تشکیل دادگاه‌های علنی برای رسیدگی به جنایات مسلم و مشمئز کننده‌ای است که همگان شاهد آن بوده‌اند از جمله به رگبار بستن مردم در خیابان‌ها، دستگیری‌های خلاف قانون، بازداشتگاه‌های غیر استاندارد، جنایات مسلمی‌که مورد اعتراف همه است و آنچه که موجبات لطمات سنگین روحی به ملت و خدشه به اعتماد عمومی‌شده است. آیا این بود آن چهره اسلام رحمانی که مدعی دفاع از اخلاق و حقوق اساسی مردم و آزادی بیان و امنیت در جامعه بود؟!»

وی با بیان اینکه «متأسفانه در جریان انتخابات و وقایع پس از آن انحرافات بسیار بزرگی وجود داشته و دارد»، افزود:« رسالت اصلاح‌طلبان و تمامی ‌خیرخواهان جامعه مقابله با این انحرافات برای حفظ اصول واقعی نظام و ترمیم اعتماد مردم است و در این راه پرداخت هیچ هزینه‌ای زیاد نیست و ما هم از هیچ هزینه‌ای دریغ نخواهیم کرد تا انشاء‌الله انقلاب با کمترین هزینه به مسیر اصلی خود بازگردد و راه خود را ادامه دهد.»

سید محمد خاتمی تصریح کرد:«به صراحت تأکید می‌کنم حذف دلبستگان به انقلاب با این عناوین بی‌اساس بزرگ‌ترین توطئه علیه انقلاب است و نتیجه آن سوق دادن نیروهای اجتماعی به سوی جریاناتی است که با اصل انقلاب و نظام در تعارض‌اند.»

رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها سپس گفت:« همواره سخن ما در مجامع بین‌المللی دفاع از اسلام به عنوان مدافع حقوق مردم و ارزش‌های انسانی بود و الگو و نمونه کار جمهوری اسلامی ‌ایران بود در مقابل سایر جریان‌هایی متحجر، افراطی و ضد انسانی که به نام اسلام شکل گرفته بود؛ اما با این رفتارها چه جای دفاعی باقی گذاشته‌اند؟»

وی تاکید کرد:« ما باید علی‌رغم تمام فشارهایی که برای بیرون کردن اصلاح‌طلبان و عقلای منصف از صحنه وارد می‌شود در صحنه بمانیم و با فریاد زدن، تذکر دادن و مذاکره هزینه‌ها را برای بازگشت انقلاب به مسیر اصلی خود کاهش دهیم.»

سید محمد خاتمی خاطر نشان کرد:«ان‌شاء‌الله مسئولان نظام هم با پایان دادن به روشهای غلط و آزادی زندانیان و پایبندی به موازین و اصول قانون اساسی و برخورد جدی با خاطیان و جنایتکاران اصلی این راه را هموار سازند و اعتماد لطمه خورده مردم را با تدبیر و حسن نیت ترمیم کنند.»

در این دیدار اعضاءشورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر لزوم حفظ ارزشها و موازین انقلاب و راه امام (ره) تاکید کردند و تلاش همگانی برای حفظ ارزشها و مصلحت کشور را لازم دانستند.

آنها همچنین لزوم ارتباط با مراجع عظام، علما و نخبگان جامعه و تعامل با مجلس و قوه قضاییه را مورد تاکید قرار دادند و از محاکمات فرمایشی که بر خلاف موازین است اظهار نگرانی کردند.

اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کردند که پیگیری جنایت‌هایی که در جریان انتخابات و بعد از آن صورت گرفته از جمله فجایعی که در بازداشت‌گاه‌هایی چون کهریزک رخ داده،امری ضروری است و تسامح نسبت به آن به نظام و کشور لطمه‌های جبران ناپذیری وارد می‌آورد.

آنها همچنین اعلام خطر کردند که برخورد با نیروهای متعهد و البته معترض و حذف آنها بخصوص در دانشگاه‌ها می‌تواند ابتکار عمل را در اختیار بیگانه قرار دهد و پیگیری مطالبات به حق مردم نباید مورد غفلت قرار گیرد.

ديدار مهم آيت الله بيات زنجانی و آيت الله صانعی؛ پرونده سازی بولتن نويسان برای دختر مرجع تقليد، وبلاگ فرزند آيت الله بيات

ه گزارش وبلاگ شخصی محسن بيات ، روز گذشته چهارم شهريور ماه آیة الله بيات زنجانی يکی از مراجع تقليد معترض به کودتا ۲۲ خرداد ، به ديدار آیة الله صانعی يکی از بزرگترين مراجع تقليد شيعيان رفت.
اين ديدار پس از سخنان شجاعانه اخير آیة الله صانعی عليه جنايات کودتاچيان و حملات برنامه ريزی شده روزنامه ها و سايت های دولت کودتا عليه اين مرجع بزرگ تقليد ، برگزار شد.

ديدار آیة الله بيات از آیة الله صانعی در راستای حمايت اين مرجع تقليد از سخنان شجاعانه آیة الله صانعی و مخالفت شديد اين دو مرجع تقليد شيعيان با دولت کودتا ارزيابی ميشود.
همچنين روز گذشته فقيه عاليقدر آيه الله العظمی منتظری در پاسخ به نامه ۲۹۳ تن از فعالان سياسی و روشنفکران ، دادگاه های اخير را نمايشی و باعث وهن قضای اسلامی دانسته و از مسئولان خواسته اند که به اين سناريوها و نمايش ها پايان دهند.
مرجع بزرگ تقليد شيعيان، حضرت آيت‌الله منتظری ضمن انتقاد شديد از وضع موجود کشور اعلام کرده اند که : « اين حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی ».
همچنين بنا به آخرين پست وبلاگ شخصی محسن بيات ، در بولتن يکی از نهاد های امنيتی برای دختر آیة الله بيات پرونده سازی شده است.
بولتن نويسان در حالی مدعی شده اند که يکی از دختران آیة الله بيات در آلمان بی حجاب رويت شده است و با يک تيم مستند ساز آلمانی هم همکاری داشته است ، که محسن بيات اساسا از سفر خواهرانش به آلمان خبر ندارد و خبر جعلی سفر خواهرش به آلمان را برای اولين بار در بولتن کودتاچيان خوانده است.
متن کامل آخرين پست وبلاگ محسن بيات را در زير ميتوانيد بخوانيد:
« برای احوالپرسی با آيت الله صانعی، همراه با ابوی سری به دفتر ايشون زديم تا هم ديداری رو تازه کنيم و هم بخاطر وقايع اخير، ابوی با ايشون صحبت هائی رو داشته باشند.
آقا مجتبی يکی از دوستای خوب من، اونجا بود و به محض ديدن من، از من خواست تا به گوشه ای بريم تا مطلبی رو به من البته به صورت خصوصی بگه.
وقتی که کمی از جمع دور شديم، اون بنده خدا دست کرد توی جيبش و کتابچه ای رو درآورد و به من گفت: اين رو ديدی شما؟ و من گفتم: نه، چی هست؟ و ايشون ادامه داد: ببينيد جالبه، به خدا اين رو که ديدم فهميدم اينها چقدر بی تقوان، واقعاً بی تقوان .... و کتابچه رو بدست من داد. اين که عرض می کنم کتابچه، چونکه ظاهرش به کتابچه می موند ولی وقتی که روش عبارت محرمانه رو ديدم، فهميدم که بولتن يک ارگانی يا سازمانی، جائيه. بازش کردم و ديدم که کمی راجع به مساجد و اينور و اونور نوشته و خلاصه با يک تورق عادی، چيزی دستگيرم نشد. آقا مجتبی که متوجه اين موضوع شد، اون کتابچه رو گرفت و ورق زد و به صفحه ای رسيد و گفت: اينجا رو بخون. عين مطلب رو واو به واو يادم نيست ولی مفهوم اين بود که خواهر من(معلوم هم نبود کدومشون مورد نظر نويسنده بوده) در آلمان!!! بی حجاب رويت شده و با يک تيم مستند ساز آلمانی هم، همکاری داشته و خلاصه در قم هم همينطور و(آلمان، خواهر من و اصلاً کی و چه تاريخی و به چه مناسبت؟) ....
گفتم: می تونم اين رو داشته باشم؟ و مجتبی در حاليکه کتابچه رو می بست و توی جيبش می گذاشت به من گفت: اين نه، ولی صبح، يک نسخه اش رو برات می آرم.....
توی ماشين نشستيم و داستان رو برای ابوی نقل کردم. ايشون هم فرمودن: صبح من ببينم چيه.. و من در ادامه با لبخندی به ايشون گفتم: جالب بود که توی کتاب نوشته بود لطفاً مطالعه کنيد و برای کسی هم نقل نکنيد. »

عبادی: انقلاب مخملین جرمی «من درآوردی» است

شرین عبادی؛ برنده ایرانی جایزه صلح نوبل

۱۳۸۸/۰۶/۰۶

شیرین عبادی، حقوقدان، وکیل دادگستری و برنده جایزه صلح نوبل، در گفت‌وگو با رادیو فردا، محاکمه شماری از شخصیت‌های اصلاح‌طلب، روزنامه‌نگاران و دیگر افرادی را که در ناآرامی‌های پس از دور دهم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند، را محکوم کرد. خانم عبادی محاکمه این افراد را، که روز سه‌شنبه چهارمین جلسه آن با حضور شماری از اعضای بازداشت شده حزب مشارکت برگزار شد، یک نمایش می‌خواند و می‌گوید که اعترافات مطرح شده در این دادگاه «تئاتر مانند»، هیچگونه ارزشی ندارد.

  • رادیو فردا: خانم عبادی، پس از برگزاری چهار جلسه دادگاه بازداشت‌‌شدگان رخدادهای انتخاباتی، این دادگاه‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شیرین عبادی: این دادگاه‌ها بر اساس قوانینی که در جمهوری اسلامی به تصویب رسیده، و شیوه محاکمه و بازجویی و دستگیری در آن مشخص شده، کاملاً غیرقانونی است و می‌شود آن را «تئاتر دادگاه» نامید. دادگاهی که علنی اعلام شده اما حتی خانواده زندانیان حق ندارند که در آن وارد شوند.

دادگاهی که قرار است عادلانه بوده باشد، اما پشت پرده مسائل بسیار زیادی است که بازگو کردن آن ساعت‌ها وقت می‌برد. خلاصه بگویم: این دادگاه‌ها را که نمایش و تئاتری است از عدالت، نه مردم ایران قبول دارند و نه مردم دنیا. «عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند».

  • به نظر می‌رسد که کیفرخواست و تمام پرونده، بر اساس اعترافات زندانیان است که مشخص هم نیست تحت چه شرایطی از آنها گرفته شده. آیا اینگونه اعترافات اصلاً می‌تواند در دادگاه ارزش حقوقی و قانونی داشته باشد؟ اصلاً ارزشی دارد؟

شیرین عبادی: اعترافاتی که فرد در حالتی که در زندان و بدون دسترسی به وکیل و سایر حقوق انسانی خودش که در قانون ایران هم پیش‌بینی شده، انجام می‌دهد، فاقد هرگونه اهمیت است. از سوی دیگر قاعده‌ای هست که هم اسلام آن را قبول دارد هم حقوق غربی: اقرار در امر کیفری، طریقیت دارد و نه موضوعیت. یعنی می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که حتی اگر در کمال شرایط مناسب، شخص اقرار کند، انسان را به سوی عدالت رهنمود شود و برخلاف امر حقوقی تنها دلیل نمی‌تواند باشد.

یک مثال می‌زنم. فردی را می‌گیرند و او در کمال آرامش و در حضور وکیلش و در حضور صدها فرد دیگر اقرار می‌کند که مرتکب قتل شده است. آیا دادگاه باید فقط به این قتل رسیدگی کند و به این اقرار و دنبال این احتمال نرود که او مثلاً برای اینکه پسرش که قاتل است، از مجازات نجات بدهد پسر را، خودش چنین اقراری کرده؟

مسلماً این، هم در اسلام و هم در حقوق اروپایی است که اقرار موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد. یعنی موضوع را اثبات نمی‌کند بلکه یکی از راه‌هایی است که حتی اگر اقرار با صحت و سلامت و با هزار شرط و شروط اخذ شده باشد، بازهم دلیل تنها نیست.

چه برسد در یک محاکمه نمایشی که تمامی پرونده بر اساس اقرار عده‌ای اسیر که در شرایط بسیار ناگوار و بدون دسترسی به وکیل و در شرایط ایزوله و بعضاً، آن طور که اطلاع دارید، برخی از آنها را با پرونده‌سازی‌های کذبی که قبلاً برایشان درست کردند و به رخ‌شان می‌کشند در بازداشتگاه‌ها که آنها را وادار با اعترافات دروغین می‌کنند.

  • در همین زمینه یکی از کسانی که در دادگاه به «اشتباهات» خود اعتراف کرد، آقای سعید حجاریان بود که گفته می‌شود تحت فشار و دارو مجبور شده در دادگاه حاضر شود و این حرف‌ها را علیه خودش بزند.

شیرین عبادی: نمایشی که از اقرار کسی چون سعید حجاریان که ۳۰ سال برای جمهوری اسلامی زحمت کشیده، و حتی در شرایط جسمی [مناسب] نیست که بتواند آنچه که برایش نوشته‌اند، از رو بخواند، این جز نموداری از متأسفانه فساد دستگاه قضایی چیزی نیست. هر قاضی که بخواهد به اینگونه اعترافات اعتبار بدهد، جز اینکه آبروی خودش را ببرد، هیچ چیز دیگری نیست.

  • اتهام اصلی که مطرح شده، اتهام انقلاب مخملی و کودتای مخملی است. آیا اصلاً این براساس قوانین ایران جرم محسوب می‌شود؟

شیرین عبادی: انقلاب مخملین یعنی چه؟ یعنی اینکه عده‌ای می‌خواهند از طریق مسالمت‌آمیز، تغییری در وضعیت سیاسی و اجتماعی یک جامعه به وجود بیاورند. فلسفه احزاب سیاسی در دنیا همین است.

یعنی وقتی یک حزب سیاسی ایجاد می‌شود برای این است که با طرفداران خودش، با برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، مردم را متوجه کند که می‌شود، به شیوه بهتری هم زندگی کرد. اگر توانست طرفدارانش را بیشتر کند، مقبولیتش را در جامعه بیشتر کند، پای صندوق رأی مردم به آن رأی می‌دهند.

مفهوم انقلاب مخملی، همان آزادی احزاب است که در ایران جرم شناخته شده است. ضمناً ما چنین جرمی در قانون نداریم. اینها جرائم «من درآوردی» است که عده‌ای را به آن متهم کردند. هدف نهایی در این دادگاه این بود که انتخابات واقعی بود و رئیس جمهور، حتی بیش از آقای خاتمی که ۲۲ میلیون رأی آوردند، رأی آورده است. فقط برای همین مسئله بوده و متأسفم که برای اثبات چنین مسئله ساده‌ای، این چنین نمایشی به راه افتاده است.

ابطحی وب نوشته ها را در زندان به روز کرد

۵ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۲:۱۸: سحام نیوز :‌ محمد علی ابطحی که بیش از هفتاد روز است در زندان به سر می‌برد، سرانجام اجازه یافت تا وبلاگش یعنی «وب‌نوشت» را که پیش از بازداشت هر روز مطلب تازه‌ای در آن می‌نوشت را به روز کند.

سحام نیوز :‌ محمد علی ابطحی که بیش از هفتاد روز است در زندان به سر می‌برد، سرانجام اجازه یافت تا وبلاگش یعنی «وب‌نوشت» را که پیش از بازداشت هر روز مطلب تازه‌ای در آن می‌نوشت را به روز کند.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، محمد علی ابطحی در مطلبش که همراه با عکسی از او منتشر شده، نوشت:
امروز هم رفته بودم اطاق بازجوئی. زندان است و باز جوئی های مکررش. بازجو اطاقش را عوض کرده بود. همان بازجوئی که بارها گفته ام خیلی باهم دوست هستیم. کنار میز اطاقش دو دستگاه کامپیوتر وصل به اینترنت بود. لب تاپ خودم را هم که شب دستگیری از منزل آورده بودند کنارش دیدم. نا خود آگاه آهی کشیدم. بازجو پرسید چرا آه؟ گفتم یاد وب نوشت افتادم. که دو ماه و ده روز است از آن بی خبرم.. یک وقتی سایتم جزئی از خانواده ام بود. بازجو گفت از همین امروز می توانی از همین جا آن را بنویسی و منتشر کنی. برای یک لحظه شوکه شدم. دیدم شوخی نمی کند. فکر کردم این هم تجربه ای است. تجربه ی وبلاگنویسی از داخل زندان. گفتم طبعا زندان شرایط خودش را دارد. باید ملاحظات و کنترل شما را بپذیرم ولی آن چه که می نویسم باید حرف های خودم باشد. شما فقط می توانید بگوئید بعضی چیز ها را ننویس. قبول کرد. توکل بر خدا شروع کردم به نوشتن. نمیدانم آیا هر روز اجازه میدهند یا گاه به گاه. هروقت اجازه دادند می نویسم. عجالتا روز اولی چند نکته را مطرح میکنم.
1- می دانم این دور وبر من و در این اطاق های اطرافم خیلی از دوستانم زندانی‌اند. جسته گریخته بعضی اسامی را شنیده ام. فکر میکنم همه در سخت بودن زندان شریکیم و از اینجا بودن گیجیم. ولی می توانیم بفهمیم که چرا ما را گرفته اند. وقتی سران اصلی را نمی توانند بگیرند مارا که به زعم آنها می توانستیم سران را پشتیبانی کنیم و حرف بزنیم و بعضی ها که تشکیلات دارند، تشکیلات را به کار بگیرند، گرفته اند تا آشوبی که از توهم تقلب در حال شکل گرفتن بود مهار شود. اما گمان می کنم اکثر اینهائی که زندانند می دانند که نه تقلب تعیین کننده ای صورت گرفته ونه آشوب اجتماعی به نفع مردم ایران بوده ونه کسانی که این آشوبها را آفریدند و تشویق کردند دلشان برای مردم ایران می تپیده. این بحرانی است که به اعتقاد من روح زندانیان سیاسی این ماجرا را اذیت می کند. امیدوارم تصمیم گیران این نکته را درک کنند و این مجموعه را زودتر آزاد کنند تا با آزادی این دیدگاه هایشان را در جامعه مطرح نمایند. همان مطالبی که من سه هفته پیش وقبل از دیگران در دادگاه اعلام کردم و در روزهای آینده توضیح بیشتری میدهم.
2- ماه رمضان هر ساله تا نزدیک صبح پای کامپیوتر بودم. امسال که تنهائی داخل اطاقم می نشینم وکتاب ودعا و قرآن میخوانم، معنویت ویژه ای به دست آورده ام ولی نمیتوانم انکار کنم که برای تک تک خوانندگان وبنوشت دلم تنگ شده است.شنیده ام اهالی عالم مجازی خیلی ابراز لطف کرده اند. ندیده ام ولی خیلی ممنونم و از همه تون التماس دعا دارم.
3- دلم برای خانواده ام خیلی تنگ شده. در این مدت فاطمه لیسانس گرفت. مبارکش باشدو امیر علی نوه گلم راه افتاده. مبارک فائزه باشد و فریده تابستانش را منتظر من ماند و فهیمه، همسرم بار همه را به دوش کشید. با آنها گاهی تماس تلفنی و چند بار دیدار حضوری داشته ام. خیلی برایم دعا و تلاش کرده اند. شماهم دعا کنید. تنهائی بد جوری دردناکه.
4- مثل همون موقعی که آزاد بودم مخلص همه تون هستم.

فن آوری سایفون؛ برای گذشتن از سد ف تر

منبع: رادیو فردا

۱۳۸۸/۰۶/۰۵
با استفاده از این فن آوری، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فن آوری، به شما اجازه میدهد تا به وبسایت رادیو فردا و دیگر وبسایت هایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ورود به «سایفون» بر اساس آنچه در راهنما آمده عمل کنید و از سد فیلترینگ بگذرید.

اینجا را کلیک کنید
http://tinyurl.com/nlh2dv

دوستان عزیز - اگر به لینک بالا بروید
و کلیک کنید از طریق فیلتر شکن وارد وبسایت رادیو فردا میشویدو از آنجا میتوانید با تغییر "آدرس بار" به سایت های دیگر هم بروید. اما اگر میخواهید فیلتر شکن مخصوص خودتان را داشته باشید (با نام کار بر و پسورد خودتان) که کسی نتواند آنرا ببندد در آنصورت این کار را بکنید: . زیر "آدرس بار" رادیو فردا جائی هست که میگوید
CREATE ACCOUNT
یعنی حساب شخصی خودتان را باز کنید. اگر آنجا را کلیک کنید باید یک نام کاربر و پسورد مخصوص خودتان را بدهید. بعد از این کار صبر کنید با یک ایمیل آدرس فیلتر شکن مخصوص برای شما ارسال خواهد شد (شاید آمدن ایمیل به شما کمی طول بکشد ولی مطمنئنیم آنرا خواهید گرفت). اگر جوابی نیامد بما خبر بدهید

آماده باش برای مقابله با اعتراضات دانشجویی

جمعه ۶ شهریورماه ۱۳۸۸


فرمانده یکی از پایگاه های بسیج دانشجویی پیشنهاد نموده است افراد کادر بسیج دانشگاه ها و برخی از اعضای انجمن های مستقل دانشجویی به برخی لوازم و امکانات ضد شورش مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار رویداد چند هفته مانده به آغاز سال تحصیلی جدید ، تشکلهای دانشجویی نظامی وابسته به دولت چندین جلسه هماهنگی برای مقابله با اعتراضات دانشجویی احتمالی برگزار کرده اند.
به گفته یک منبع آگاه در این جلسات که برخی از نزدیکان محمود احمدی نژاد در دولت ، افرادی از نهادهای نظامی و امنیتی و همچنین مدیر عامل یک خبرگزاری شبه نظامی حضور داشتند بر کنترل شدید فضای دانشگاه ها تاکید شده است.
در این جلسات اعلام شد که دانشجویان فعال سیاسی شناسایی شده اند و این احتمال وجود دارد از انتخاب واحد برخی از آنها جلوگیری گردد. همچنین به بسیج دانشجویی وظایف ویژه ای از جمله امادگی برای مقابله با تجمعات دانشجویی محول شده است.
یک مقام امنیتی در این جلسات تاکید کرد از تعطیلی دانشگاه ها تا جایی که ممکن است جلوگیری و آنرا به عنوان یک راه حل نهایی انتخاب خواهند نمود.
این مقام امنیتی اضافه می کند: «باید به خانواده ها خطرات همراهی فرزندانشان با جریانات ضد انقلاب و پیاده نظام کودتای مخملی در دانشگاه ها به طور جدی گوشزد گردد تا بین حضور آرام فرزندانشان و انصراف از شرکت در دانشگاه یکی را انتخاب کنند.»
در یکی از این جلسات فرمانده یکی از پایگاه های بسیج دانشجویی نیز پیشنهاد نمود افراد کادر بسیج دانشگاه ها و برخی از اعضای انجمن های مستقل دانشجویی به برخی لوازم و امکانات ضد شورش مجهز شوند.
گزارش های تکمیلی در این باره بزودی منتشر خواهد شد.

فشار بر حسن خمینی برای لغو سخنرانی محمد خاتمی

به نظر میرسد برخی نهادهای امنیتی و مسوولان قضایی تلاش می نمایند از سخنرانی سید محمد خاتمی در شب های قدر که در حرم امام ایراد می گردد ممانعت به عمل آورند.

به گزارش خبرنگار رویداد فشار بر سید حسن خمینی نوه امام خمینی (ره) برای حذف نام سید محمد خاتمی از جمع سخنرانان شب های قدر به شدت افزایش یافته است.
یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت که مسولان امنیتی و برخی مقامات قضایی از احتمال حضور میلیونی مردم در سخنرانی خاتمی به شدت نگران هستند.
این منبع اگاه افزود: با توجه به فضای بوجود آماده و اثرات منفی پخش اعترافات فعالان سیاسی و اجتماعی و خشم عمومی ، اعلام خبر سخنرانی آقای خاتمی در حرم امام خمینی منجر به حضور صدها هزار نفر از معترضان برای اعلام حمایت از اصلاح طلبان و و دهن کجی به این دادگاه های نمایشی خواهد شد.
در همین حال خبر می رسد آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی برای حضور در مراسم احتمالی سخنرانی سالانه ی سید محمد خاتمی در حرم امام خمینی (ره) اعلام امادگی کرده اند.
لازم به ذکر است که نوه آیت الله خمینی ازشرکت در مراسم تنفیذ حکم احمدی نژاد همانند چند تن از دیگر بزرگان نظام خودداری نمودند.

Wednesday, August 26, 2009

روایت یک نماینده اصولگرا از عملکرد کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی

پارلمان‌نیوز: نمایندگان مجلس به ترکیب کمیته کمیسیون امنیت ملی برای بررسی وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات معترض هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در حالیکه فرهاد تجری، علاءالدین بروجردی و پرویز سروری از اعضای این کمیته ویژه هر روز در مصاحبه‌های خود از وضعیت خوب بازداشتگاه‌ها و رضایت زندانیان سیاسی در بند خبر می‌دهند و هرگونه اخبار منتشر شده در مورد تجاوز به بازداشت‌شدگان پس از انتخابات، شکنجه، دفن دسته‌جمعی برخی از کشته‌شدگان حوادث انتخابات و.. را تکذیب می‌کنند که برخی از نمایندگان نسبت به ترکیب این کمیته اعتراض دارند.

پیش از این در راهروهای پارلمان شنیده شد برخی از نمایندگان همچون علی مطهری، حمید رضا کاتوزیان و امیدوار رضایی با مراجعه به علی لاریجانی خواستار تغییر در ترکیب این کمیته شده‌اند.

قدرت الله علیخانی، عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس نیز که پیش از این به دستور علی لاریجانی به عضویت کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی در آمده بود پس از آنکه در زندان اوین به او اجازه ملاقات با تاج‌زاده داده نشد و تنها بروجردی و تجری به دیدار تاج زاده رفتند، گفت:«گویا آقای بروجردی را محرم‌تر از ما می‌دانند.»

در چنین شرایطی یکی از اعضای ارشد فراکسیون اصولگرایان که نخواست نامش فاش شود، در راهروهای پارلمان از عدم بی‌طرفی اعضای کمیته ویژه در رسیدگی به مسایل بازداشتی‌ها خبر داد و گفت:«چندی پیش خانواده‌ای با من تماس گرفتند و از تجاوز به پسرشان در بازداشتگاه خبر دادند.»

این نماینده ادامه داد:«من پس از شنیدن اظهارات این خانواده، آنها را به یکی از اعضای این کمیته وصل کردم تا به مشکل آنها رسیدگی و مورد آنها برای تکمیل گزارشات بررسی شود.»

وی تصریح کرد:«چند روز بعد نماینده مذکور با من تماس گرفت و گفت که این خانواده با رادیوهای بیگانه مصاحبه کرده‌اند و مستنداتی ندارند.»

عضو ارشد اصولگرایان گفت:«تماسی با خانواده مذکور برقرار کردم و از آنها سئوال کردم که آیا شما با رادیوهای بیگانه مصاحبه‌ای داشته‌اید که این خانواده تاکید کردند، هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با هیچ رسانه داخلی و خارجی انجام نداده‌اند و از روزی‌که با این نماینده ارتباط گرفتند مشکلات بیبشتری پیدا کرده‌اند.»

وی با بیان آنکه عضو کمیته ویژه مجلس پس از آن در مصاحبه‌ای در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها هرگونه تجاوز در بازداشتگاه‌ها و ادعای این خانواده را تکذیب کرد، گفت:«از آن زمان من شخصا به برخی از اعضای این کمیته مشکوک شده و احساس می‌کنم، برخی ازآنها به بدنه دستگاه‌ها و افراد متخلف وصل هستند و اظهارات آنها قابل قبول نیست.»


تاریخ انتشار: ٤ شهريور ١٣٨٨

نامه اعظم طالقانی به نمایندگان مجلس:شکنجه گران،قاتلان و متجاوزان باید محاکمه و معرفی شوند