Sunday, September 6, 2009

آیا تاوان شرکت در انتخابات، کتک خوردن است؟

9:05 عصر شنبه، 14 شهریور 1388

انتقادات جدید آیت‌الله دستغیب از سرکوب‌های اخیر


آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، مرجع تقلید ساکن شیراز، هفته پیش در جلسه تفسیر قرآن روزانه خود ضمن انتقاد شدید از سرکوب‌های پس از انتخابات، سرکوب‌گران را متهم کرد که دسته دسته مردم را رو به جهنم مى‏برند. ایشان همچنین به طور تلویحی از تهدید کودتاچیان علیه دفتر خود خبر داد و از کسانی که محفل منتقدان را مسجد ضرار می‌نامند، به شدت انتقاد کرد.


به گزارش موج سبز آزادی، آیت‌الله دستغیب روز 10 شهریور که مصادف با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان بود، در سلسه جلسات تفسیر سوره انبیا و در تفسیر آیات 28 و 29 این سوره، گفت: اگر كسى مال ديگرى را غصب كند يا آبروى كسى را ببرد يا آنكه كسى را كتك بزند يا زخمى‏اش كند - هر چند از روى شوخى - ظالم محسوب مى‏شود. برخى نيز كه در جريان درگيرى‏هاى بعد از انتخابات به جان مردم افتادند و آنها را با چوب و چماق كتك زدند، مرتكب ظلم عظيم گشتند. آيا تاوان شركت در انتخابات، كتك‏خوردن است، آن هم در ملأ عام؟

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: آيا كسانى كه مردم را كتك زدند، خود را مسلمان مى‏دانند و ديگران را كافر و مرتد قلمداد مى‏كنند؟! آن وقت به ما مى‏گويند تو مرتد هستى و خودش هيچ! نحن ابناء اللَّه و احبائه يعنى همين. يهوديان نيز همين سخن را مى‏گفتند. آيا تو اهل بهشت هستى و بنده كه تو را نصيحت مى‏كنم اهل جهنم هستم و مسجد ما مسجد ضرار است؟! اين چه راهى است كه مى‏روى؟ به جهنم مى‏روى و بهشتيان را جهنمى مى‏دانى؟!

به نوشته‌ی سایت آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، وی همچنین با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه خائنان از شفاعت محروم هستند، در سخنانی گفت: خيانت به ملت معنايش چيست؟ ما كه مردم را ارشاد مى‏كنيم و به راه ايمان مى‏خوانيم، مرتد هستيم اما شما كه دسته دسته مردم را رو به جهنم مى‏بريد و موجب مسيحى‏شدن و بهايى‏شدن جوانها مى‏شويد اهل بهشت هستيد؟! چقدر انسان مى‏تواند نافهم باشد؟ چرا خود را در جايگاهى قرار مى‏دهيد كه هيچ پايگاهى نداشته باشيد؟ به جاى تهديد اين مسجد، به گوشه‏اى برويد و از آنچه كرده‏ايد توبه كنيد، عذرخواهى كنيد از ملت! حال دستِ بالا بلند شديد و توقع داريد سخن نگوييم؟ مگر ما چه كرده‏ايم غير از دعوت مردم به دين اسلام و احكام؟ به شما هم توصيه مى‏كنم كه به دامان ملت بازگرديد.

آیت‌الله دستغیب فردای آن روز نیز در سخنان دیگری، جوانان را خطاب قرار داد و گفت:بر همگان، مخصوصاً جوانان عزيز در سراسر كشور، لازم است كه استقامت در دين داشته باشند، مخصوصاً در پيشامدهاى اخير. اين استقامت است كه انسان را پيروز مى‏كند. درست است كه عده‏اى به اشتباهات بزرگى افتاده‏اند و دست‏بردار هم نيستند، اما هيچ كس نبايد استقامت خود را رها كند و با دين خدا قهر نمايد و دست از آن بردارد؛ يا يهودى ونصرانى شود يا آنكه نماز و روزه و واجبات را ترك كند!

«موج سبز آزادی» فایل صوتی یکی از جلسات تفسیر این شب‌های آیت‌الله دستغیب را تا چند ساعت بعد در بخش «صدای اسلام سبز» قرار خواهد داد.

No comments:

Post a Comment