Sunday, August 16, 2009

خبرهایی از اوین - اعتصاب غذای زندانیان و تجمع خانواده‌ها جلوی زندان

2:30 عصر شنبه، 24 مرداد 1388

بر اساس گزارش‌های رسیده به «موج سبز آزادی» گروهی از زندانیان اوین از صبح امروز اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند. هنوز مشخص نیست چه تعداد از زندانیان در این اعتصاب غذا شرکت کرده‌اند، اما همزمان گزارش‌های دیگری از تجمع خانواده‌های زندانیان در محوطه جلوی زندان اوین حکایت می‌کند.


به گزارش «موج سبز آزادی» اگرچه در هفته‌های اخیر تقریبا هر روز دهها تن از اعضای خانواده‌ی بازداشت شدگان در مقابل در اصلی زندان اوین حاضر می‌شدند تا پیگیر وضعیت فرزندان و عزیزان خود شوند، اما صبح امروز (شنبه 24 مرداد) جمعیت به مقدار قابل توجهی بیشتر از روزهای گذشته بود. حضور غیر متعارف خودروهای پلیس در محل نیز زمینه‌ساز بروز تنش شده بود.

بر اساس این گزارش، جمعیت در ساختمان بخش مراجعات زندان و نیز دادسرای امنیت که از مسئولان قضایی هیچ پاسخ قانع کننده‌ای نشنیده بودند، پس از بروز زمزمه‌های نارضایتی، ناگهان با برخوردهای خشونت‌آمیزی روبه‌رو و از این ساختمان‌ها به بیرون رانده شدند.

بر اساس گزارش موج سبز آزادی به نقل از شاهدان عینی، خانواده‌های زندانیان که از شنیدن خبر اعتصاب غذای زندانیان بسیار نگران بودند، تا ساعت‌های بعد نیز در محل حضور داشتند و برای خبر گرفتن از وضعیت عزیزان خود تلاش می‌کردند.


No comments:

Post a Comment