Wednesday, August 19, 2009

کروبی ابتدا به مجلس نامه محرمانه داد/بروجردی به دلیل سوگندی که خورده نباید مسایل را به اسم منافع ملی کتمان کند

کروبی ابتدا به مجلس نامه محرمانه داد/بروجردی به دلیل سوگندی که خورده نباید مسایل را به اسم منافع ملی کتمان کند/مجلس با دعوت از کروبی جلسه غیر علنی تشکیل دهد.

عضو فراکسیون خط امام مجلس گفت:مهدی کروبی 20 روز قبل از آنکه نامه خود درباره تجاوزات جنسی به بازداشت شدگان دختر و پسر در زندان ها را علنی و مطبوعاتی کند طی نامه ای محرمانه مجلس را در جریان ماجرا قرار داده بود.
اقبال محمدی نماینده مریوان در گفت و گو با خبرنگار پارلمان نیوز با انتقاد از حملات اخیرا جریانات افراطی به مهدی کروبی به دلیل انتشار نامه ای مبنی بر تجاوز جنسی به دختران و پسران بازداشت شده پس از انتخابات در بازداشتگاهها گفت: آقای کروبی چهار دوره در مجلس جمهوری اسلامی حضور داشته و بعید است که حرفی را بدون سند و مدرک بزند
وی ادامه داد:پیش از آنکه کروبی نامه خود را علنی کند طی نامه ای محرمانه مجلس را در جریان مسایل قرار داده بود اما چون نتیجه ای حاصل نشد این مطلب در رسانه ها مطرح شد.
محمدی پیشنهاد کرد:مجلس با دعوت از مهدی کروبی برای بررسی مستندات و دلایل او مبنی بر تجاوز جنسی در بازداشتگاهها جلسه غیر علنی –غیر رسمی تشکیل دهد تا نمایندگان در جریان ماجرا قرار گیرند.
عضو فراکسیون خط امام گفت:اینکه آقای کروبی اعلام کند مستنداتی دارد اما علی لاریجانی و برخی دیگر تکذیب کنند راه چاره نیست و باید به افکار عمومی به صورت شفاف پاسخ داد.
وی با بیان اینکه اکنون به دلیل وجود شبکه های ماهواره مردم در دورترین نقاط روستاهای کشور هم در جریان همه مسایل هستند و برای آنها سوال ایجاد شده گفت:مخفی کردن و تکذیب این مسایل نمی تواند راه مناسبی در برخورد با موضوع باشد
وی ادامه داد:زمانیکه فرمانده ناجا اطلاعیه داده و از برکناری و تنبیه برخی نیروهای انتظامی در بازداشتگاه کهریزک خبر می دهد و قتل روح الامینی در کهریزک تایید می شود حساسیت بیشتری در مورد نامه کروبی رای مسولان باید ایجاد شود و تکذیب آن چاره ساز نیست.
نماینده مریوان با انتقاد از ترکیب کمیته حقیقت یاب مجلس که از اعضای فراکسیون اصولگرایان است گفت:چرا نباید آقای علیخانی که به همراه بروجردی به زندان اوین رفته را به بند ها راه ندهند اما بروجردی برود.
وی خواستار حضور حداقل دو عضو از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در کمیته حقیقت یاب برای تایید صحت مطالب مطرح شده از سوی بروجردی و تجری شد.
محمدی تاکید کرد:آقای بروجردی به دلیل سوگندی که خورده است نباید مسایل را به اسم منافع ملی کتمان کند بلکه باید واقعیت ها را به افکار عمومی مطرح کند.
وی خاطر نشان کرد:تا شفاف ساز ی صورت نگیرد بازتاب منفی این اتهامات در جامعه وجود دارد و رفع نخواهد شد.

تاریخ انتشار: ٢٨ مرداد ١٣٨٨

http://www.parlemannews.ir/?n=2752

No comments:

Post a Comment