Saturday, August 29, 2009

«آیت الله منتظری می خواهند حساب اسلام را از کارهای خلاف جدا کنند»

«آیت الله منتظری می خواهند حساب اسلام را از کارهای خلاف جدا کنند»


حمید فاطمی
آیت الله حسینعلی منتظری در پاسخ به نامه ۲۹۳ تن از روشنفکران و نخبگان ایرانی از مسئولین جمهوری اسلامی خواست، به گفته او، «به سناریوهای نمایشی دادگاه ها و پخش اعترافات آنچنانی پایان دهند و بیش از این قضای اسلامی را مسخره نکنند یا لااقل شجاعت این را داشته باشند که اعلام کنند این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی».

احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری، در گفتوگویی با رادیوفردا می گوید: «هدف آیت الله منتظری از این بیانیه ها و هشدارها جدا کردن حساب اسلام واقعی از کارهای خلافی است که تحت عنوان اسلام انجام می گیرد.»

احمد منتظری: انگيزه اصلی آيت الله منتظری از صدور اين بيانيه ها اين است که حساب اسلام واقعی را از اسلامی که متأسفانه خيلی بد معرفی شده و کارهايی که برخی مأموران حکومتی انجام می دهند و خود را هم عين اسلام و نظام می دانند جدا کنند.

دين واقعی اسلام دين رحمت و عطوفت است و با برخوردهای خشنی که صورت می گيرد فاصله بسيار دارد. حضرت علی عليه السلام وقتی حاکم مسلمين بود در دادگاهی از او شکايت شد و حضرت علی مانند يک فرد عادی به دادگاه رفت. شاکی يک اقليت مذهبی نصرانی يا يهودی بوده که برای شکايت خود بينه [مدرک] داشته و مطابق قانون حضرت علی در آن دادگاه محکوم می شود. بنابراين زره حضرت علی که حاکم مسلمين بوده را می گيرند و به آن فرد يهودی يا نصرانی می دهند.

اما اکنون به اسم همين اسلام توده های مردم که طبق قانون اساسی کشور اعتراض مسالمت جويانه داشتند سرکوب شده و به زندان و اعترافات آنچنانی در صدا و سيما محکوم می شوند. مردمی که گناهی نکرده اند محکوم می شوند، ولی يک نفر از مأموران خطاکار که مردم را کشته اند يا به افراد تجاوز کرده اند و يا مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده اند نه بازداشت و نه محکوم شده اند. يک نفر از آنها در تلويزيون نشان داده نشده تا بگويد چرا اين کار را انجام داده است.

ولی مردم بیگناه و رهبران آنها از جمله آقايان حجاريان، ميردامادی، نبوی و سايرين به عنوان مجرم به مردم نشان داده می شوند. اين ظلمی آشکار است.

آقای منتظری! آيت الله منتظری علاوه بر بيانيه هايی که صادر کرده اند برای پيشبرد نظريات خودشان ديداره ای شخصی هم داشته اند؟

در يک ماه گذشته ديداری با آيت الله موسوی اردبيلی و آيت الله شبيری زنجانی داشتند و اين موارد را به صورت ابراز همدردی و همفکری در مورد اين وقايع و اين که چه بايد کرد مطرح کردند.

با مقامات اجرايی حکومت هم ديدار داشته اند؟

خير چنين ديداری نداشتند.

آقای منتظری! آيت الله خامنه ای در آخرين سخنان خود تأييد کرد که پس از انتخابات جناياتی رخ داده و بايد با اين جنايات برخورد کرد و همچنين گفته که مطمئن نيست قافله سالاران اين حرکت های اخير وابسته به بيگانه باشند. به نظر می رسد که آيت الله خامنه ای کمی مواضع خود را تعديل کرده است. به عقيده شما تغيير در لحن آقای خامنه ای ناشی از چيست؟ آيا هشدارهای مراجع در اين تغيير لحن مؤثر بوده است؟

بله، مسلم است هم هشدارها مؤثر بوده و هم جنايات بسيار بزرگ بوده است. اين که رهبری جمهوری اسلامی دستور داده زندان کهريزک را تعطيل کنند نشان می دهد که ايشان واقف شده که جناياتی رخ داده است. صددرصد مشخص است که افرادی را دستگير کرده اند و در زندان به قتل رسانده اند، اين چيزی است که هم مسئولان حکومتی اعتراف دارند و هم مردم می دانند.

No comments:

Post a Comment