Wednesday, August 26, 2009

روایت یک نماینده اصولگرا از عملکرد کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی

پارلمان‌نیوز: نمایندگان مجلس به ترکیب کمیته کمیسیون امنیت ملی برای بررسی وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات معترض هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در حالیکه فرهاد تجری، علاءالدین بروجردی و پرویز سروری از اعضای این کمیته ویژه هر روز در مصاحبه‌های خود از وضعیت خوب بازداشتگاه‌ها و رضایت زندانیان سیاسی در بند خبر می‌دهند و هرگونه اخبار منتشر شده در مورد تجاوز به بازداشت‌شدگان پس از انتخابات، شکنجه، دفن دسته‌جمعی برخی از کشته‌شدگان حوادث انتخابات و.. را تکذیب می‌کنند که برخی از نمایندگان نسبت به ترکیب این کمیته اعتراض دارند.

پیش از این در راهروهای پارلمان شنیده شد برخی از نمایندگان همچون علی مطهری، حمید رضا کاتوزیان و امیدوار رضایی با مراجعه به علی لاریجانی خواستار تغییر در ترکیب این کمیته شده‌اند.

قدرت الله علیخانی، عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس نیز که پیش از این به دستور علی لاریجانی به عضویت کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی در آمده بود پس از آنکه در زندان اوین به او اجازه ملاقات با تاج‌زاده داده نشد و تنها بروجردی و تجری به دیدار تاج زاده رفتند، گفت:«گویا آقای بروجردی را محرم‌تر از ما می‌دانند.»

در چنین شرایطی یکی از اعضای ارشد فراکسیون اصولگرایان که نخواست نامش فاش شود، در راهروهای پارلمان از عدم بی‌طرفی اعضای کمیته ویژه در رسیدگی به مسایل بازداشتی‌ها خبر داد و گفت:«چندی پیش خانواده‌ای با من تماس گرفتند و از تجاوز به پسرشان در بازداشتگاه خبر دادند.»

این نماینده ادامه داد:«من پس از شنیدن اظهارات این خانواده، آنها را به یکی از اعضای این کمیته وصل کردم تا به مشکل آنها رسیدگی و مورد آنها برای تکمیل گزارشات بررسی شود.»

وی تصریح کرد:«چند روز بعد نماینده مذکور با من تماس گرفت و گفت که این خانواده با رادیوهای بیگانه مصاحبه کرده‌اند و مستنداتی ندارند.»

عضو ارشد اصولگرایان گفت:«تماسی با خانواده مذکور برقرار کردم و از آنها سئوال کردم که آیا شما با رادیوهای بیگانه مصاحبه‌ای داشته‌اید که این خانواده تاکید کردند، هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با هیچ رسانه داخلی و خارجی انجام نداده‌اند و از روزی‌که با این نماینده ارتباط گرفتند مشکلات بیبشتری پیدا کرده‌اند.»

وی با بیان آنکه عضو کمیته ویژه مجلس پس از آن در مصاحبه‌ای در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها هرگونه تجاوز در بازداشتگاه‌ها و ادعای این خانواده را تکذیب کرد، گفت:«از آن زمان من شخصا به برخی از اعضای این کمیته مشکوک شده و احساس می‌کنم، برخی ازآنها به بدنه دستگاه‌ها و افراد متخلف وصل هستند و اظهارات آنها قابل قبول نیست.»


تاریخ انتشار: ٤ شهريور ١٣٨٨

No comments:

Post a Comment