Thursday, August 13, 2009

حکم اعدام زندانی سیاسی کرد، حسین خزری تائید شد

2009 08 11 - 20:29


حکم اعدام یکی دیگر از زندانیان سیاسی کرد به نام حسین خزری، از سوی شعبه ی ده دادگاه تجدید استان اورمیه تائید شد.محمد اولیایی فر، وکیل مدافع زندانی سیاسی کرد به نام حسین خزری، ضمن تائید این خبر اظهار داشت: این حکم روز یکشنبه 9 آگوست تائید شده است.فعال سیاسی کرد، حسین خزری، ماه آگوست سال 2008 از سوی نیروهای اطلاعات رژیم بازداشت شده و در تاریخ 9 ژوئن 2009، پس از هشت ماه شکنجه ی شدید، از سوی دادگاه انقلاب ارومیه و به اتهام تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان، به اعدام محکوم شد. گفتنی است نامبرده بر اثر شکنجه های شدید، 25 درصد از بینایی خود را از دست داده است.از سوی دیگر و در ادامه ی فشار نیروهای رژیم بر زندانیان کرد، روز 3 آگوست زندانی سیاسی کرد، احسان فتاحیان که به اعدام محکوم شده است، ساعت 4 صبح روز گذشته با هدف اجرای حکم اعدام منتقل شده بود.

اما با درخواست وکیل وی، اجرای حکم اعدام وی، دو ماه به تعویق افتاد.احسان فتاحیان، اهل کرماشان، به اتهام محاربه، در شهر کامیاران بازداشت شده بود و پس از سه ماه بازداشت در سلولهای انفرادی زندان اطلاعات در شهر سنه، تحت شدیدترین شکنجه ها به سر برد. وی سپس به زندان مرکزی این شهر منتقل شد و از سوی شعبهء اول دادگاه انقلاب شهر سنه به ده زندان محکوم شد. ولی این حکم از سوی شعبهء چهار دادگاه تجدیدنظر رژیم در استان سنه، به اعدام تغییر یافت.

در همین حال، خبرهای رسیده حاکی از این است که زینب جلالیان، فعال حقوق زنان محکوم به اعدام که از دو سال پیش در سلولهای انفرادی اطلاعات کرماشان به سر می برد، در وضعیت وخیم جسمی به سر می برد. نامبرده به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کردی به اعدام محکوم شده است.لازم به ذکر است، هم اینک 13 تن از فعالین سیاسی و مدنی کرد در زندان های ایران با حکم اعدام مواجه شده اند که عبارتند از:فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، فصیح یاسمنی، شیرکو معارفی، زینب جلالیان، رمضان احمد، فرهاد چالش، رستم ارکیا، حبیب الله لطیفی، احسان فتاحیان، حسین خزری و رشید آغکندی.

http://www.rojhelat.nu/files/farsi.php?id=7547

No comments:

Post a Comment