Tuesday, September 1, 2009

ابهام در پخش زنده احیای مرقد امام خمینی(ره)

پس از 20 سال به بهانه سیاسی

پارلمان‌نیوز: با نزدیک شدن ایام شب‌های قدر و برخی فشارهای آشکار، احتمالا پس از 20 سال مراسم احیای شب‌های قدر در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی از سازمان صداوسیما پخش زنده نخواهد شد!

به گزارش آینده، با توجه به برنامه سخنرانی سنواتی حجج اسلام علی اکبر ناطق نوری و سید محمد خاتمی در احیای شب های قدر مرقد امام خمینی (ره) و حضور احتمالی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این مراسم، سازمان صداوسیما برنامه جایگزین کردن مراسم دیگری را به جای پخش زنده این برنامه‌ها از مرقد امام خمینی(ره) در دستور کار خود قرار داده است.

بر این اساس و به منظور خالی نبودن آنتن شبکه یک سیما، پیش بینی‌های لازم برای پخش زنده مراسم احیاء از دانشگاه امام صادق(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری و مهدیه تهران را در بررسی‌های لازم قرار گرفته تا در صورت عدم رضایت از برنامه تولیت مرقد امام (ره)، این مراسم پخش زنده نشود!

به نظر می‌رسد با توجه به موج ممنوعیت گسترده فعالیت افراد زیادی که در ماه‌های اخیر پس از انتخابات به دلیل حمایت از دو کاندیدای ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما رخ داده و البته قدرت طیف خاصی که در حمایت از یک کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری حاضر به ترجیح منافع ملی به منافع شخصی خود نمی‌باشند، باید در اننظار احیای سیاسی در رمضان سیاسی امسال صداوسیما بود.

رفتاری که بیش از آنکه موجب تبلور فضای معنوی، وحدت کلمه و پاک کردن اتفاقات تلخ گذشته باشد، دامنه طولانی برای ادامه این تنش‌ها و کشیده شدن آن به نیمه دوم سال جاری خواهد بود.

تاریخ انتشار: ١٠ شهريور ١٣٨٨

No comments:

Post a Comment