Wednesday, September 2, 2009

دفتر کروبی افشا کرد:برخی از مسئولان قضایی نه تنها به دنبال احقاق حقوق بازداشت‌شدگانی مورد آزار قرار گرفته نیستند بلکه درصدد پاک کردن صورت مساله هستند

تاریخ انتشار: ١١ شهريور ١٣٨٨، ١١:٥٤

پارلمان‌نیوز: مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی روز گذشته طی نامه‌ای به عزت الله ضرغامی‌رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به اظهارات دوشنبه شب قاضی مقدمی‌رئیس شعبه سیزدهم دادسرای دولت که از بخش های مختلف خبری صدا و سیما در خصوص ملاقات هایش با کروبی و برخی از بازداشت شدگان پخش شد انتقاد کرد. قاضی مقدمی‌در اظهاراتش عنوان کرده بود؛ «مستندات کروبی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان قابل استناد نبوده است.» از همین رو دبیرکل حزب اعتماد ملی با نگارش نامه‌ای به ضرغامی‌چنین نوشت؛

جناب آقای عزت الله ضرغامی؛ ریاست محترم صدا و سیما؛ با سلام و احترام؛ پیرو اظهارات آقای قاضی مقدمی‌رئیس بازپرسی شعبه سیزدهم که از طرف دادستان محترم وقت تهران به اینجانب معرفی شده بود در بخش های مختلف خبری درباره حوادث پس از انتخابات و ادعاهای ایشان مبنی بر غیرقابل استناد بودن مستندات اینجانب درباره آزار جنسی برخی از بازداشت شدگان حوادث اخیر تقاضا می‌کنم هرچه سریع تر دستور فرمایید همین امشب برنامه‌ای با حضور نماینده‌ای از سوی اینجانب برای توضیح پیرامون آنچه روی داده است برگزار شود یا اینکه اطلاعیه دفتر اینجانب در شرح این ماجرا از تریبون رسانه ملی خوانده شود، تا مردم خود در جریان ماجرا قرار گیرند. البته بنده فکر می‌کنم اینجانب و کسانی که در راستای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنیم به اندازه برخی مسوولان که می‌خواستند جنایاتی که شده است را پنهان کنند از این حق برخورداریم تا از تریبون رسانه ملی با مردم سخن بگوییم. کروبی همچنین توضیحاتی را در خصوص اظهارات دوشنبه شب قاضی مقدمی‌رئیس شعبه سیزدهم دادسرای دولت از طریق رسانه ملی ارائه کرد.

1- آقای قاضی مقدمی‌رئیس شعبه سیزدهم تنها چند روز قبل از توقیف روزنامه اعتماد ملی پرونده این روزنامه را در اختیار گرفت. پرونده روزنامه اعتماد ملی در حالی به ایشان ارجاع داده شده که شکایات مربوط به این پرونده در شعبه دیگری ثبت شده بود و همه امور مربوط به روزنامه اعتماد ملی در آن شعبه رسیدگی می‌شد ولی به نظر می‌رسد بنا بر آنکه بازپرس آن شعبه قصد برخورد و تعطیلی روزنامه اعتماد ملی را نداشت پرونده روزنامه اعتماد ملی را به شعبه سیزدهم دادسرا که ریاست آن بر عهده قاضی مقدمی‌است ارسال شد تا بتوانند به راحتی و بدون دلایل قانونی روزنامه اعتماد ملی را تعطیل کنند.

2- چنین بود که آقای قاضی مقدمی‌از طرف آقای مرتضوی به آقای کروبی معرفی شد و بنا بر تقاضای آقای مرتضوی قرار شد به بررسی مستندات مهدی کروبی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان حوادث اخیر بپردازد. اما برای تنویر افکار عمومی‌به رغم میل باطنی آقای کروبی لازم است شرح ماجرایی که گذشت بیان شود تا مردم خود در جریان ماجرا قرار گیرند.

همان طور که در خبرها نیز منتشر شد پس از نگارش نامه آقای کروبی به هاشمی‌رفسنجانی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان حوادث اخیر و پس از آنکه نامه ایشان از سوی آقای هاشمی‌رفسنجانی به مدت 10 روز بی پاسخ ماند، این نامه از سوی آقای کروبی منتشر شد و به دنبال آن بود که آقای هاشمی‌رفسنجانی این نامه را به آقای هاشمی‌شاهرودی ارجاع داد تا مورد رسیدگی قرار گیرد. بنابراین آقای حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی از طرف آقای هاشمی‌شاهرودی رئیس وقت قوه قضائیه مامور رسیدگی به این ماجرا و دریافت مستندات آقای کروبی شد. پس از آن آقای دری نجف آبادی نماینده‌ای را از طرف خودشان برای دریافت مستندات کروبی تعیین کرد که نماینده ایشان نه تنها با آقای کروبی بلکه با یکی از بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته بود ملاقات کرد، البته ملاقات ایشان با این فرد بازداشت شده به خواست خودش خارج از دفتر کروبی صورت گرفت.

در همین زمان روزنامه اعتماد ملی به دلیل انتشار مطلبی که به افشاگری درباره پشت پرده ماجرای ترانه موسوی پرداخته بود از سوی رئیس شعبه سیزدهم دادسرای دولت تعطیل شد و همزمان با این اقدام آقای مرتضوی طی تماسی با مهدی کروبی از وی خواست با قاضی مقدمی‌ریاست شعبه سیزدهم برای بررسی مستندات ایشان همکاری شود. به دنبال این تقاضا با موافقت آقای کروبی قرار ملاقاتی هماهنگ شد تا آقای مقدمی‌به اتفاق یک فرد دیگر با این فردی که در بازداشت مورد آزار قرار گرفته بود دیدار کند. این دیدار بنا بر خواست این مسوولان قضایی در دفتر آقای کروبی برگزار شد.

3- دفتر کروبی ضمن ابراز تاسف از چنین رفتارهایی از سوی برخی از مسوولان قضایی، اعلام می‌کند که بنابر رفتاری که با یکی از بازداشت شدگان صورت گرفت مشخص شد برخی از مسوولان قضایی نه تنها به دنبال یاری رساندن و احقاق حقوق بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته اند نیستند بلکه درصددند تا صورت مساله را پاک کنند. بنابراین پس از وقوع چنین برخوردی از سوی برخی از مسوولان قضایی آقای کروبی هیچ گونه ملاقاتی را با این آقایان برگزار نکرد و به دنبال آن با نگارش نامه‌ای به ریاست جدید محترم قوه قضائیه جناب آقای آیت الله صادق لاریجانی از ایشان درخواست کرد تا هیاتی بی طرف برای رسیدگی حوادث پس از انتخابات تشکیل شود.

4- دفتر مهدی کروبی اعلام می‌کند که هیچ گاه قصد بازگویی این ماجرا را نداشت ولیکن بازگویی ماجرا از سوی خود این مسوولان قضایی و البته رفتاری که در قبال این فرد و خانواده اش صورت گرفت چون مراجعه به منزل وی و شرح ماجرا برای پدر این فرد که موجب آزردگی خاطر وی شد، تحقیقات محلی برای زیر سئوال بردن شخصیت وی و محکوم ساختن فردی که مورد ظلم قرار گرفته است به جای احقاق حقوق او موجب شد تا این دفتر به شرح واقعیت ماجرا برای تنویر افکار عمومی‌بپردازد. لازم به ذکر است که رفتارهای صورت گرفته با این فرد بازداشت شده که در زندان مورد آزار قرار گرفته بود به حدی زشت و زننده بود که اکنون مدتی است این فرد ناپدید شده و خبری از وی نیست که بنابراین دفتر کروبی اعلام می‌کند مسوولیت هرگونه اتفاق ناگواری که برای این فرد و خانواده اش روی دهد با دادستان وقت تهران آقای مرتضوی و نمایندگان ایشان خواهد بود.

No comments:

Post a Comment