Wednesday, September 2, 2009

خبرهایی از اوین - ممانعت از ملاقات وکیل هنگامه شهیدی با وی

5:06 عصر چهارشنبه، 11 شهریور 1388
حمد مصطفایی، وکیل هنگامه شهیدی، که روز گذشته به دستور بازپرس شعبه دوم امنیت و بر اساس نامه وی برای ملاقات با موکلش به زندان اوین رفته بود، اجازه ملاقات با او را پیدا نکرد.

به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی، وکیل خانم شهیدی دراین باره گفت: وقتی برای ملاقات هنگامه شهیدی به زندان اوین مراجعه کردم، هیچ نامی از او در رایانه زندان اوین نبود. بنابراین به متصدی امر اعلام کردم که خانم شهیدی را در بند ۲۰۹ زندان نگهداری می‌کنند. وی سپس به بند ۲۰۹ زنگ زد و موضوع ملاقاتم با خانم شهیدی را اعلام کرد. قرار شد که مسئولان ۲۰۹ پاسخ دهند.

وی سپس توضیح داد: با گذشت نیم ساعت، مسئول ملاقات به من گفت که اجازه ملاقات داده نشد و پس از آنکه من گفتم نامه از بازپرس آورده‌ام، گفتند که بازداشتگاه ۲۰۹ ارتباطی به ما ندارد، آنجا در اختیار وزارت اطلاعات است.

گفتنی است وکیل هنگامه شهیدی در حالی از ملاقات با او منع می‌شود که هنگامه شهیدی در روز شنبه نهم تیر ماه بدون آنکه علت بازداشتش محرز و مشخص باشد، دستگیر شده و تاکنون تنها مادر هنگامه شهیدی برای یک بار توانسته است فرزند خود را ملاقات کند.

همچنین در یک ماه گذشته، خبرهای ناگواری از وضعیت نگهداری هنگامه شهیدی در زندان اعلام و گفته شده است که به وی چوبه‌ی دار نشان داده‌اند و وی را به اعدام تهدید کرده‌اند.

با چنین شنیده‌هایی، ممانعت از ملاقات با این زندانی سیاسی، نگرانی‌ها درباره‌ی سلامتی او را افزایش داده است.


No comments:

Post a Comment